David Cohen/Flash90

המעסיקים יוזמים: עידוד העובדים לשימוש בתח"צ, שיתופית ודו גלגלית

למרות ההשקעה העצומה שהחליט משרד התחבורה להפנות לתחבורה הציבורית, ההבנה כי ייקח עוד זמן רב עד שנראה את התוצאות, מביאה את היוזמה הפרטית לפעול בשטח

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

עם כניסתה למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, החליטה השרה מיכאלי להשקיע כ-80% מתקציב המשרד בפרויקטים של תחבורה ציבורית ותחבורה בת-קיימא, ו-20% בתשתיות הרכב הפרטי. במסגרת זו, השיגה השרה תקציב עבור השקעות בתחבורה הציבורית, לחמש השנים הקרובות.

אולם חברות רבות שמבינות שהעומסים בכבישים, שפוגעים בעובדים שלהן ובתפוקות שלהם, לא באמת הולכים לשום מקום בעתיד הקרוב, והגיע הזמן להפסיק לחכות למדינה. אותם מעסיקים מציעים כבר היום פתרונות מסוימים שמקלים על העובדים, מפחיתים את העומס ומקלים גם על שאר הנהגים בכבישים.

מיקום המשרדים: קחו לדוגמא את חברת Bright Data שהחליטה למקם את המשרדים שלה דווקא בנתניה, ולא בתל אביב, מתוך מחשבה על נוחות ההגעה של העובדים המגיעים מאזור המרכז, הצפון ואזור גוש דן.  המשרדים של החברה נמצאים קרוב לערוצי התחבורה הציבורית, קווי אוטובוס ותחנת הרכבת, והוא גם מאפשר למרבית העובדים לנסוע הפוך מכיוון העומסים.

קורקינטים, אופניים ועוד: ויש כאלה שזנחו לחלוטין את כלי התחבורה המסורתיים ועברו לדו גלגליים ולכלי תחבורה שיתופיים. מנתוני חברת Bird, חברת הקורקינטים השיתופיים שפועלת כיום ב-8 ערים ברחבי הארץ, עולה כי ב-3 השנים האחרונות, מאז שנכנסה לישראל, ישנה מגמה של זניחת הרכב הפרטי לטובת הקורקינט השיתופי בנסיעות פנים עירוניות. סקר שנערך על ידי עיריית תל אביב בשנת 2019, מצא ש-30% מנסיעות הקורקינטים השיתופיים החליפו נסיעות של רכב פרטי.

עבודה היברידית: עוד שיטה שמקלה מאוד על העומסים וגם על העובדים, היא פשוט לא להכריח את כל העובדים להגיע למשרד בכל יום. חברות רבות שהחלו לפעול בשיטה הזו בשל הסגרים שהוטלו בתחילת משבר הקורונה, גילו בהמשך הדרך שמדובר בשיטה החסכונית ביותר לעבוד.

פתרונות טכנולוגיים: מבדיקה של חברת Moovit פנגו בין מאות אלפי המשתמשים בשירות התשלומים באפליקציות בתחבורה ציבורית, עולה כי "קיים קשר ישיר בין אזורי הפקקים ואזורי התיקוף של המשתמשים בשירות, מה שמעיד על ההעדפה של הלקוחות להתנייד בתוך הערים הגדולות בתחבורה ציבורית". כלומר, העובדים בעצמם מעדיפים לעיתים קרובות תחבורה ציבורית, רק צריך לתת להם דחיפה קטנה לכיוון הנכון.

חברת HopOn שמפעילה את אפליקציית "רב-פס" עושה בדיוק את זה. החברה החלה לפעול מול מעסיקים ועיריות בכדי לרתום אותם בצורה אקטיבית למאבק בפקקים ובגודש, וזאת באמצעות הענקת תמריץ חודשי לעובדים בסכום משתנה אותו בוחר כל מעסיק על פי שיקוליו, בדומה לשוברי האוכל הפופולריים היום (תן-ביס, סיבוס) לשימוש בתחבורה הציבורית והשיתופית. הטבת הרב-פס לעובדים ניתנת לשימוש ברכבת, באוטובוס, בקורקינטים השיתופיים, אופניים, באבל-דן ושירותי תחבורה נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture