לא רק מחברת רנו התעלמה בטר פלייס ולא העבירה אליה את מסמכי בקשת הפירוק, אלא גם מרוכשי הרכבים, אלו שנתנו אמון בחברה ובמוצריה התעלמה החברה ועתה מבקשים לקוחות החברה מבית המשפט: מנה מפרק זמני שימשך להפעיל את החברה עד לפירוקה הסופי
קרא עוד:
[postim]
משרד התחבורה לא דאג להם, ולא חילט בזמן את הערבויות שנועדו להבטיח את מתן שירות לרכבים על ידי בטר פלייס ממנה רכשו כלי רכב, וכעת מבקשים לקוחות החברה מבית המשפט להתחשב במצבם המיוחד ולהורות להמשיך ולהפעיל את החברה במסגרת בקשת הפירוק.
בבקשה שהגישו מחזיקי הרכבים, באמצעות עו"ד דוד פורר ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', הם מבקשים כי בית המשפט ישקול למנות מפרק זמני שיפעיל, ולו רק לתקופת מעבר, את החברות. בכך, כך נטען, תוקטן מידת הפגיעה ברוכשי המכוניות ובמחזיקים במכוניות.
"נפגעים מרכזיים מקריסתה של החברה הם הרוכשים של המכוניות, המחזיקים עתה במכוניות אשר הפעלתן תלויה בחברה", כתבו באי כוחם לבית המשפט. "אולם צפויים להימצא בפני שוקת שבורה, עם כניסתה של החברה להליכי פירוק".
הלקוחות ביקשו כי במסגרת הפירוק ימונו שני בעלי תפקיד – אחד מטעם הנושים הפיננסים והספקים והשני מטעם המחזיקים במכוניות שמכרה החברה.
"שני בעלי התפקיד יאזנו זה את זה", נכתב, "וכך ניתן יהיה להביא בחשבון את האינטרסים המנוגדים במסגרת הליך הפירוק הזמני". כן מצוין, כי נוכח האופי המיוחד של החברה "יש מקום לבדיקת האפשרות לקבלת מימון ממשלתי להמשך ההפעלה של החברה".
בינתיים מתברר כי חברת רנו, יצרנית הרכב החשמלי לא טומנת את ידיה בצלחת. ז'יל נורמן, סמנכ"ל בכיר ברנו, האחראית למכוניות החשמליות המשמשות את בטר פלייס, יגיע לישראל כדי לנסות ולפתור את הבעיות שנוצרו לאחר קריסתה של בטר פלייס.
כלכליסט שפרסם את הדבר כותב כי נורמן נמנה על פקודיו הישירים של נשיא החברה קרלוס גוהן ונחשב לוותיק בחברה הצרפתית. הוא החל את עבודתו בה בשנת 1988.בין היתר, החזיק נורמן בתפקידים בחברת ניסן ומספטמבר האחרון הוא מכהן בתפקיד סמנכ"ל בכיר ונשיא רנו באסיה והמזרח הרחוק.