השרים סיכמו על הקמת נמלים פרטיים

בתום יומיים רצופים של דיונים מקצועיים, הגיעו שר האוצר ושר התחבורה לסיכום על הקמת רציפים פרטיים שייבנו במקביל ויתחרו בשני הנמלים הגדולים בחיפה ובאשדוד | מחר בשעה 10:30 תתקיים מסיבת עיתונאים משותפת במשרד רה"מ עם ראש הממשלה, שר התחבורה ושר האוצר ובה יוצגו פרטי התכנית - המכרז יהיה מיועד לחברות זרות בלבד.

שר האוצר, יאיר לפיד, ושר התחבורה ישראל כץ, הגיעו היום (שלישי) באופן סופי להסכמה על הקמתם של שני נמלים פרטיים שיתחרו באלה הקיימים בחיפה ובאשדוד. המהלך אמור לפגוע במונופול של שני הנמלים הגדולים ומעורר התנגדות גדולה מצדם, כשגם יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, צפוי להתערב בנושא כדי לעכב את המהלך.

קרא עוד:

[postim]‬‏

יומיים רצופים של דיונים מקצועיים בנושא הסתיימו בהחלטה הסוללת את הדרך לפתיחתו של מכרז כפול להקמתם של שני הרציפים החדשים במקביל. המטרה היא לאפשר הגעה של גורמים בין-לאומיים בכירים שיבצעו את הפרויקט, כך פורסם בחדשות 10.

הערב נודע כי ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר לפיד ושר התחבורה כץ מתכננים לכנס מחר מסיבת עיתונאים בה יכריזו על הצעדים שהם מתכננים לרפורמה בנוגע לנמלי הים. רה"מ נתניהו וגם השר כץ חזרו והבטיחו לקדם את הרפורמה. השר כץ אף דיבר על הכנת המכרזים בתחילת החודש הזה.

כאמור, הקמת הנמלים הפרטיים היא "הכרזת מלחמה" בשתי חזיתות: הנמלים בחיפה ובאשדוד, שייחלשו מכך משמעותית. השאלה כעת היא עד כמה הם יזכו לגיבוי מעיני, והאם הוא מתכוון להיאבק על עצם הרפורמה והכנסת התחרות, או שמא על תנאי העבודה של עובדי הנמלים. ההערכה היא שלעיני תהיה אפשרות לעכב את המהלך במידה מסוימת.

הכוונה להקים את הנמלים הפרטיים כבר עוררה סערה גדולה בקרב מי שנחשבים לוועדים הגדולים במשק. בממשלה טוענים כי הרפורמה תוריד את מחירי המוצרים ותתרום למשק, אולם בנמלים האשימו אותה ב"ספין" על חשבונם שנועד להסיט את הדיון הציבורי מהגזירות הפוגעות במעמד הביניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו