אשדוד נערכת לסיבוב הבא: כ-4 מיליון ש"ח הושקעו בשיפוץ מקלטים

עם תום מבצע צוק איתן ותוך כדי חזרה לשגרה מלאה הקציבה הסוכנות היהודית כ-4 מליון ₪ לטובת מיזם מקיף וחד פעמי של שיפוץ מקלטים ברחבי אשדוד • "המקלטים החדשים יקלו עלינו בשמירה על החיים ובהגברת תחושת הביטחון", אומר אחד הדיירים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

לפני כחצי שנה, בסוף נובמבר אשתקד, הוחל במבצע משותף של הסוכנות היהודית, חברת עמיגור ועיריית אשדוד לשיפוץ מקלטים בבנייני מגורים באשדוד. היקף הפרויקט עמד על כ-4 מיליון ₪ שגויסו ע"י יו"ר הסוכנות היהודית. על מלאכת השיפוץ נצחה חברת עמיגור. מינהל התפעול ומינהלות הרבעים ליוו את הפרויקט עד לסיומו. הדיירים וועדי הבית אמרו תודה גדולה והבטיחו לשמור על המקלטים המשופצים.

המבצע שהחל בנובמבר אשתקד הגיע לסיומו המוצלח עם שיפוצם של כ-210 מקלטים בבניינים משותפים והרבה סיפוק לדיירים ולוועדי הבניינים ברבעים הוותיקים. על המלאכה האינטנסיבית שנמשכה כחצי שנה עמלו למעלה מ-10 קבלנים שפעלו בהתאם לתוכנית משותפת אותה הגישו חברת עמיגור האחראית על ביצוע הפרויקט ועיריית אשדוד שמיפתה את המקלטים וערכה רשימה של צרכים המחייבים שיפוץ.

למבצע האינטנסיבי קדמו 30 ימי עבודה שבהם נערך כאמור מיפוי למקלטים טעוני השיפוץ, בכל מקלט שנבחר נקבעו המפגעים ונקבעה תוכנית עבודה לפי רשימת הקבלנים ולוח הזמנים. על הפיקוח והבקרה היו אחראים עובדי חברת עמיגור, חברת בת לסוכנות היהודית אשר גייסה את התקציב לביצוע המיזם.

כזכור, תחילתו של הרעיון לשיקום המקלטים נולד עם תום מבצע צוק איתן ותוך כדי חזרה לשגרה מלאה, במהלכם התבשרה עיריית אשדוד על מבצע גיוס כספים שערכה הסוכנות היהודית לטובת שיקום מקלטים בערי הדרום. לאשדוד, העיר הגדולה במחוז הדרום והחמישית בגודלה בישראל, הוקצו כ-4 מליון ₪ לטובת מיזם מקיף וחד פעמי של שיפוץ מקלטים ברחבי העיר.

מינהל התפעול, באמצעות מינהלות הרבעים, היה הגוף העירוני שנרתם לטפל במיזם והם דאגו לשתף את הדיירים ואת ועדי הבניינים. הסיורים המשותפים, רישום הצרכים ותיעוד העבודות, הקשר עם הדיירים והנכונות של ועד הבניין לשמור על המקלט לאחר שיפוצו, קבעו את המודל הנכון למיזם ואת הביטחון כי המקלטים ישובו לשמש את הדיירים בעת חירום.

שיפוץ המקלטים כלל צביעה, שילוט, סימון זוהר, החלפת דלת הכניסה (במקומות שניתן היה, הוצבה פלדלת) ומנעול חדש, צנרת מים חדשה, תשתית ולוח חשמל חדשים, אסלות חדשות ומשאבות חדשות, ועוד פריטים משלימים במקומות שהיה בהם הצורך והתנאים אפשרו זאת.

קרא עוד:
[postim]

בעיריית אשדוד שבחו את הסוכנות היהודית ואת היו"ר נתן שרנסקי. "מגיע להם עיקר הקרדיט על גיוס התקציב הגדול והקצאתו לנושא כה חשוב בהגברת תחושת הביטחון האישי והשמירה על חיי אדם", אומר ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, ומוסיף על כך מר יעקב ביטון, ראש מינהלת ב'-ג', ואומר "תודה נוספת מגיעה לחברת עמיגור ולמר יפת כהן אשר נטלו על עצמם את 'כאב הראש' בליווי המיזם באופן אינטנסיבי ועד להשלמתו ומסירת המקלטים המשופצים לדיירים".

בעירייה משבחים את הדיירים ואת נציגיהם שהיו שותפים פעילים והבינו את חשיבות המיזם ואת ההזדמנות החד-פעמית שניתנה להם, ונרתמו לכל פעולה מקדימה תוך הבטחה לשמור על המקלטים המשופצים כדי שימלאו את ייעודם הביטחוני. "לצערנו, בימים האחרונים, שוב נשמעו אזעקות והמתח עולה. המקלטים החדשים יקלו עלינו בשמירה על החיים ובהגברת תחושת הביטחון", אומר אחד הדיירים וממהר לומר "תודה לכל מי שהיה שותף במיזם המדהים הזה".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי הודו לכל העושים במלאכה, למינהל התפעול ולמינהלות הרבעים וכמובן לחברת עמיגור ולסוכנות היהודית על גיוס הכספים והבחירה בפרויקט הכל כך חשוב לתושבים. בעירייה אומרים כי על אף שייעודו של המקלט הוא לחירום, מומלץ לעשות בו שימוש יומיומי עבור הקהילה כדי לשמור עליו ולהבטיח את תפקודו בעת הצורך, ובכך להימנע מהפיכתו למחסן או להשתלטות של מאן דהוא לצרכיו האישיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture