דברי דואר לא מגיעים ליעדם למרות שחברת דואר ישראל מהווה מונופול בתחום חלוקת הדואר הביתי | בדואר טוענים כי התחרות בדואר הכמותי מרסקת אותם אבל המתחרים אומרים: נשמח לשתף פעולה

'הטלפון שבעקבות הדואר' הפך לתופעה מוכרת. אנשים רבים שולחים מכתב בדואר, הזמנה לחתונה, חשבונית לתשלום או כל מכתב אחר, וכעבור כמה ימים מתקשרים לברר אם המעטפה הגיעה ליעדה. כללי הנימוס הרי מחייבים לשלוח הזמנה לחתונה בדואר, אבל אי אפשר לוותר על הטלפון שבעקבות המעטפה, אחרת, מי יודע אם המעטפה הגיעה לייעדה?

קרא עוד:

[postim]‏

השבוע התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ובו העלה היו"ר חה"כ אבישי ברוורמן תלונות רבות שהגיעו לוועדה בנוגע לשירות שמעניקה חברת דואר ישראל לציבור.

הדיון התקיים בהשתתפות נציגי חברת דואר ישראל, משרד האוצר, משרד התקשורת וחברות חלוקת הדואר המתחרות.

בדיון התברר כי חברת דואר ישראל נמצאת בגרעון תקציבי ובשנה האחרונה הציגה הפסד של כ-100 מיליון ש"ח.

יו"ר דירקטוריון דואר ישראל ששי שילה, טוען כי הפסדים אלו נובעים מהמצב האבסורדי שבו מצויה החברה: מחד, החברה אינה מסובסדת ע"י המדינה, ונושאת לבדה בעלויות הפעלת שירותיה בפריפריה אף שאינם רווחיים ותעריפי החברה נקבעים ע"י משרדי האוצר והתקשורת ומאידך, ישנן חברות מתחרות בתחום הדואר הכמותי אשר אינן מחויבות למתן שירות בפריפריה, תעריפיהן אינם מפוקחים, אינן מחויבות בתקן שירות ולכן "קוצרות את הפירות" – הן נוטלות את החלק הארי של חלוקת הדואר מהחברות הגדולות כמו הבנקים וחברות הסלולר כאשר לחברת דואר ישראל אין כלל אפשרות להתחרות בהן.

מר שילה ביקש, בנוסף, כי משרד האוצר יוציא לפועל את תוכנית ההבראה שהגישה החברה ואשר עשויה לסיים את המשבר הכספי בו היא מצויה.

בתגובה לדברים אלו טען יו"ר "מסר", אחת מהחברות המתחרות ברשות הדואר בתחום הדואר הכמותי, גיורא עוז, כי ניתן להגיע להסכמה בנושא על ידי שיתוף פעולה בין החברות וזאת בתנאי שתינתן אפשרות הגישה למרכזי החלוקה שבבעלות חברת דואר ישראל.

נציג החשכ"ל במשרד האוצר מסר כי שר האוצר החדש והמנכ"לית החדשה פועלים במרץ בכדי להביא לפתרון המשבר.

ח"כ ברוורמן קרא לממשלה להתערב מיידית במצב הכספי של חברת דואר ישראל "כדי למנוע את קריסתה". הוועדה תקיים דיון נוסף בכדי לבחון את המלצות הוועדה הציבורית שמינו משרדי האוצר והתקשורת עוד בשנת 2012 בנושא תעריפי ושירותי חברת דואר ישראל.