Yonatan Sindel/Flash90

הדרישה להחזרת המענקים: העצמאים בעתירה לבג"ץ נגד רשות המיסים

רשות המיסים דורשת להחזיר חלק ממענקי הקורונה שניתנו לעצמאים. המועד האחרון היה 31.12.21 וכעת בעקבות הבג"ץ (שטרם נידון או הוכרע), הודיע מנהל רשות המיסים על הארכה עד ל- 31.3.2022

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

רשות המיסים דורשת להחזיר חלק ממענקי הקורונה שניתנו לעצמאים לאחר הסגרים שלמעשה נטלו מהם את האפשרות להתפרנס. המועד האחרון להחזרת המענק הינו 31.12.21, אולם בעקבות עתירה לבג"ץ שטרם הוכרעה, הודיע מנהל רשות המיסים על הארכה של ההחזר עד ל- 31.3.2022.

צמרת אביבי – מובילת הבג"ץ לצד יורם מועלמי ועו"ד תמר קידר, מסרה ל'חדשות JDN' כי "המענקים שניתנו הם מענקי קיום כפי שלשכירים ניתן חלת. זה היה האוכל שלנו ושל הילדים שלנו של העסקים שנסגרו ב 3 סגרים רצחניים , כאשר השכירים קיבלו חל"ת כרשת ביטחון ומהם לא נדרש להחזיר את הכסף. כמו כן יש פה אי התחשבות במצב הכלכלי של כל עסק ועסק למרות שזה נכתב בחוק. אתמול הודיעה רשות המיסים כי מנהל רשות המסים, ערן יעקב, החליט על מתן ארכה של שלושה חודשים, עד לא יאוחר מה- 31.03.2022, לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים, ללא ריבית, להחזרת המענקים".

לדבריה, "בעין הסערה וכשהעתיד היה לא ידוע, העצמאים שעסקיהם נסגרו ב3 סגרים אכזריים מצד הממשלה, לקחו את הכסף כדי למלא אוכל במקרר".

"הרף שנקבע דאז קבע שעסק שיש לו ירידה במחזור בראיה דו חודשית בגובה של 25% או 40% (תלוי בתקופה) יהיה זכאי למענק. אנחנו דורשים שההסתכלות תהא שנתית. מיותר לציין שבמצב הכלכלי שלנו גרוע ביותר. ענפים שלמים עדיין לא חזרו לפעילות יציבה וכעת נדרשים להחזיר כספים שאין להם. רק שבוע שעבר פורסם דוח העוני של ארגון לתת אשר קבע שהעצמאים הם העניים החדשים".

היא מציגה את הדרישות ואומרת כי "אנחנו דורשים שהחזר יהיה דיפרנציאלי. מי שחסר לו 2% יחזיר 2% מהמענק ולא יילקחו ממנו כל הכספים (שיקול של מצב כלכלי ומידתיות) . אנחנו מדברים על עסקים קטנים שחטפו מכה קשה בראיה שנתית / ירדו בפעילות העסקית ואם בכלל להחזיר את המענקים , זה חייב להיות יחסי, כאשר עסקים עד 120 אלף מחזור צריכים להיות פטורים כמו החל"ת- שם שולמו סכומים דומים למשך כל השנה כלומר שיקול של העדר הפליה".

"בחינה פרטנית שתבחן באופן שוויוני, נגיש ומהיר כל עסק לגופו כך, שיתווספו קריטריונים נוספים מעבר למה שנקבע (חופשת לידה ו/או שירות מילואים). כך למשל פטור מטעמי מחלה. פטור מהחיוב בהפרשי הצמדה, של כל מענקי הסיוע בשל הנסיבות המיוחדות שהובילו לדרישת המענקים בתקופה של מגיפה עולמית ואי וודאות כלכלית".

"ערן יעקב גנב זמן וביקש הארכה של 10 ימים לתת תגובה ובזמן הזה דאג לשלוח לכל העצמאים שיסדירו את החובות. הוליך שולל את ציבור העצמאים והפחדה ע"י אמירתו שהם יתייחסו למי שלא יחזיר כמו מי שמעלים מיסים והוא ירדוף אחרי כל בעל עסק עד השקל האחרון".

עוד אמרה ש"אם יש כזה משבר כלכלי, אם קופת המדינה ריקה – למה המגזר הציבורי לא נכנס תחת האלונקה? למה כל הגזרות מופנות אלינו? לעסקים הקטנים, לעצמאי השקוף זה שעדיין לא ניתנה החלטה בנושא זה דרמטי. זה מראה שמדובר על תפוח אדמה לוהט. זה ברור שזה שעדיין אין החלטה ופתאום רשות המיסים מאפשרת הארכה – זה אך ורק בעקבות הבגץ שלנו ולא בגלל בקשות ופניות אחרות".

"למען הסר ספק – הודעה זו על הארכת מועד להסדר התשלומים מהווה הישג כביר והתקבלה בעיקר בזכות העתירה שהגשנו לבג"ץ. לפני העתירה לבג"ץ ברשות המיסים סירבו להארכה כאמור בדיונים שהתקיימו בוועדות הכנסת".

"אנחנו מברכים שעצמאים רבים שמעו לעצתנו והמתינו עם החזר המענקים וביצוע הסדרי תשלום, עד שתינתן החלטת בג"ץ בבקשה לצו ביניים. אנחנו מודים לעצמאים שלא נכנעו ללחצים. בהצטרפותם לעתירה ובכך שלא מצמצו לנוכח האיומים – הצלחנו להשיג את הדחייה בהשבת הכספים".

