משרד התשתיות השיק את קמפיין 'בצורת החשמל בקיץ 2012'

משרד התשתיות פתח בקמפיין לחיסכון בחשמל לקראת קיץ 2012 • השר לנדאו: "ישראל עומדת בפני סכנה רצינית של הפסקות חשמל בקיץ"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

במסיבת עיתנואים שנערכה היום (ד') השיק משרד התשתיות את קמפיין 'בצורת החשמל בקיץ 2012'.

במסגרת הקמפיין לחיסכון בחשמל הציג המשרד את פרויקט הנורות החסכוניות וכן פרויקטים נוספים המתוכננים על מנת להגביר את המודעות לחסכון באנרגיה בקרב הציבור הרחב, לעודד שימוש בנורות חסכוניות והחלפת מוצרי חשמל ביתיים בעלי דירוג אנרגטי נמוך.

קרא עוד:

[postim]

מיליון וחצי מארזים של נורות חסכוניות

במסגרת פרויקט הנורות, בו השקיע המשרד כ- 4.25 מיליון שקלים, ישווקו כמיליון וחצי נורות חסכוניות בהספק של 20W בכחצי מיליון מארזים, ב- 20 שקלים. את הנורות, מסוג CFL (נורות פלורנאיות קומפקטיות), תשווק חברת ניסקו חשמל ואלקטרוניקה, אשר זכתה במכרז, ותיתן שנתיים אחריות על כל נורה.

כל נורה חסכונית מהסוג שבמארז אשר תחליף נורת ליבון, תביא לחיסכון בהוצאות החשמל בשיעור של כ- 70% בצריכת החשמל למאור. מארזי הנורות החסכוניות שבמבצע יופצו בלמעלה מ- 117 חנויות ברחבי הארץ. את רשימת החנויות ניתן לראות באתר משרד האנרגיה והמים.

"סכנה רצינית להפסקות חשמל בקיץ"

השר עוזי לנדאו אמר כי " ישראל עומדת בפני סכנה רצינית של הפסקות חשמל בקיץ. הסכנה לנפילת שאלטר גבוהה במיוחד במקרה של תקלה כלשהי בתחנת כוח, וכן בשעות צריכת שיא. במהלך הקיץ הקרוב יהיו ימים בהם ישראל עלולה למצוא את עצמה עם רזרבה של 2-3 אחוזים בלבד".

"שיקולים חסרי אחריות"

"לצערנו, שיקולים חסרי אחריות של גורמים מחוץ למשק האנרגיה הביאו לכך שתחנת הכוח באשקלון, (תחנה D), שהייתה לבדה מונעת את המצב הנוכחי, עוכבה במשך שנים. שיקולים חסרי אחריות הם גם אלה שמנעו חיבור קרוב ומהיר של מאגר הגז "תמר" לצנרת הגז הטבעי בצפון הארץ, שאפשר והיה יכול כבר להיות פעיל, וגרמו לעיכוב, כי הביאו להסבת חיבור תמר – בעלויות גבוהות – לדרום הארץ".

לנדאו סיפר על הפעולות שנוקט המשרד על מנת להימנע מהמשבר: "פרצנו את הדרך ליצרני החשמל הפרטיים. ברגעים האלה ממש נמצאים בהקמה 1300 מגה-וואטים של חשמל מיצרנים פרטיים ובקנה נמצאים עוד כ-3400 מגוואט, לפני שלוש שנים לא היה ולו מגוואט אחד".

השר עדכן על כוונת המשרד להגביר את כושר הייצור על ידי יבוא גנרטורים ניידים (על גבי משאיות/אוניות) בהיקף של 25 מגאווט כל אחד, שישמשו את המדינה בימים של שיא הביקוש, ויעניקו גיבוי ורשת ביטחון למשק האנרגיה גם בעת חירום. (בהיקף כולל של בין 200 ל- 250 מגוואט) ולבחון תעריף לעידוד חיסכון וצעדים נוספים במסגרת הצוות הבינמשרדי בראשות מנהל מינהל החשמל, לטיפול בבצורת החשמל הצפויה בקיץ 2012 שהוקמה בהנחייתו.

"כולם צריכים להירתם"

"כדי לעבור את הקיץ בשלום, צריך כל אחד מאתנו להירתם. לקחת חלק במאמץ, מסיבה זו אנו פותחים היום בקמפיין מסיבי וממושך בנושא, ואנחנו מאמינים שהוא ישכנע את הציבור לחסוך הקמתה של תחנת כוח. זה בידיים שלנו. יחד, בכוחות משותפים, אנחנו יכולים לעשות את זה" סיכם השר.

פרויקט הנורות ממשיך ומיישם את תוכנית המשרד לחיסכון בחשמל שנפתחה בחודש דצמבר עם סבסוד מקררים חדישים ויעילים אנרגטית לאוכלוסיית מקבלי הבטחת והשלמת הכנסה. הפרויקטים הנוספים הצפויים: פרויקט להחלפת מקררים בקרב כלל האוכלוסייה, בהיקף של 50 מיליון שקל אשר צפוי להתחיל לאחר פסח, פרויקט החלפת מזגנים ישנים למזגנים חדשים ויעילים אנרגטית למקבלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה, אשר צפוי להתחיל במרץ 2012 ובמסגרתו יוחלפו כ- 10,000 מזגנים בתקציב כולל של כ- 10 מיליון , וכן פרויקטים נוספים עתידיים להחלפת מכונות כביסה ישנות, דודי חשמל, ממירים ועוד, עליהם עובד המשרד.

כל הפרויקטים האלה צפויים להוביל לחיסכון משמעותי בחשמל עבור כל משק בית, כחלק ממהלך נרחב של משרד האנרגיה והמים ליישום התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית, אשר תאפשר את יישום החלטת ממשלת ישראל שקבעה יעדים ברורים, במטרה להגיע לצמצום של 20% בצריכת החשמל עד 2020.

בנוסף מקדם המשרד חיסכון באנרגיה ושימוש במוצרים הצורכים פחות חשמל, באמצעות תקנות שונות המונעות יבוא, ייצור שיווק והפצת מכשירים צורכי חשמל אשר אינם עומדים ביעילות אנרגטית מינימאלית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture