3 מיליארד דולר מחולקים מידי שנה על ידי קרנות פילנתרופיות לעמותות בארץ, כיצד גם אנו נהנה מהם?

הרב יוסף ויטמן מנכ"ל חברת משאבים, אומר כי עולם הקרנות הפילנתרופיות הינו דבר עלום ונסתר • מנהלי עמותות רבים מנסים להגיע לקרנות אלו, אך אינם מצליחים לקבל מהם כספים • מהו עולם הקרנות הפילנתרופיות וכיצד מקבלים מהם כספים?

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

קרן פילנתרופית הינה ישות משפטית אשר מקבלת כספים מבעלי הון שונים – חברות עסקיות, משפחות, אנשים פרטיים ועוד, כאשר בעלי הקרן מתחייבים להפריש כל שנה אחוז מסויים מסכומים אלו למטרות אשר הוגדרו מראש.

מדובר בסכומי עתק, אשר מועברים לעמותות שונות בהתאם לנהלי הקרן, הקרנות מעבירות סכומים מכובדים לעמותות בתחומי פעילות שונים: חינוך, רווחה, קליטת עליה, בריאות, איכות הסביבה, מדע ומחקר, תרבות, אומנות, בטיחות בדרכים ועוד. והשאלה הנותרת היא לאן יוזרמו אותם כספים.

קרנות פילנתרופיות הינם עולם בפני עצמו, המידע על קרנות אלו הנסתר בהם רב על הגלוי, דרכי הפניה לקרנות הינם ידועים, וגם בקרנות ידועות ומפורסמות תהליכי קבלת המענקים אינם ידועים וברורים, כך שרוב מגישי הבקשות לקבלת מענקים מקרנות אלו אינם מקבלים תמיכה כלל.

ישנם קרנות ישראליות, קרנות בחו"ל המחזיקים נציגים בישראל, וקרנות בחו"ל שאין להם נציגים בארץ אך תומכים בעמותות הפעילות בישראל.

הרב יוסף ויטמן אומר כי הליך הגשת בקשה לקרן פילנתרופית הינה מורכבת וכוללת עבודת מחקר רבה על הקרנות, והתאמת פרוייקט ספציפי בהתאם לנהלי הקרן, הגשת טפסים רבים, הכנת ניירת מקצועית ביותר הכוללת כרטיסי פרוייקט מותאמים לדרישות הקרנות, תרגומים מקצועיים, והכל בתוך מסגרת זמן מוגבלת, כאשר גם לאחר הגשת הבקשה נדרשת עוד עבודה רבה מול הקרן כדי שתאושר הבקשה.

ישנם קרנות ישראליות, קרנות בחו"ל המחזיקים נציגים בישראל, וקרנות בחו"ל שאין להם נציגים בארץ אך תומכים בעמותות הפעילות בישראל.

הליך גיוס משאבים לעמותות הן ממשרדי ממשלה והן מקרנות פילנתרופיות פרטיות הינו ארוך, כיון שהוועדות המקבלות את ההחלטות בקרנות מתאספות בדרך כלל אחת לחצי שנה או שנה כדי לקבל החלטות למי להעביר את הכספים.

ולעיתים הן דורשות מן העמותות ניירת נוספת או ביקור נציג. כך, ההחלטה אודות המענק נדחית לעיתים בחצי שנה נוספת, וזמן ההמתנה לתוצאות המיוחלות מתארך. כמו כן, פעמים רבות הקרנות מעבירות את המענק או התרומה בתשלומים או בהתאם לדו"חות ביצוע ו/או התקדמות הפרויקט, דבר המקשה באופן טבעי על התנהלות העמותה.

רוב העוסקים בתחום זה של גיוס משאבים מקרנות פילנתרופיות גובים שכר רב על עבודתם הכולל דמי פתיחת תיק גבוהים או ריטיינר חודשי קבוע, חברת משאבים הינה החברה היחידה שאינה גובה תשלום מראש אלא אך ורק על בסיס הצלחה.

בחברת משאבים המתמחה בגיוס משאבים מקרנות ממשלתיות ופרטיות מעניקים שרות מושלם לעמותות הכולל ביצוע של כל ההליך, החל מאפיון העמותה, איתור קרנות מתאימות לפעילות העמותה, הכנת כל הניירת המקצועית ותרגומם, הגשת הבקשות לקרנות, ליווי כל ההליך עד לקבלת הכספים בעמותה בעזרת ה', והכל ללא כל תשלום מראש.

הרב יוסף ויטמן מנכ"ל חברת משאבים אומר כי המוטו של חברת משאבים הינו: לא קבלת, לא שלמת!

www.mashabim.org

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture