בקרוב: השוואת מחירי מוצרים בין רשתות השיווק

צעד ראשון בדרך להגברת התחרות? הצעת חוק שאושרה תחייב את רשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק לפרסם באופן רציף את מחירי המוצרים המוצעים למכירה באופן שיאפשר השוואה בין המחירים | לא היו מתנגדים להצעה

כתבות נוספות בנושא:

לתשומת לב תלמידי הנהיגה: מיום ראשון תו ירוק בטסטים
בשורה לניצולי השואה: הגדלת הקצבה לניצולים תוך שבועיים
חוק מס הגודש בגוש דן אושר בועדה - כניסתו לתוקף תידחה • כך זה יעבוד
איווט בריצת אמוק: המס על חד פעמי ייכנס לתוקף בעוד 10 ימים
  • ציפרלקס? יתכן ומגיע לך הרבה כסף!

    תוכן מקודם

  • מתמודדים עם בעיה רפואית? מגיע לכם כסף! / מתמודדים עם מגבלה נפשית? מגיע לכם כסף!

    תוכן מקודם

  • אובחנה עם OCD וקיבלה 59,000 שקל! / אובחן עם דיכאון וקיבל 52,000 שקל!

    תוכן מקודם

  • איך עושים כל־כך הרבה כסף מסטארט־אפ?

    תוכן מקודם

רכשתם מוצר, שילמתם ויצאתם מהחנות רק בכדי להיתקל בפרסום של אותו מוצר במחיר זול? האם גם אתם מרגישים כי הרשתות מנצלות את חוסר היכולת שלכם להתרוצץ ולהשוות מחירים, והן מורידות ומעלות אותם מספר פעמים ביום במטרה להביא לבלבול הצרכן, המוביל לכניעה וחוסר השוואה? המצב הזה הולך להשתנות.

קרא עוד:

[postim]

הצעת חוק שאושרה, מבקשת לקבוע כי במשרד הכלכלה יוקם בסיס נתונים של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק, המעודכן באופן רציף, שעל בסיסו ניתן יהיה לפתח אפליקציות או אתרים שייעבדו את הנתונים בהתאם לדרישות המשתמש. על פי ההצעה, ההסדר המוצע יחול על רשתות שיווק שלהן מספר סניפים כפי שיקבע שר הכלכלה, לפחות, באזורים שונים בארץ, אך כל רשת או עסק שמוכרים את אותם המוצרים, יוכלו לבקש להתחבר גם אם אינם חייבים בכך.

בדברי ההסבר נכתב כי "למרות כל החידושים הטכנולוגיים ואחרי המחאה החברתית-צרכנית של קיץ 2011, גם היום בשנת 2012, השקיפות ויכולת השוואת מחירי המוצרים העומדות בפני הצרכן הישראלי מפגרות הרבה אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות וזכויות צרכניות בסיסיות, כגון הזכות למידע מלא, עדכני ורלוונטי על מחירי המוצרים ברשתות השונות, כדי שהצרכן יוכל לבצע רכישה מושכלת – אינן קיימות".

המצב כיום הוא כי הצרכן הישראלי אינו יכול לבצע השוואת מחירים אמתית בין מחירי מוצרים זהים הנמכרים ברשתות שונות ודאי שלא בזמן נתון, שכן אין זה סביר שלפני כל רכישה בסופר או לפני כל תדלוק יתרוצץ הצרכן בין רשתות וסניפים כדי להשוות את מחירי המוצרים, הן בשל המרחקים בין נקודות המכירה השונות והן בשל גובה הרכישה הממוצעת שאינו מצדיק טרחה זו.

ההשוואה היחידה העומדת בפני הצרכן היא בין המוצרים המתחרים על אותו המדף. כלומר, בין מותג אחד לאחר אשר שניהם נמכרים באותה נקודת מכירה. אין ביכולתו להשוות מחירים בין אותו מוצר ברשתות שיווק שונות, ואף לא בין סניפים שונים של אותה רשת שיווק. ההשוואה הקיימת כיום פחות חדה ומכרעת ומצמצמת את התחרות לתחרות על המדף ללקוח שבוי שכבר עומד בפניו, שמלבד מהמחיר תמיד יהיו הבדלים נוספים בין המוצרים וזאת מבלי להרחיב על מניפולציות סידור המדפים, תופעה שיש בה פגיעה משמעותית מבחינה צרכנית תחרותית.

33 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזו וועדה היא תוכן לקריאה ראשונה.

כתבות קשורות

לתשומת לב תלמידי הנהיגה: מיום ראשון תו ירוק בטסטים
בשורה לניצולי השואה: הגדלת הקצבה לניצולים תוך שבועיים
חוק מס הגודש בגוש דן אושר בועדה - כניסתו לתוקף תידחה • כך זה יעבוד
איווט בריצת אמוק: המס על חד פעמי ייכנס לתוקף בעוד 10 ימים
העוצמה של טראמפ: הספאק שמתמזג לרשת החברתית החדשה מזנק 400%
התאחדות יועצי המשכנתאות: "ההכללה שלנו בחוק שירותי המידע תביא לקידום התחרות"
הביטוח הלאומי יבחן הכרה במחלימי קורונה לצורך קביעת אחוזי נכות
השיא החדש של הביטקוין: אזהרת המומחים וההערכות לגבי העתיד
הציבור מסתער על המדפים: המס שיכפיל את מחירי החד פעמי יחול בקרוב
אילון מאסק ניפץ את שיא העושר העולמי • תחזית: יהפוך להיות הטריליונר הראשון
שיא של כל הזמנים: ערך הביטקוין הגיע ל-66 אלף דולר
לקראת ועידת האקלים: הרצוג הודיע על הקמת פורום האקלים הישראלי
היחסים מתחממים: ישראל ואיחוד האמירויות יקדמו הסכם סחר חופשי
ברקע הקשיים הכלכליים: חברת התעופה "אל על" הודיעה על מגעים לאיחוד דרמטי
מס איווט וקבינט בווטסאפ: האם הממשלה תצליח לפתור את משבר הדיור?
בסוף נפל להם האסימון: כך ליברמן פוגע בחלשים למען המלחמה בחרדים
גזירה חדשה: האם בקרוב תתחילו לשלם הרבה יותר על החניה?
במסגרת תביעה ייצוגית: הרשת החרדית תוזיל מחירים בעלות חצי מיליון ש"ח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו