תקציב הגזירות: עתירה ראשונה לבג"ץ

בעלי המלונות עומדים להגיש עתירה לבג"ץ נגד התקציב המבקש להטיל מע"מ על שירותי תיירות נכנסת | "ההפסד למדינה גדול מאשר הרווח בהטלת המס"

האם מבג"ץ תבוא הישועה? בכל מה שקשור לציבור החרדי לא נראה כי בג"ץ יתערב, אם בכלל יתבקש לעשות כך, אולם אחרים תולים תקווה בבית המשפט העליון והם מבקשים את התערבות השופטים בתקציב המתגבש.

קרא עוד:

[postim]

לשכת התיאום של תעשיית התיירות כינסה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים במלון דן בתל אביב ומשם יצאה קריאה משותפת לשר האוצר: הודה בטעות שהובילו אותך אליה נערי האוצר, וחזור בך מהכוונה לייקר את מדינת ישראל ב- 18% עבור התיירים ולמוטט בזאת את התיירות הנכנסת לישראל.

לדברי מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות: "אנו מרגישים שמשרד האוצר ממש קיבל החלטה, שהיא שגויה, ושכרנו ושכרו יצא בהפסדו. באוצר חושבים שהדבר יגרום לגידול בהכנסות למדינה, אך לדעתנו הדבר יגרום לחיסרון כיס. במקום להגדיל את הכנסות המדינה, תגרום הגזירה לקיטון וצמצום הצמיחה במשק".

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן אמר כי "ההחלטה היא אנטי כלכלית. אנטי צמיחה. כבר ראיתי בעיתונים שאין אף גורם צמיחה בכל התקציב. התיירות יכלה להיות גורם צמיחה. במספר חדרי המלון הקיים בארץ וזה שבבנייה, ניתן להביא עוד 1 מיליון תיירים תוך שנתיים, ולהגדיל את הכנסות המשק ממיסים בעוד 3 מיליארד ₪ וגם להוסיף עוד 40 אלף מקומות עבודה!

הנזק המיידי מהטלת המע"מ על התיירות הנכנסת תהיה הפסד לתוצר של 1.7 מיליארד ש"ח , וזה מקזז את כל מה שהאוצר מקווה לקבל. בנוסף, הממשלה תתמודד עם פיטורים של כ- 8000 עובדים. העבודה של הנערים באוצר מבוססת על עובדות שגויות".

לא ברור על מה מתבססת העתירה שהמלונאים אומרים להגיש, וספק רב אם שופטי בג"ץ יתערבו בנושא שהוא פוליטי בעיקרו, אבל שר האוצר יצטרך להזיע עוד קצת בדדך לאישור התקציב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו