הטעיית הצרכן: המועצה לצרכנות מצאה הטעיות רבות ב'בלאק פריידי'

הטעויות נמצאו במרכזים המסחריים ובקניונים שם נזהרים המפרסמים הרבה פחות ממה שהם נזהרים בפרסום בתקשורת. המועצה שלחה מכתבי התראה

הטעיות חמורות בעשרות רבות של שלטי פרסום בכניסה לחנויות בשני קניונים גדולים.

בדיקת המועצה נעשתה בין התאריכים 25-28 לנובמבר, המהווה את שיא הקניות בחודש זה. היחידה בחנה את קניון איילון מקבוצת עזריאלי והקניון הגדול בפתח-תקווה מקבוצת עופר. אנשי היחידה בחנו ותיעדו את כל שלטי הפרסום בכניסה לחנויות עצמן, בתוך החנויות, ולאחר מכן השוו עם אתרי הסחר של החנויות.

במרבית ההטעיות נמצאו סייגים על שלט הפרסום. כך לדוגמא נרשם באותיות גדולות ובולטות: "מבצע מיוחד לבלאק פריידי: כל החנות ב-30/40/50% הנחה", אולם באותיות הקטנות נוספו סייגים המחריגים סחורה רבה, קולקציות חדשות, מותגים מסוימים, ולפעמים גם הוחרג המוצר העיקרי הנמכר בחנות, וזאת באופן הנוגד לחלוטין את ה"כל," ומהווה הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן.

"מספר ההטעיות מלמד כי הפרסום בשטחי המסחר פחות מפוקח, והיקף ההטעיות גבוה מאלו שנעשות בפרסומות בתקשורת", נמסר מהמועצה לצרכנות. "המועצה תשלח לכל בעלי העסקים והחברות מכתבי התראה חריפים ותשקול המשך צעדים משפטיים. יש לציין כי בחלק מהחברות מדובר בהפרות חוזרות ונשנות".

הגדילה לעשות אחת החנויות אשר כתבה בשלט "1+1 על כל החנות" ובאותיות הקטנות נרשם : "בכפוף לתקנון". בדיקה של המועצה לצרכנות בתקנון באתר האינטרנט של החברה, גילה כי באחד הסעיפים בתקנון נכתב: "לא תקף על מוצרים במחיר מוזל". במועצה לצרכנות טענו כי: "מדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה של בית העסק. האם הוא באמת מצפה מהצרכנים, תוך כדי שהוא משוטט בקניון, להיכנס לאתר החברה, לחפש את התקנון ורק אז לגלות את הסייג הנ"ל?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו