איפה הכסף? יחימוביץ': הוא כאן!

יו"ר האופוזיציה בתגובה לידיעה על הטבות במס לחברות הגדולות בשיעור של פי ארבע מסכום המס ששילמו | לפיד שואל איפה הכסף? לפני שהוא עורך קיצוצים בתקציב שיבדוק מה קורה בהטבות המס | נשיא התאחדות התעשיינים: "מדובר בהתנפלות"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מינהל הכנסות המדינה פרסם, כי החברות הגדולות במשק מקבלות הטבות מס בשווי של פי ארבע מסכום המס אותו הן משלמות והסערה בעקבות הדברים, לא איחרה מלבוא. מי שהשחיזה את עטה בתגובה המביעה התנגדות למדיניותו של שר האוצר, הייתה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' שתקפה את לפיד.

קרא עוד:

[postim]

"מי שנהנה מהטבות מס הבלתי נתפסות בסך מיליארדי שקלים, אלו חברות הענק", כתבה יחימוביץ'. היא התייחסה גם לסך ההטבות שקיבלו החברות – 4 מיליארד שקל. "ממש במקרה זה, בדיוק הסכום שהמדינה תגבה באמצעות העלאת המע"מ בעוד שבועיים, המס הכי לא צודק בעולם, שככל שאתם עניים יותר כך אתם משלמים אותו יותר. המס שיזניק את יוקר המחיה עוד יותר".

"ארבע חברות, מתנה של 3 מיליארד שקל ושר האוצר ממשיך לשאול איפה הכסף. אז הנה חלק מהתשובה, אדוני שר האוצר. דווקא עכשיו, כשאתה מתלבט בין קיצוץ בבריאות לקיצוץ בחינוך לבין העלאת המע"מ, ומתכוון לעשות את שלושתם – אני מציעה לך לקרוא בעיון את הדו"ח שהכין משרדך. שם התשובות האמיתיות. שם הפוליטיקה החדשה. לא בכיסיהם של העניים ומעמד הביניים".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון יצאה נגד מה שהיא כינתה "חלוקת כסף מטעם הממשלה". "אפשר וצריך לעודד תעשייה איכותית בישראל, אבל הסחטנות של חברות הענק חייבת להיפסק", אמרה. "לפני שמעלים את המע"מ אפילו ברבע נקודה, לפני שמקצצים שקל מתקציב מערכת החינוך, ולפני שסוגרים גירעונות על הגב של מעמד הביניים שתמיד משלם, שר האוצר וראש הממשלה צריכים לשנות את השיטה ולגבות מהחברות האלה את המיליארדים שהן גוזלות מאיתנו".

לעומתן, התאחדות התעשיינים הביעה תמיכה בחברות. "המחקר הנו תיעוד היסטורי וממצאיו לא רלבנטיים כבר למעלה משנתיים – בתחילת שנת 2011 בוצעה רפורמה בחוק עידוד השקעות הון, החוק שונה באופן יסודי ונקבע שיעור מס אחיד לכלל התעשייה המייצאת, מפעלים גדולים וקטנים כאחד. כך נוצרה חלוקת הטבות שוויונית יותר בין המפעלים הגדולים והקטנים עם תעדוף משמעותי למפעלים הפועלים בפריפריה" נכתב בהודעת החברה.
נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, אמר כי מדובר ב"התנפלות" על ארבע החברות. "אם מישהו חושב שיש לשנות את החוק לעידוד השקעות הון, עליו לפעול בנושא, אך ההתנפלות חסרת הרסן אינה תורמת במאומה", אמר. "אלו חברות, שתרומתן למשק הישראלי לא תסולא בפז ואשר מעסיקות אלפי עובדים, רובם בפריפריה".

"במקום שהחברה הישראלית תאמץ חברות אלו ותוקיר את תרומתן, אנו תוקפים אותן. התקפות אלו עלולות להוביל לתוצאות הפוכות ועלינו להיזהר מ'לשפוך את התינוק עם המים'", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture