SpaceX

אילון מאסק מודאג – ומלחיץ: "סיכון לחדלות פירעון" בSpaceX

"משבר הייצור של רפטור הוא הרבה יותר חמור ממה שנראה לפני כמה שבועות", מתריע האיש העשיר בעולם במכתב לעובדי חברת החלל שלו • "אנחנו עומדים בפני סיכון לחדלות פירעון אם לא נגיע לקצב טיסה של פעם בשבועיים בשנה הבאה"

אילון מאסק מודאג בגלל חוסר ההתקדמות של SpaceX בפיתוח המנוע הרקטי "רפטור", שמיועד להיות המנוע של החללית סטארשיפ של החברה. ב-CNBC מדווחים כי בהודעת מייל ששלח מאסק לכלל עובדי החברה הוא כתב כי "משבר הייצור של רפטור הוא הרבה יותר חמור ממה שנראה לפני כמה שבועות".

לדבריו, "אנחנו עומדים בפני סיכון אמיתי לחדלות פירעון אם לא נוכל להגיע לקצב טיסה של 'סטארשיפ' לפחות פעם בשבועיים בשנה הבאה".

SpaceX לא הגיבה ל-CNBC.

מאסק כתב באימייל כי הוא תיכנן להיות בחופש אך לאחר שגילה את המצב של הרפטור הוא החליט לעבוד באופן אישי על קו הייצור של המנוע, כולל בימי שישי ובסופי השבוע. "אנחנו צריכים את כל הידיים על הסיפון כדי להתאושש ממה שהוא, למען האמת, אסון".

"סטארשיפ" היא רקטה עצומה, כבדה וחדשנית שמפתחים ב-SpaceX כדי לשגר מטענים ואנשים למשימות על הירח ועל מאדים. החברה בוחנת אבות טיפוס במתקן בדרום טקסס, וערכה מספר טיסות ניסוי קצרות. אבל כדי להגיע לחלל, אבות הטיפוס יזדקקו לכ-39 מנועי רפטור כל אחד – מה שמחייב להאיץ את ייצורו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו