כשהשר צלל למים העמוקים

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, הצטרף ביום שישי בבוקר לצלילת ניקיון בחופי הים התיכון, שהתקיימה במסגרת אירועי "שבוע אדם וים", בשיתוף רשות הטבע והגנים • אירועי השבוע מצוינים השנה בסימן זיהום פלסטיק בים. פסולת הפלסטיק היא אחד האיומים הסביבתיים החמורים בים וגורמת נזקים של עשרות מיליארדי דולרים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בימים אלה מציינים ברחבי הארץ את "שבוע אדם וים" – סדרת אירועים ופעילויות המתקיימים בכל שנה ביוזמת המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, במטרה לייצר מודעות לשמירה על הים והחופים בישראל.

אירועי "שבוע אדם וים" נערכו השנה בסימן זיהום פלסטיק בים, ואחד הפרויקטים המרכזיים במסגרת שבוע זה כלל פעילות פינוי פסולת ימית מאתרי צלילה מרכזיים בקרבת מועדוני צלילה. באירוע צלילה לניקוי הים, שנערך בבוקר יום שישי בגן הלאומי קיסריה, השתתפו השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין ואזרחים רבים שהגיעו לסייע בפינוי הפסולת מקרקעית הים. בפעילות, שהתקיימה בשיתוף ההתאחדות הישראלית לצלילה, נמשו עשרות קילוגרמים של פסולת ימית דוגמת: כיסאות, בקבוקי פלסטיק, שקיות ועוד.

קרא עוד:
[postim]

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "השמירה על הסביבה היא לא רק על פני הקרקע אלא גם באתרים שנסתרים מהעין ופוגעים באיכות החיים שלנו גם אם אנחנו לא רואים אותם מדי יום כמו קרקעית הים. אירועי "שבוע אדם וים" נועדו להפנות את תשומת הלב שלנו לשמירה על הים והחופים ובעיקר לחינוך הדור הצעיר להגנה על הסביבה."

לדברי שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "מעבר לשיקולי איכות סביבה והאסתטיקה של הים, יש לאיכות וניקיון הים השפעה על בריאותינו ועל איכות המזון אותו אנו צורכים. כמחצית מהחמצן המיוצר על פני כדור הארץ – מקורו בים, והסכנות האורבות לסביבה הימית מכיוונים רבים כל כך מאיימות גם על המין האנושי. הכלי המרכזי לשימורה ושיקומה של סביבה זו, הוא הכרזתן של שמורות טבע ימיות. רשות הטבע והגנים מקדמת בשנים האחרונות תכניות להכרזת שמורות טבע ימיות."

השר גבאי השתתף בצלילת ניקיון בקיסריה במסגרת שבוע אדם וים צילום לירן אוזן 2צלילת ניקיון בקיסריה בהשתתפות השר להגנת הסביבה, אבי גבאי 
(צילום: לירן אוזן)

​פסולת הפלסטיק הפכה לאחד האיומים הסביבתיים החמורים על הים, גורמת נזקים של יותר מ–13 מיליארד דולרים ומפיצה חיידקים הגורמים למחלות ומוות במערכות אקולוגיות. פלסטיק הוא כיום השכיח ביותר מבין כל סוגי הפסולת בים ומהווה כ- 80% ממנה. בעלי חיים עלולים להיחנק מפריטי פלסטיק שבתוכם נלכדו, או מכאלה שאכלו.

תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, במשרד להגנת הסביבה. מטרת התכנית, המופעלת החל משנת 2005, היא לשמור לאורך כל השנה על ניקיונם של החופים הבלתי מוכרזים והפתוחים ועל משאבי הטבע שלהם. כדי להגשים מטרה זו פועלת התכנית בארבעה צירים מרכזיים השלובים זה בזה: ניקוי חופים, חינוך, הגברת מודעות הציבור בעזרת הסברה ופעילות פיקוח ואכיפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture