שי אגסי, האיש המזוהה יותר מכל עם מיזם הרכב החשמלי וחברת 'בטר פלייס' אולי כבר לא ייהנה מהתקנה החדשה, לאחר שכל בכירי החברה נטשו אותה בזה אחר זה ויהא לא הצליחה להתרומם ולהגיע לשיווק מסחרי של רכביה. אבל המטרה בתקנה החדשה היא לעודד רכישת רכב חשמלי בכלל, ולאו דווקא בחברה כזו או אחרת.
קרא עוד:
[postim]
במטרה לעודד שימוש בכלי רכב בעלי מנוע חשמלי בהיותם ידידותיים לסביבה (אפס פליטות) על פני שימוש בכלי רכב המונעים בבנזין ובדיזל, נקבע בהוראת שעה ב- 1.6.12 מס קנייה מופחת בשיעור של 8% עד סוף שנת 2013, לכלי רכב פרטיים להובלת נוסעים בעלי מנוע חשמלי.
אולם, כלי רכב חשמליים אחרים כגון: רכב מנועי להסעת 10 אנשים או יותר כולל הנהג, רכב מנועי להובלת טובין ורכב מנועי למטרות מיוחדות, למעט אלו המתוכננים בעיקר להסעת נוסעים או להובלת טובין, חבים כיום במס קניה בשיעור מלא, ללא ההטבה הניתנת לכלי הרכב הפרטיים וזאת מפני שבעת שתוקנה הוראת השעה לא היתה מודעות לקיומם של כלי רכב חשמליים אלה, החבים במס קניה.
לפיכך, רשות המסים הציעה להשוות את המיסוי הקיים על כל כלי הרכב בעלי מנוע חשמלי בלבד, המשמש לצורך הנעתם, כך שיחול על כולם מס קניה בשיעור 8%, בהתאם למתווה הוראת השעה לרכב חשמלי מ- 1.6.12.
כמה תפסיד המדינה מביטול המס? אל דאגה, התקנה החדשה לא תביא להטלת גזירות נוספות על הציבור "ההשפעה על הכנסות המדינה ממסים זניחה", אומרים ברשות המיסים.
כתבה מטעה, אין שום קשר לבטר פלייס. הצו מתייחס רק לרכבים מסחריים, תעשייה והסעות וכו'. כיום אין בארץ רכבים כאלו מלבד מלגזות במפעלים והמכוניות שמעבירות את המזוודות בשדה התעופה.