לראשונה בישראל: נציגי עשרות מדינות בעולם משתתפים בכנס הבינלאומי לאבטחת התח"צ

בכנס המיוחד המתקיים לראשונה בישראל, יחלקו המשתתפים מידע על דרכים, שיטות וטכנולוגיות למניעת פיגועי טרור בתחבורה הציבורית, באוטובוסים, ברכבות ובאניות •

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

כנס בינלאומי בנושא אבטחת התחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, נפתח אמש (שני) בירושלים. בכנס משתתפים עשרות נציגים וארגונים בינלאומיים, ממדינות רבות, מכל רחבי העולם. ארגון ה-IWGLTS, המארגן את הכנס הזמין את מנהל אגף בכיר חירום, ביטחון, מידע וסייבר במשרד התחבורה, דני שנער לשמש כיו"ר ומארח של הכנס בישראל.

בכנס המיוחד המתקיים לראשונה בישראל, יחלקו המשתתפים מידע על דרכים, שיטות וטכנולוגיות למניעת פיגועי טרור בתחבורה הציבורית, באוטובוסים, ברכבות ובאניות. במהלך הכנס שימשך כארבעה ימים, יערך לנציגי המדינות החברות בארגון סיורי עבודה במספר אתרים ביטחוניים בארץ ויוצגו להם דרכים שונות להתמודדות עם פיגועי טרור.

בכנס משתתפת קבוצת עבודה בינלאומית לאבטחת התחבורה הציבורית שהוקמה על ידי שרי התחבורה של מדינות ה-G8. הקבוצה כוללת בין השאר את המדינות הבאות: קנדה, סינגפור, הולנד, ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה, רוסיה, איטליה, יפן, פיליפינים וניגריה, וכן ארגונים בינלאומיים מובילים בהם, האיחוד האירופי, UNECE, UIC וארגונים נוספים הקשורים לאבטחת בתחבורה הציבורית בעולם.

במסגרת הדיונים ינתן דגש מיוחד להתמודדות עם מתקפות סייבר על מערכות קריטיות של התחבורה היבשתית. בין היתר, יערכו משחקי מלחמה שיתרגלו את המשתתפים בקבלת החלטות, בהתמודדות עם פיגועי טרור, כנגד התחבורה הציבורית בכלל וברכבות בפרט. קבוצות העבודה מורכבות מנציגי מדינות חברות שעמדו בתנאי סף להצטרפות לארגון.

קרא עוד:
[postim]

בכנס ייקחו חלק בין השאר, בכירי מערכת הביטחון בישראל העוסקים במניעת טרור בהם, ראש מטה הלוט"ר, ראש מטה הסייבר הלאומי, סגן ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל, נציגי שב"כ, נציגים של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה ועוד.

מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, קרא להעמיק את שיתוף הפעולה הבינלאומי, במאבק בטרור הבינלאומי המופנה כלפי ענף התחבורה היבשתית ולהרחיב את מעגל החברים בקבוצות העבודה גם למדינות נוספות, הנאבקות בטרור לסוגיו.

במהלך נאומו, סקר שנער פיגועי טרור רבים שבוצעו במדינות שונות ברחבי העולם נגד אוטובוסים, רכבות ומתקני תחבורה. שנער הזכיר בין השאר את שורת פיגועי הטרור שאירעו ב-11 במרץ 2004 במדריד שקיפחו את חייהם של 191 בני אדם וגרמו לפציעתם של 1500 נוסעים. מדובר באירוע שבו התפוצצו בו זמנית 10 מטעני חבלה, בארבע רכבות נוסעים ובשלוש תחנות רכבת. היה זה אירוע הטרור הקשה ביותר באירופה בשנים האחרונות. עוד הזכיר שנער את פיגוע הטרור שארע ב-29 במרץ 2010, שבו התפוצצו שני מטעני חבלה בשתי תחנות רכבת במוסקבה, בהפרש של 40 דקות. בפיגוע נהרגו 40 בני אדם, וכ-100 נוסעים נוספים נפצעו.

אילוסטרציה: נתי שוחט-פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture