רכבת או אוטובוס? חשיפה ראשונה של הכלי התחבורתי החדש בגוש דן

הרכבת ירדה מהפסים: זאת רכבת או אוטובוס? חשיפה ראשונה של הכלי התחברותי החדש שישמש את קווי הרקל"ה הבאים בגוש דן • ה-MTEV - רכב תח"צ חשמלי, מודולרי, בעל קיבולת של 240 נוסעים נוסעים בדגם שהוצג

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשבועות האחרונים הגיע היישר מסין כלי תחבורה חדש לביצוע נסיעת ניסיוניות בארץ, הכלי 100% חשמלי, אינו מצריך פסי רכבת מיוחדים ונוסע בנתיב ייעודי – יצור כלאים של רכבת קלה ואוטובוס.

ה-MTEV – רכב תח"צ חשמלי, מודולרי, בעל קיבולת של 240 נוסעים נוסעים בדגם שהוצג במרכז הניסויים באשדוד. קיבולת זו יכולה אף להיות גבוהה יותר ולהגיע ל-500 נוסעים בדגם אחר וארוך יותר של היצרן.

דף שבתשתיות מדווח כי הרכב התח"צי עבר פיתוח מתוך תפיסה של רק"ל. אי לכך, נראה בהמשך שהוא ממותג כ"רכבת על גלגלים". אורכו של הכלי 30.5 מ', מהירותו המרבית 70 קמ"ש. לרכב שישה סרנים במרחק כזה שמאפשר פניות ברדיוס קטן. טווח הנסיעה של הכלי החשמלי מגיע נכון להיום ל-80 ק"מ, אך טווח זה צפוי להגיע כנראה כבר בקרוב ל-120 ק"מ.

עלויות התחזוקה קטנות יותר מאלו של הרק"ל. תשתיות הדרך שהכלי דורש הן צנועות בהשוואה לאלה של הרק"ל. לדברי החברה, עלויות ההקמה מגיעות לשליש ואף עד חמישית מקו רק"ל מקביל.

הכלי עתיד לפעול בקו החום אשר עובר במספר רשויות. ביניהן: ראשל"צ, באר יעקב, רמלה, לוד. הפרויקט מתוקצב במיליארד ש"ח לעבודות קידום זמינות. עבודות אלה צפויות להסתיים ע"פ התכנון ב-2025 ואחריהן תידרשנה שנתיים נוספות עד להשלמת והפעלת הקו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כלים כאלה היו קיימים גם לפני 2 עשורים. אבל הרסו לתושבים בגוש דן את החיים עם עבודות תשתית כי הועדה המעופפת הבטיחה רכבת אז היו חייבים לבנות פסים ממתכת. גם חיישן מגנטי יודע לכוון כלי כזה. לא צריך פסים.
כואב

coolllllllllll

כמה שאתה צודק, בשביל מה רכבת? מה רע במטרונית בחיפה?

מי ייסע בכלים סיניים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture