כרטיסי אשראי של ישראלים דלפו לרשת • החברות: "חסמנו אותם"

האקרים מסעודיה הדליפו לאינטרנט מאות אלפי נתונים ופרטים על כרטיסי אשראי של ישראלים • איך החברות מתמודדות עם זה? האם גם אתם ברשימה? • כנסו

קבוצת האקרים מסעודיה הדליפה הלילה (ג') לרשת קובץ ובו רשימה עם מאות אלפי נתונים ופרטים על כרטיסי אשראי של ישראלים. הקובץ כולל שמות פרטיים, שמות משפחה, מספרי כרטיסי אשראי, וכן כתובות מגורים.

"אין מה לדאוג", אמר גיל טופז, אחראי ניהול סיכונים בחברת 'ויזה כ.א.ל' בראיון שהעניק לגלי צה"ל, "בכל מקרה לא צפויה פגיעה בלקוחות. הכרטיסים נחסמו לרכישות באינטרנט ובטלפון, אבל רכישות פיזיות ומשיכת כסף ניתן לבצע. בימים הקרובים נחליף את כל הכרטיסים האלה והפרשה הזו תהיה מאחורינו. מי שיבצעו רכישה על חשבונו, נחזיר לו את הכסף".

עוד ב-JDN:

[postim]

בחברות האשראי סבורים כי מרבית השמות חוזרים על עצמם ברשימה וכי רק עשרות אלפי אנשים נפגעו. במהלך היום החברה תיצור קשר עם הלקוחות שנפגעו, ותנפיק להם כרטיסי אשראי חדשים. בנק ישראל הודיע כי הנושא נמצא בבדיקה.

כיף לראות ישראלים סובלים

ההאקר שפרסם את הרשימה ציין כי יש בידיו עוד כמיליון פרטי כרטיס אשראי נוספים והוא יפרסם אותם בקרוב. לדבריו, "כיף לנו לראות 400,000 ישראלים עומדים בתור של חברות האשראי והבנקים ומתלוננים שהכרטיסים שלהם נגנבו. כיף לנו לראות בנקים גורסים 400,000 כרטיסים ומנפיקים אותם מחדש. כיף לנו לראות שכרטיסים ישראלים אינם אמינים בעולם, כמו כרטיסים ניגריים".

חברות האשראי: "ניתן ללקוחות כיסוי מלא במקרה של הונאה"

"אין צורך לנקוט בשום פעולה", אומרים הבוקר בחברות האשראי בישראל, ומרגיעים: "ברוב מוחלט של המקרים ניתן ללקוח כיסוי מלא במקרה של הונאה. ללקוח המזהה עסקה שבוצעה בכרטיס האשראי שלו ללא ידיעתו והסכמתו יש 30 יום לפנות לחברה ולבצע הכחשת עסקה והחברה מחוייבת להשיב ללקוח את הכספים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך יודעים אם אתה ברשימה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו