הפסד לחברת אורנג' בבית המשפט: חויבה לשלם פיצויים בתביעה על מכירת טלפונים משומשים כחדשים, שינוי תנאי התקשרות וגביית כספים שלא כדין > כנסו

חברת אורנג' חויבה לשלם פיצוי בהיקף של 49 אלף שקל והוצאות משפט בתביעה שהגישה קבוצת חמו-גלמית לבית המשפט השלום בתל אביב.

קבוצת חמו גלמית עוסקת ביבוא, שיווק והפצה של דשא סינטטי, דק סינטטי ומוצרים אקולוגיים נוספים לפיתוח גינות ושטחים ציבוריים תחת המותג "פשוט ירוק". החברה התקשרה עם אורנג' לקבלת מכשירים ושירות עבור כ-15 קווים.

התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין יפעת בן דוד עמית, כללה שורה ארוכה של טענות כנגד החברה לרבות מסירת מכשירים מיד שניה במצגת שהם חדשים, שינוי תנאי התקשרות ללא אישור והודעה ללקוח, גביית יתר בשל בקשת ניתוק, שרות לקוי ועוד.

בכתב התביעה נטען כי במועד החתימה על הסכם ההתקשרות הבטיח נציג אורנג' הבטחות רבות ובהן נציג שרות אישי שיטפל בכל עניני החברה, שרות שליחויות לאיסוף והחזרת מכשירים לתיקון או החלפה, מתן זיכויים על שימוש בהיקף מסוים ועוד. מרבית הבטחות אלו הופרו במהלך ההתקשרות ללא הודעה מראש. נציגי החברה נאלצו לכתת את רגליהם שוב ושוב למשרדי אורנג' מסיבות שונות תוך פגיעה בעבודתם השוטפת.

במהלך תקופת ההתקשרות קיבלה חמו גלמית טלפונים שהוצגו בחדשים באריזה סגורה, אולם לאחר השימוש התגלו בהם זיכרונות שלא נמחקו ומעידים על כך שהמכשירים היו בשימוש קודם לכן.

בעקבות הכשלים ביקשה החברה לקבוע פגישה עם נציגת אורנג'. לאחר קביעת הפגישות הן בוטלו לפחות 3 פעמים ללא הודעה על ביטול הפגישה. בכל אותן שלוש פעמים התשובה של הנציגים במוקד הייתה זהה ותמוהה ולפיה הנציגה שהייתה אמורה להגיע לפגישה  עברה תאונת דרכים ולכן לא יכלה להודיע על הביטול.

לאחר שאנשי חמו גלמית התייאשו וביקשו לעזוב את אורנג' החלה סאגה נוספת שתוארה בהרחבה בכתב התביעה ואשר כללה גביית דמי ניתוק מופרזים בתואנות שונות.