ספירת הכסף שגרמה לנכות

לספור כסף זה דבר טוב, אבל כשעובד בבנק דיסקונט נאלץ לספור מיליארד וחצי שקל, הדבר הביא להתמוטטות נפשית ולנכות | האם הביטוח הלאומי יכיר בו כנפגע בתאונת עבודה?

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מתברר כי לא רק מרבה נכסים-מרבה דאגה, אלא גם מי שנאלץ לספור סכום כסף גדול במיוחד, אף הוא מצא עצמו דואג במיוחד ואף הגיע לכדי נכות נפשית וחוסר יכולת לתפקד. אולי בגלל שנאלץ לספור כסף.

קרא עוד:

[postim]

עובד בבנק דיסקונט שבאור יהודה, היה האחראי על הקופה הראשית – תפקיד אשר במסגרתו ניהל 15 עובדים.
התפקיד כלל אחריות על ספירת הקופה, על מחלקת הכספומטים, על קליטת משלוחי כספים מסניפים אחרים ומהכספת הראשית וכיו"ב. סכומי הכסף שהועברו תחת ידיו של הצעיר ובאחריותו מדי יום היו עצומים, ומידת הלחצים שבהם נדרש לעמוד היתה גבוהה ואינטנסיבית.

על פי תביעה שהוגשה בימים אלו נגד המוסד לביטוח לאומי ע"י עו"ד אסף אודיז, זמן לא רב לאחר שעבר לתפקידו החדש, החל הצעיר לסבול מתופעות נפשיות ופיזיות שונות, ביניהן סחרחורות, צפצופים באוזניים, הפרעות שינה, תיאבון ירוד, בעיות בזיכרון ועוד.

"מדובר בשורת תסמינים של לחץ נפשי, שהלך ונבנה אצל הצעיר בהדרגה עם כניסתו לתפקיד החדש", אומר עו"ד אודיז. "תחילה ניסה העובד להתמודד כמיטב יכולתו עם התופעות במסגרת עבודתו, כאשר טרח לעדכן כל העת את מעבידיו, בלחץ הנפשי בו היה נתון, אבל בשלב כלשהו חש, כי אינו יכול לשאת יותר את כובד האחריות ואת העומס הנפשי שהתפקיד החדש דורש ממנו. בשלב זה ומתוך אחריות, אזר אומץ ופנה לממונים עליו, בבקשה כי יעבירו אותו לתפקיד אחר".

באחד הימים מצא עצמו הצעיר ניצב מול כספת גדולה, גדושה ב-1.5 מיליארד שקלים, כשעליו מוטלת המשימה לספור אותם, כאשר בפועל ספר אותם כשלוש פעמים באותו היום.

"דרישה זו היתה הקש האחרון מבחינת העובד", אומר עו"ד אודיז. לדבריו, במצוקתו פנה העובד לממונה עליו, והתחנן בפניו שלא יאלץ אותו לבצע את הספירה. "גם הפעם הממונה לא ראה את גודל המצוקה של העובד, והיה סבור כי מדובר בניסיון התחמקות בלבד", אומר עו"ד אודיז. "הממונה הבהיר לעובד כי עליו לבצע את המשימה בכל מקרה, שאם לא כן – יפוטר מעבודתו".

לאור זאת, אומר עו"ד אודיז, לצעיר לא נותרה כל ברירה, והוא נאלץ לספור את 1.5 מיליארד השקלים באותו יום עבודה גורלי.

"הפעם הספירות שביצע השאירה בו את אותותיה בצורה חמורה בהרבה מהפעמים הקודמות", אומר עו"ד אודיז. לדבריו, בתום אותו יום עבודה חש העובד לחצים בחזה ובאוזניים, והחל לסבול מכאבי ראש, מסחרחורות, מאי יציבות בהליכה ומתחושת חרדה.

לדברי עו"ד אודיז, משהגיע העובד לביתו בערב אותו יום, הוא הבין שמשהו אינו כשורה, ופנה לבית החולים להיבדק. בחדר המיון נמסר לו לראשונה כי מה שהוא בעצם חווה, אלה הם תסמינים של לחץ נפשי. בעקבות האבחון, הופנה הצעיר לטיפול פסיכיאטרי במקום מגוריו, ובסופו של דבר אובחן כסובל מנכות של 100% וחוסר יכולת להמשיך בחיים תקינים.

לטענת עו"ד אודיז, למרות שורת המחלות שמהן סובל הצעיר בעקבות האירוע, סירב הביטוח הלאומי להכיר במאורע כתאונת עבודה, בטענה כי לא הוכח אירוע תאונה, שהוביל להופעת מחלת הסכיזופרניה אצל העובד.
בעקבות החלטת הביטוח הלאומי, הגיש עו"ד אודיז בשם הצעיר תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב. עו"ד אודיז מציג בתביעה, כי האירוע המכונן, המציין את תחילת ההתדרדרות הנפשית של העובד, היה אותו היום שבו אולץ לספור 1.5 מיליארד שקלים בכספת הבנק.

"אירוע זה הוביל באופן ישיר לאשפוזו עוד באותו ערב שבו סיים את יום העבודה, ומשם באופן ישיר להתפרצות של מחלותיו הנפשיות, אשר אובחנו כסכיזופרניה וכהפרעה אובססיבית כפייתית", אומר עו"ד אודיז.
בימים אלה נדונה תביעתו של העובד, להכרת האירוע כתאונת עבודה לצורכי פיצויים מהביטוח הלאומי, בבית הדין לעבודה בתל אביב.

כמו כן, עתידה להיות מוגשת על ידי עורך דין אסף אודיז, תביעת נזיקין מקבילה לבית משפט המחוזי כנגד בנק דיסקונט בגין התרשלותם ואי פיקוחם על עבודת העובד, כאשר יכלו לצפות את קריסתו הנפשית לאור אותות האזהרה המרובים שהונחו בפניהם.

אבל תרשה לנו, עו"ד אודיז להעריך כי אילו נאלץ האיש לספור סכום כסף כה גדול שהיה שייך לו, שמא התוצאות היו אחרות?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו אינה סכיזו'. זו מצוקה של העומד ליד מכרה זהב וגורלו כדין השליש שלעג לאלישע (מלכים ב') והנביא ניבא לו: "הנך רואה בעיניך, ומשם לא תאכל"……… לא עלינו.

וא"כ ליד הנחמד אומר שגם השכבות החלשות צריכות לשאת בעול…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture