האם נגיד בנק ישראל הבא יבוא מאמריקה?

בן ברננקי יסיים את תפקידו כנגיד הבנק האמריקאי בעוד כחצי שנה והשמועות בעולם הפיננסי גורסות כי אפשר ונתניהו מתכוון להציע לו את התפקיד היוקרתי. מי שאמור להיפגע מהמינוי היא קרנית פלוג, המשנה לנגיד ומי שפישר המליץ עליה כמתאימה לתפקיד

שבועיים בדיוק נותרו לנגיד סטנלי פישר בתפקידו כנגיד הבנק המרכזי בארץ, וביום ראשון ה-30 ליוני יצא פישר מלשכתו לאחר תקופה ארוכה בה שימש בתפקידו. מי יכנס לנעליו של פישר? מי יתיישב על הכיסא וייטול לידיו את התפקיד רב האחריות? כרגע אין עדיין שם בטוח, וראש הממשלה, כך נראה, שומר את הקלפים צמוד לחזה ואינו מגלה לאיש את תוכניותיו בעניין.

קרא עוד:

[postim]

המועמדת הטבעית לרשת את התפקיד הינה ד"ר קרנית פלוג, המשמשת כיום בתפקיד המשנה לנגיד והיא צעדה יחד עם פישר בכלת תקופת עמידתו בראש הבנק המרכזי. פישר עצמו המליץ עליה כמתאימה לרשת את תפקידו אולם נתניהו אינו מחויב להמלצתו. העובדה כי בעוד שבועיים ימים הכיסא מתפנה וזהותו של היורש טרם פורסמה מעלה שלל ספקולציות מעוררות עניין, על הפתעה גדולה שמכין ראש הממשלה ועליה יודיע בשבוע הקרוב.

השמועה גורסת כי נתניהו מתעתד להעמיד בתפקיד הרם את שלום בן ברננקי, המשמש כיום בתפקיד המקביל בארה"ב, והוא מסיים את תפקידו בעוד כמחצית השנה. אם אכן יקבל על עצמו את התפקיד, הרי שקרנית פלוג תמלא את מקומו עד שיגיע ארצה, כאמור, בעוד כמחצית השנה.

השמועה לא קיבלה כל ביסוס רשמי, אולם ההערכה היא כי אילו היה נתניהו מציע את התפקיד לפלוג, או לפרופ' מנואל טרכטנברג, שם נוסף שעלה בבורסת השמות, הרי שהיה מודיע על החלטתו זה מכבר. העמימות סביב המועמד לתפקיד יוצרות את השמועה לפיה נתניהו, בדומה לפעם הקודמת אז 'ייבא' את פישר מחו"ל, מתכוון גם הפעם להפתיע באופן דומה.

כך או כך, המצב הנוכחי לפיו שבועיים ימים בטרם יאויש התפקיד טרם הוכרז מי שימלא אותו, אומרת מילה או שניים על הדמוקרטיה סביב הבחירה לתפקיד. מי שלא יתמנה אליו, התקשורת, כלכלנים ונבחרי הציבור, לא יוכלו לחוות את דעתם בנוגע למינוי הצפוי או להתנגד לו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו