ראש הממשלה הודיע בישיבת הממשלה על הקמת נמל נוסף שיתחרה בנמלי חיפה ואשדוד | "הקמתו של נמל חדש ישפיע מאוד על הוזלת יוקר המחייה במדינת ישראל"

יאיר לפיד העדיף לקחת מהחלשים ולא להתעמת עם הועדים הגדולים ואנשי הנמלים, אולם דווקא ראש הממשלה מבקש לערוך סדר בנושא, המכביד על הכלכלה המקומית ומביא לעליית מחירים במשק. נתניהו הודיע היום בישיבתה השבועית של הממשלה על הקמתו של נמל חדש שיתחרה בנמלים הקיימים.

קרא עוד:

[postim]

"נמלי הים בישראל זה נושא שמעסיק אותנו כבר למעלה מעשור", אמר נתניהו. "בשנת 2003 יזמתי תהליך רב שלבי של רפורמות בנמלי הים. דבר ראשון שעשינו זה רפורמה ברשות הנמלים. הקמנו שלוש חברות ממשלתיות בחיפה, באשדוד ובאילת, ופתחנו את מספנות ישראל בחיפה בהפעלה פרטית. זה הדבר הראשון שנעשה, שלב א’.

"שלב ב’, היה הפיכתו של נמל אילת לנמל שפועל בהפעלה פרטית. זה קרה לפני שנה, אגב באיחור של שנתיים מהתוכנית המקורית.

"והדבר השלישי שהולך לקרות בחודשים הקרובים זה הוצאת מכרז לנמל נוסף, חדש, במדינת ישראל. שוב, נמל בהפעלה פרטית. לתוכנית הזאת יש השלכות גדולות מאוד לגבי יוקר המחייה במדינת ישראל, כי בערך 90% מהייצוא והייבוא שלנו וחלק עצום מהתוצר שלנו עובר דרך הנמלים בדרך זו או אחרת. כמעט כל דבר שאתם רואים לפניכם, מוצר שנמצא פה או מוצר שאנחנו מייצאים לשוקי העולם עובר דרך הנמלים. רק מקצת המוצרים עוברים דרך תעבורה אווירית. לכן, היעילות או היעדר היעילות בנמלים הוא דבר שכל אזרח ואזרח מרגיש מכיסו.

"אנחנו מחויבים לשינוי הזה. אני יודע שיש תמיכה של שרים רבים, אם לא כולם, במהלכים שאנחנו הולכים לעשות. שר התחבורה יביא בפניי את ההצעה שמתגבשת, אני אדון בה גם עם שר האוצר וגם עם שר הכלכלה, ונגבש את הממשלה כולה כדי לעשות את הרפורמה הזאת, שתשפיע מאוד על הוזלת יוקר המחייה במדינת ישראל".

ראש הממשלה אמר, אבל הניסיון מורה, כפי שהוא עצמו הודה בדבריו, כי הביצוע של הבטחות מעין אלו מתעכב שנים רבות, ולפעמים אף יורד מסדר היום. נקווה שבנמלים לא יקרה כך.