שיתוף הפעולה עם סין – יורחב

בעקבות ביקורו של ראש הממשלה בסין התקבלה היום החלטת ממשלה להקים וועדת שרים מיוחדת שתעסוק בנושא | לאור חשיבות הנושא יעמוד בראש הוועדה ראש הממשלה בעצמו

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מנסים לממש את הישגי הביקור: נתניהו כבר הספיק לבקר ברוסיה לאחר ששב מהמזרח הרחוק, אך בניגוד לביקור ההוא, בו לא נעתרו הרוסים לבקשתו, דווקא את פירות הביקור בסין הוא מנסה לקטוף, ולצורך כך מיהרה הממשלה להכריז היום על הקמת ועדת שרים שתעסוק בנושא, ושבראשה יעמוד ראש הממשלה בעצמו.

קרא עוד:

[postim]‬‏

הוועדה מוקמת בעקבות סיכומו עם ראש ממשלת סין, מר לי קאצ'ינג, להפעיל מאמץ ממשלתי ממוקד לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין, ועל מנת לאפשר את מיצוי הפוטנציאל הכלכלי הגלום עבור המשק הישראלי ביחסים עם אחת מהכלכלות הגדולות בעולם.

הממשלה החליטה לפעול במסגרת הוועדה ולחזק את היחסים הכלכליים בין ישראל וסין, לפי המתווה שהוסכם בין ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת סין. חיזוק היחסים הכלכליים יתבסס, בין היתר, על שיתוף פעולה מוגבר בין שתי הממשלות, ויתמקד ביצירת הזדמנויות לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות וסיניות, הגדלת היקפי ההשקעה הישירה בין המדינות, חיזוק שיתופי הפעולה במחקר אקדמי ויישומי ובפיתוח והתאמת טכנולוגיות, מוצרים ושירותים ישראליים לשוק הסיני.

על כן החליטו שרי הממשלה למנות ועדת שרים לתיאום שיתוף הפעולה הכלכלי עם סין בראשות ראש הממשלה ושר החוץ, שחברים בה שר הכלכלה, שר האוצר, שרת הבריאות, שר החינוך, שר החקלאות ופיתוח הכפר, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, השר לנושאים אסטרטגיים ושר האנרגיה והמים. צוות המשימה הייעודי שיוקם לעניין זה, ירכז את עבודתה המקצועית של הוועדה בתיאום עם מזכירות הממשלה.

בכדי ליצוק תוכן של ממש לעבודת הוועדה הוחלט עוד למנות ועדה בין משרדית בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, ובהשתתפות המנהלים הכלליים של משרדי האוצר; האנרגיה והמים; החוץ; הכלכלה; המדע, הטכנולוגיה והחלל; התיירות; התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים; הבריאות; החינוך; החקלאות ופיתוח הכפר; נושאים אסטרטגיים וכן מל"ג וות"ת, המדען הראשי במשרד הכלכלה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ונציג מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

הוועדה תפעל לגיבוש יעדים ותכנית פעולה מפורטת לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות ולהגברת הסחר, ההשקעות ההדדיות, ופרויקטי המחקר והפיתוח המשותפים – בשים לב לתכניות הקיימות כיום לקידום הקשרים עם סין אשר בשלבי יישום שונים ותוך שאיפה למצותם. ראש הוועדה ידווח לראש הממשלה אחת לחודש על התקדמות הפעילות. כמו כן, יימסר דיווח לממשלה על פעילות הוועדה אחת לחצי שנה.

להשלמת התמונה ובכדי להבטיח רצף ביצועי קיבלו השרים החלטה למנות במשרד ראש הממשלה, צוות משימה לתכנית, אשר ירכז את המאמץ הממשלתי לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות ויפעל מול הצוות הממשלתי המקביל בסין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture