עתידה של אי.די.בי מונח על כף המאזניים

היום צפוי בית המשפט להכריע בשאלה אם לקבל את מתווה ההשתלטות של מחזיקי האג"ח על החברות תוך דחיקת רגליו של נוחי דנקנר, או שמא להותיר אותו כבעל השליטה בחברה לאחר התחייבותו לגייס הון חיצוני שיסייע להבראת החברות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

קריסתה של אימפריה? ייתכן והתאריך של היום ייזכר בשוק ההון, כיום בו השתלטו נושי אחת מהחברות הגדולות במשק הישראלי על החברות שלא עמדו בתשלומי חובן. אם כן, תהיה זו תפנית של ממש בכל הקשור לייחסם של הטייקונים למשקיעים הקטנים שהזרימו להם הון ובתקופה האחרונה ניצבו בפני תספורות ענק ומחיקות חובות בשיעור של מאות מיליוני שקלים.

קרא עוד:

[postim]

בשעות הקרובות צפוי מתווה ההסכם שנחתם בין נציגי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח לעמוד למבחן בית המשפט. באם יאושר המתווה שפורסם בשלהי השבוע שעבר, אזי צפוי נוחי דנקנר, אחד האנשים החזקים בכלכלה הישראלית ומי ששלט בחברות רבות במשק, ככלל ביטוח, סלקום, שופרסל, כור, מכתשים אגן, השקעות דיסקונט – לקראות במו עיניו את המבנה האיתן שבנה עובר לידיים אחרות, ידיהם של מחזיקי האג"ח החוששים מפני אי פרעון חובה של החרבה, והם מנסים להשיב לעצמם חלק מהשקעתם בה באמצעות השתלטות עליה.

אבל נוחי דנקנר לא יושב מנגד. במקביל להסכם שנחתם בין נציגויות מחזיקי האג"ח, פרסם דנקנר כי "אי. די. בי חברה לפתוח בע"מ מודיעה כי קיבלה מכתב כוונות לא מחייב מקרן בינלאומית זרה גדולה בדבר אפשרות רכישה של מחצית מהחזקות החברה בכלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ.

על פי מכתב הכוונות, לאחר קיום פגישות וקבלת מצגות על כלל ביטוח, הקרן מביעה עניין בביצוע עסקה לרכישת 27.5% מהון המניות של כלל ביטוח ביחד עם קבלת זכות סירוב ראשון ביחס ליתרת החזקות החברה בכלל ביטוח. הקרן מודעת למחיר שהתבקש על ידי החברה, המשקף שווי של 4.5 מיליארד ש"ח לכלל ביטוח,

ומעוניינת לבצע משא ומתן רציני ויעיל עם החברה ביחס לעסקה כאמור לשם קביעת התנאים הסופיים, כפוף לכך שמחיר העסקה ושאר תנאיה יהיו כפופים להשלמת בדיקת נאותות (שתבוצע בתוך כ-6 שבועות) ולאישור ועדת ההשקעות של הקרן. לפני תחילת ביצוע בדיקת הנאותות ושכירת יועצים חיצוניים, הקרן מבקשת לקבל הסכמה עקרונית לביצוע העסקה מהבנקים והמוסדות הפיננסיים המלווים של החברה, בשל התניות הפיננסיות להן מחויבת החברה; אישור מנציגות מחזיקי אגרות החוב של החברה שלא תפעל נגד ולא תמנע את ביצוע העסקה; הסכמה עקרונית מהנציגות של מחזיקי אגרות החוב של אי די בי חברה לאחזקות בע"מ (החברה האם של החברה) שלא תפעל נגד ולא תמנע את ביצוע העסקה; אישור שלא קיימת התנגדות עקרונית של המפקח על שוק ההון, הביטוח והחיסכון ביחס למתן היתר לעסקה.

אולם המכתב האמור התקבל בספקנות על ידי נציגי מחזיקי האג"ח, בשל הזמן שיחלוף עד לתום בדיקת הנאותות, והתחושה שקיבלו כי מדובר במשיכת זמן נוספת על ידי אי.די.בי.

מתווה ההסכם גובש בסיועו של המומחה הכלכלי שמינה בית המשפט לחברת אי.די.בי, לאור בקשת פירוק החברה שהגישו נושיה. דנקנר הצליח לחמוק ברגע האחרון מבקשת הפירוק, אולם מונה לו מומחה כלכלי שיבדוק את החברות, את מצבן הכלכלי ואת יכול החזרת החובות שלהן. המומחה הכלכלי, הוא זה שעמד מאחורי ההסכם המתגבש, דבר המעלה את הסיכוי שההסכם יקבל את הסכמת בית המשפט.

אילו אכן יאשר השופט את ההסכם, הוא יצטרך גם לקבל את אישור מחזיקי האג"ח ואו אז עלול דנקנר להיקלע למציאות חדשה אליה יאלץ להתרגל: הכינוי 'בעל השליטה באי.די.בי' כבר לא יופיע לצד שמו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture