נתניהו: החלטנו להגדיל את כמות הגז למשק הישראלי

יו"ר האופוזיציה יחימוביץ': "ייצוא הגז - שוד הציבור", בכוונתי להגיש עתירה לבג"ץ | סך הרווחים למדינה מייצוא הגז יגיע במהלך 25 השנים הבאות כ-8 מיליארד שקל בכל שנה | ויכוח קואליציוני

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הוויכוח הגיע לקיצו: ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע היום כי רשויות המדינה ידאגו לכך שיוותרו בה רזרבות גז בכמות שתספיק לתצרוכת השוק המקומי למשך 25 השנים הקרובות ובמקביל שאר הגז שיישאב מקרקע הים ייוצא לחו"ל והמיסים והתמלוגים שתקבל המדינה מהייצוא יגיעו לסך של 200 מיליארד שקל במשך אותן שנים.

קרא עוד:

[postim]‬‏

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על הודעת ראש הממשלה ושריו, יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הודיעה אחר הצהריים (רביעי) כי בכוונתה להגיש עתירה לבג"ץ – יחד עם חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה וכן עם חבר הכנסת ראובן ריבלין מהליכוד, בדרישה לפסול את הליך קבלת ההחלטות בנושא חלוקת הגז הטבעי ולהעביר את ההחלטה בנושא למסלול חקיקה מוסדר.

"חזינו כעת במיצג מביש של כניעה ללחצים אדירים של ענקי הגז, במסווה קלוש של החלטה מקצועית", אמרה יחימוביץ' זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים שכינסו בנימין נתניהו,"במחטף ובמהירות שאין לה כל הצדקה – כאשר מדובר בהחלטה הגוזרת את עתיד הילדים שלנו, קיבלו ארבעה אנשים מבוססים ועשירים החלטה אשר תפגע ברוב המכריע של אזרחי מדינת ישראל. ההחלטה הזו היא שוד של הציבור", הוסיפה יו"ר האופוזיציה.

מדובר בסכום ממוצע של כ-8 מיליארד שקל בכל שנה, כשני אחוז מסך התקציב הכולל של מדינת ישראל. הרווחים לא יוזרמו לקופת המדינה אלא לקרן מיוחדת שתוקם לשם כך, במטרה למנוע מההכנסה החריגה לפגוע בשוק ההון. הכסף ישמש להוצאות חריגות ולא למימון חלק מתקציב המדינה הרגיל.

עוד לפני החלטתו של נתניהו התגלעה מחלוקת חריפה בין אלו שתמכו בייצוא רוב הגז לחו"ל על מנת למקסם את הרווחים מגילויו ולהותיר במדינה רזרבה שתספיק למספר שנים בודדות בלבד. אחרים טענו כי יש להותיר מכסה מספקת של גז, שתשמש את המדינה למשך היובל הקרוב. החלטתו של נתניהו נקטה בפשרה שתרצה את כל הצדדים.

"אנחנו רוצים לייצא גז ולמלא את קופת המדינה במיליארדים לטובת האזרחים וגם הקמנו קרן שתקלוט את הכסף והמדינה תקבל מזה הרבה תועלות. אנחנו חייבים מנועי צמיחה וזה אחד מהם. יש רפורמה גדולה בנמלים והיא חשובה. יש פתיחה לשוק הסיני והגז ופיתוחו הוא מנוע צמיחה שלישי שיביאו קדמה למדינת ישראל", אמר נתניהו.

ואילו שר שר האנרגיה סילבן שלום אמר שעם כניסתו לתפקיד הוא למד את סוגיית הגז לרבות ההשפעות המאקרו כלכליות והגיאופוליטיות שיש לעולם הגז על אזרחי המדינה. "שנים רבות השיח הציבורי היה ביטחוני. בשנים האחרונות סדר היום הפך להיות כלכלי וחוסן לאומי הוא גם חוסן חברתי. לאחר עיון מעמיק ושיח עם חברי הוועדה וכל הגורמים הגענו למסקנות הנכונות. הקווים המנחים שלי היו שמירה על המשק וקיום משק תחרותי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture