בית המשפט פסק שבזק בינ"ל תשלם 33,160 ש"ח בגין חיוב שלא כדין ללקוח שלפני שבע שנים הפסיק את ההתחייבות | בזק בינ"ל טענה עברו שבע שנים וחל על זה חוק ההתיישנות | המסקנה: השקיעו מספר דקות לבדיקת החשבונות שלכם.

גם בבזק לא חשבו שהסיפור יסתיים כך. בית המשפט פסק כי חברת בזק בינ"ל תפצה לקוח שביקש לפני כשבע שנים להתנתק מהחברה בסך של 33,160 ש"ח.

קרא עוד:

[postim]

הסיפור שהתגלגל להכרעת בית המשפט הוא סיפורו של לקוח שהיה מנוי על שירותי המרכזייה והעמדות החכמות של בזק בינלאומי, הלקוח פנה לבזק וביקש להפסיק את ההתקשרות עם החברה, בשנת 2002 חתם הלקוח על הסכם הפסק חיובים. מכתב התביעה מתברר כי בזק דווקא לא בדיוק מתרגשת מהחתימה של הלקוח ובזק בינלאומי המשיכו לחייב אותו בתשלום עבור המרכזייה לתקופה בת שבע שנים.

התובע סיפר בבית המשפט כי מיד שהדבר נודע לו, הוא פנה לחברה בבקשה להחזר כספים שנגבו שלא כדין, אלא, שמהצגת העובדות של הלקוח עולה כי נציג החברה הציע לו תחילה זיכוי של 1,874.65 ש"ח. ולאחר מכן, הודיע הנציג ללקוח, כי אם יחתום על כתב קבלה ושחרור, הוא יזוכה עבור שלוש שנים נוספות, התובע סירב.

עוד עולה מעיון בכתב התביעה כי בזק בינלאומי הסכימה לאשר לו את הזיכוי על כל התקופה, אולם העמידה אותו על סכום כולל של 11,053.86 ש"ח, בקיזוז הסכום שכבר קיבל.

התובע דרש פיצוי בסך 51,000 ש"ח בסכום הפיצוי נערך תחשיב של רו"ח הכולל את סכום התביעה, פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לו והחזר שכר הטרחה ששילם לרואה החשבון.

הנתבעת הודתה כי חייבה את הלקוח במשך שבע שנים וזאת חרף העובדה שההתקשרות הופסקה, אך טענה כי בחלוף למעלה משבע שנים, התביעה כבר התיישנה. טענה נוספת היא כי הלקוח התרשל בכך שלא בדק את החשבוניות שקיבל במהלך השנים הללו, דבר שעשוי להוריד מסכום ההחזר.

התובע אמר כי הלקוח "ראה בנתבעת גוף אמין שיש לסמוך עליו 'בעיניים עצומות'".

שופטת בית משפט השלום בחיפה רויטל באום הציעה לסיים את התיק בפשרה ולאחר שבזק בינלאומי סירבה. פסקה השופטת כי טענת ההתיישנות אינה רלוונטית משום שבזק בינלאומי הודתה במסמכים ותרשומות שהתובע זכאי להחזר מלא. ולכן פסקה כי מקרה זה אינו מצדיק פסיקת פיצוי נוסף בגין עגמת נפש או סבל, וחייבה את בזק בינלאומי להשיב לתובע 23,160 ש"ח, ולשלם לו הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 10,000 שקל.