חברת 'יפעת בקרת פרסום' מפרסמת את נתוני שוק הפרסום במגזר החרדי, ועושה סדר ברשימה המשרדים הגדולים • מי עלה ומי ירד? כנסו

חברת 'יפעת בקרת פרסום' מפרסמת את נתוני שוק הפרסום במגזר החרדי, ועושה סדר ברשימה המשרדים הגדולים. הדירוג מונה את המפרסמים הגדולים, הקטגוריות החזקות ומשרדי הפרסום הגדולים של המגזר החרדי.

על אף ההצטמצמות בענף הפרסום במגזר הכללי, על פי הדירוג שמתפרסם לראשונה באתר פאשקעוויל, המגזר החרדי רק גודל וגודל.

מי ישפל ומי ירום

משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' בבעלות איסר בריסק, הוא המשרד הגדול ביותר והבלתי מעורער בשנים האחרונות. הוא מדורג במקום הראשון עם תקציב של כמעט 26 מיליון שקל לשנת 2011 עם עליה של 12% בהיקף התקציבים, כאשר במקום השני עומדים שני משרדים עם היקף פרסום של פחות מ-16 מיליון שקלים.

משרד הפרסום 'אפיקים' בבעלות יגאל רווח, רושם עליה משמעותית בהיקפי הפרסום, ולמרות התחזיות האפורות שניתנו לו בתחילת השנה ובאמצעה – הוא מצליח לשמור על המקום השני עם עליה ניכרת בהיקף הפרסום, לצד 'גל אורן'.

משרד הפרסום 'בראשית' בניהולו של מוטי קוטיינר, רושם גידול של 113% ומתברג במקום החמישי ברשימה, לצד המשרד הוותיק 'תוצאות אפקטיביות' בבעלות שעיה איצקוביץ, שרושם גידול של 19% (!) ושומר על כוחו.

משרד הפרסום 'דמיון' בבעלות רותי אטיאס, מתברג השנה ברשימת עשרת המשרדים הגדולים, עם כמעט-הכפלה בהיקף תקציבי הפרסום. על אף הקמפיין המאסיבי לאינטרנט רימון, 'מותג בפרסום' נעלם מהרשימה.

אין ספק שמשרדי הפרסום הגדולים במגזר שומרים על כוחם, וחלקם אף מגדילים משמעותית את היקפי הפרסום, למרות המחאה החברתית ו\או דווקא בגללה.

נתי יעקובי, מנכ"ל 'יפעת בקרת פרסום', אומר כי, "המחאה החברתית של קיץ 2011 שהחלה בשדרות רוטשילד בתל אביב, ופגעה קשות בענף הפרסום במגזר הכללי, נעצרה בשערי בני ברק. לפי כל המדדים שבידנו, ענף הפרסום במגזר הדתי-חרדי לא ניזוק מהמחאה, אלא אף צמח בכ-11%, זאת בניגוד למגמה במגזר הכללי".