"המדינה לא יודעת להתמודד עם זה כי זה האוכל שלנו. ויודגש עוד, כי לצערנו ועדת הכספים של הכנסת הצטרפה בעמדתה בבג"ץ לעמדת רשות המיסים וביקשה לדחות את העתירה שלנו. לכן, כל מי שמנסה לתפוס טרמפ על ההישג שלנו, ועל ההתגייסות של רבבות עצמאים למנוע את השבת המענקים – אנחנו יודעים בדיוק מה היתה המעורבות שלהם. יותר נכון, המחדל שלהם לסייע לעצמאים. הרי יו"ר הוועדה הוא שלוחה של שר האוצר".

"כעת לעשרות אלפי עצמאים ניתן מרווח נשימה. מדובר על עוד 95 ימים! אנחנו ממתינים להכרעה אנחנו רוצים להודות לאלפי העצמאים שהצטרפו והינם חלק מהמאבק שלנו, לא נכנעו לאיומי מנהל רשות המיסים, ומאמינים בצדקת המאבק שלנו בבג"ץ. הגיע הזמן שיפסיקו לרדוף את העצמאים ויתחילו להתייחס למצוקות והצרכים שלהם".

"אנחנו מאמינים שלנוכח הטענות של עורכת דין תמר קידר אשר מייצגת אותנו בעתירה, בג"ץ יורה לרשות המיסים להקים ועדת חריגים וכן לפטור רשת רחבה של עסקים אשר לא צודק בנסיבות העניין שיחזירו את המענקים לרבות בשל מצבם הכלכלי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש בושה ועצוב שעובדי המדינה וחברי הכנסת בוועדת הכספים שחיים על המסים שאנחנו משלמים מעיזים לדרוש החזר של חלק מכספי מענקי הקורונה שניתנו לעצמאים כדין בכך שעושים חשבון דו חדשי מעוות בניגוד לחישוב השנתי המקובל רק כדי שלא נקבל את המגיע לנו והם יוכלו להמשיך לחגוג על הכספים שלנו

כל הכבוד לעורכי הדין האמיצים ולביהמ"ש שיודע לעשות צדק

כל הכבוד לכם

חבל שלא עדכנו רוב העסקים החזירו את המענקים כי הם לא ידעו על ההארכה זה ממש הודעה ברגע האחרון מרוב זלזול בעצמאים

בהצלחה לעתירה. וליהודה לא עובדי המדינה ולא חברי הכנסת מבקשים את הכסף בחזרה אלא המדינה והציבור. אתה בחרת את חברי הכנסת והם חוקקו חוקים בהתאם לתפישת עולמך. תבחר אחרים אז יהיו חוקים אחרים. תאשים את עצמך.

בכיף הייתי מייצג את המדינה וקורע לעצמאים את הצורה בבית משפט.

כל שקל שנלקח שלא כדין צריך להיות מוחזר עם הצמדה וריבית.

הצהירו הצהרות כזב על ירידה במחזורים שזה בוודאי פלילי ורק כך קיבלו את הכסף. אם זה לא גזילה וגניבה, אז מה זה??? עצמאים רבים שנהגו ביושר והצהירו בדיוק על מה שהיה ולא לקחו אם לא מגיע להם צריכים עכשיו להפסיד כי הם לא שקרנים?? עד איפה העיוות המוסרי וההגיוני יכול להגיע???

וואי זה היה יכול להיות ממש מעניין…

רשות המיסים צריכה להמדיך לתת מענקים לכל בעלי העסקים הקטנים והגדולים
!!!! לא לבקש בחזרה!!!

לפיד ליברמן בנט הבטחתם ממשלה חדשה שתדעו לכם בחרנו בכם לא בגלל שמאל ימין אלה שתעשו שינוי שתעזרו לעצמאים והכל הולך הפוך שתדעו לא תעזרו לנו אתם בבחירות הבאות לא תמצאו אותנו ואתם תחזרו לאופוזיציה וזה יהיה באמת חבל כי אתם מאלצים אותנו להאמין לכל מה שאומרים שביבי הוא הכי טוב ,ואם לומר את האמת אתם זורקים אותנו לכלבים וליברמן מנסה להראות את כוחו בכך שהוא דואג רק לקופה ולא לציבור מבחינתי זה המבחן שלכם תיכשלו בו לא אבחר בכם נקודה הליכוד יחזור וחבל .

דורון תגובה מגעילה היתה לך ,בטח קיבלת חלת והיה לך כייף דרך אגב את החלת העצמאים שילמו לך עם כל המיסים המטורפים שאנחנו משלמים לא נותנים לנו לחיות עם המיסים אנחנו העבדים של המדינה הזאת אביר קארה אם לא תעזור לנו שהבאנו אותך לשם עד היום פחדתי שהממשלה הזאת תתפרק מהיום אני מחכה לפירוקה כמה שיותר מהר עדיף כבר נתניהו השקרים שלו יותר נעימים אתם תרעתם לנו סכין בגב לפיד אתה שותק יותר מידי לא רוצה להתלכלך או ליפול אבל אחרי שבחרתי בך מאז שהתחלת את הפוליטיקה סיימנו לא תראה את הקול שלי יותר .כניראה שצריך ראש ממשלה שאומנם עם כתב אישום אבל דואג לציבור .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture