לא רק קיצוצים ומסים: עכשיו גם החשמל מתייקר

תעריף החשמל לצרכן הביתי יתייקר בשיעור של 6.3% - בשל הפסקת הזרמת הגז ממצרים | בשנת 2015 צפויים התעריפים לרדת בעקבות השפעת הזרמת הגז מחופי ישראל | אל הייקור האמור יתווסף אחוז נוסף, תוצאה של עליית המע"מ

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

היכונו לקיצוצים ולעליית המחירים, ועכשיו, במשק החשמל: בהמשך לשימוע שפרסמה, קיבלה היום מליאת רשות החשמל בראשות עו"ד אורית פרקש הכהן, את החלטתה הסופית ביחס לעדכון שנתי של תעריפי החשמל לצרכנים בשיעור של 5.5% בלבד, שיעור הנמוך מהצפוי (בשימוע שפרסמה הרשות לפני כחודש צפוי היה שיעור ההתייקרות לעמוד על כ-6.5%).

קרא עוד:

[postim]

בנוסף, ההחלטה עשויה להוביל על פי התחזיות למיתון המשך ההתייקרות בתעריפים בשנת 2014, בפרט לצרכנים הביתיים, בכפוף לבחינה בשנה הבאה.

העלייה באה לאחר משבר הגז שפקד את מדינת ישראל לפני כשנתיים, משבר שהסתיים רק לפני מספר שבועות, ושהיה אמור להשתקף בעליית תעריף של מעל 50% כבר לפני כשנה לצרכני החשמל. תחת זאת, קבעה רשות החשמל בשיתוף פעולה מתווה לפריסת התייקרות התעריף על פני שלוש שנים (2012-2014). בהתאם, הפעימה הראשונה התרחשה לפני שנה במרץ 2012, עת הועלה תעריף החשמל בשיעור של 8.9 אחוזים. מתווה תלת שנתי זה התאפשר לאחר שיתוף פעולה שהושג בין הרשות לחשמל לבין משרד האוצר, אשר כלל מתן סיוע ממשלתי לחברת החשמל.

גורמים שונים הוסיפו לייקור עלות משבר הדלקים באופן גבוה מהמתוכנן והם: האיחור בכניסתו של הגז הנוזלי (LNG) בשנת 2013 וזאת במחיר יקר מהצפוי ובנוסף, כניסה מוגברת של יצרני חשמל מאנרגיות מתחדשות נקיות הוסיף לעליית התעריף.

מאידך – נתונים שונים מיתנו את הייקור הצפוי. המדובר בהקדמת הזרמת הגז הטבעי מתמר בחודש ימים, מנתוני ביקוש נמוכים מהצפוי לחשמל בתקופה האחרונה ובשל הוזלה בשבועות האחרונים של עלויות הדלקים לחברה. כל אלה חייבו את צוות הרשות לחשמל לעדכן מחדש פריסת התייקרות תעריף החשמל בשנתיים הקרובות ולעדכן את פריסת המתווה התלת שנתי ואף לעדכן שוב, בשבועות האחרונים את הנתונים שפורסמו לשימוע, בהתאם לשינויים שהתרחשו בפועל בחודש וחצי מאז פורסם השימוע.

הרשות מציינת בהחלטתה, כי לולא פריסת ההתייקרות האמורה, היה צפוי תעריף החשמל לעלות בעשרות אחוזים ולצנוח בשנת 2014 בשיעור של עשרות אחוזים גם כן. מתווה פריסת התעריף אפשר החזרת חוב משבר הדלקים ב"תשלומים", בגיבוי ערבויות מדינה תוך הקלת הנטל של משבר זה על הצרכנים.

בחודש האחרון הפנים הצוות המקצועי ברשות החשמל נתונים חדשים מעודכנים מהחודש האחרון, אשר תרמו למיתון העלייה: הקדמה בחודש של הזרמת הגז ממאגר "תמר", תוך הנחה של הזרמת גז מלאה החל מחודש מאי, המוערכת בהפחתה של מאות מליוני שקלים מסך הייקור המתוכנן של תעריפי החשמל, בשל הוזלה בעלויות הדלקים לחברת החשמל וליצרני החשמל הפרטיים.

לצורך מיתון נוסף של ההתייקרות הצפויה, החליטה הרשות על קיזוז מוגבר של חובות חברת החשמל לצרכנים. המדובר בחוב שיש לחברת החשמל לצרכנים בישראל בסך של 2 מיליארד ₪.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture