ביטול המענקים: המדינה מפירה את התחייבותה

רבים רכשו דירות והסתמכו על מענק שהמדינה הבטיחה לרוכשי דירות בפריפריה אבל את האוצר זה לא מעניין | סגן שר האוצר בתגובה הזויה: "אנשים צריכים לקחת בחשבון שגם המדינה לא תעמוד בהבטחה שלה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

נראה כי זה עומד להיות דפוס פעולה קבוע שינחה את עבודתה של הממשלה הנוכחית: אין כל צורך לעמוד בהתחייבויות וניתן לשנות עמדות, לבטל מענקים לשקר בהצהרות ולבגוד בבוחרים ללא כל מצמוץ או הינד עפעף.

קרא עוד:

[postim]‬‏

אחרת, כיצד ניתן להסביר את תגובתו של סגן שר האוצר, מיקי לוי, לעובדה כי המדינה מפירה התחייבות ברורה לרוכשי הדירות בפריפריה והיא בוגדת באמון שניתן לה? לוי הגיב באמירה הזויה שבעוד כמה שעות נשמע כי היא 'יצאה מהקשרה' כי "כמו קבוצת רכישה שלוקחת סיכון, אנשים צריכים לקחת בחשבון שגם המדינה לא תעמוד בהבטחה שלה"…

הדברים פורסמו בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת אודות ביטול המענקים. "מי שכבר הלך לרכוש דירה בפריפריה והמדינה הבטיחה לו מענק, צריך לקבל אותו. אסור לנו לזוז עשירית האחוז מההתחייבות שנתנו לרוכשים בפריפריה", אמר בדיון ח"כ שמולי אבל לא זכה להסכמת נציגי האוצר.

גם חבר הכנסת יצחק ועקנין מש"ס תקף את החלטת הממשלה ואת שר האוצר בפרט: "זו בושה וחרפה לממשלה. הזוגות הצעירים נמקים היום ולא יכולים לרכוש דירה. אנחנו הבאנו את החוק, עברנו מדורי גיהינום מול האוצר, הם ניסו לשכנע אותנו לפתרונות אחרים, אבל בסופו של דבר זה עבר.

ועכשיו, יש שר אוצר טירון שלא יודע כלום. הוא אמר ואומר דברים מסוימים על מצוקת הדיור ועושה עכשיו בדיוק ההיפך. באוצר עובדים עליו, עושים עליו סיבוב. אני מכיר אתכם ואת כל ההצגות, ומדובר במי שעומד בראש קבינט הדיור. מה תציעו לזוגות הצעירים?", הוא תהה.

יו"ר הוועדה, אבישי ברוורמן פנה לנציג האוצר ואמר: "אני אשמח ששר האוצר יבוא לוועדה. עם כל הכבוד לראובן קוגן (סגן ראש אגף תקציבים באוצר), הוא לא שר האוצר. הציבור לא בחר אותו, הציבור בחר ביאיר לפיד. אנחנו מבינים מכם שהתכנית היא כישלון. מדוע היא לא הצליחה? באותו הזמן, דוח בנק ישראל דווקא סבור שהיא כן הצליחה. האם זו עז?"

קוגן טען להגנתו כי מדיניות המענקים לא הוכיחה את עצמה ולא הביאה לעלייה ניכרת בשיעור רכישות הדירה בפריפריה שבה ניתנו המענקים. "התווכחנו עם ש"ס על הצעת החוק. חשבנו מלכתחילה שהמענקים לא נותנים פתרון לבעיה ואנשים לא מקבלים החלטה לעבור לפריפריה בעזרת מענק של 50 או 60 אלף שקל. בסופו של דבר הגענו לסיכום והתייחסנו לזה כפיילוט, ונקבע שאחרי שנתיים נדון בו שוב. הפרמטרים היו היקף עסקאות והגירה שלילית או חיובית ביישובים המדוברים. עשינו ניתוח של השנה וחצי של המענקים, גילינו שבסופו של דבר המענקים נלקחו איפה שהיו שיווקים".
ברוורמן, סיכם את הישיבה ואמר: "יש כאן דבר חמור. מדינת ישראל מדברת גבוהה גבוהה על הפריפריה, אבל פתאום בבת אחת מבטלת את המענקים. ברגע שיוצא המסר שכל הסיפור של הפריפריה זה קשקוש, זה גורם לאי אמון. הצעירים שמוכנים ללכת לפריפריה כמו שראינו כאן היום, לא יאמינו להבטחות פעם שנייה. ועדת הכלכלה דורשת משר האוצר ונציגי האוצר לחזור למו"מ עם שר השיכון ולשנות את הוראות המעבר כדי לתת לעוד זוגות צעירים לנצל את המענק. לכל הפחות, על המשרד לאפשר למשפחות שכבר התחייבו לרכישה לנצל את המענק. אין פתרון בהוראות המעבר הנוכחיות, אי אפשר לתת הבטחות ולהתנער מהן, הוועדה דורשת להאריך את הוראות המעבר עד חודש יולי 2014".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture