400 אלף תיקים נפתחים בהוצאה לפועל בכל שנה!

עפ"י נתוני רשות האכיפה והגבייה כמחצית התיקים שנפתחו במסלול המקוצר בשנה שעברה נסגרו, כשבסך הכל נגבו בתיקים אלה כ-193 אלף ₪ • בשנת 2016 תצא רשות האכיפה יחד עם רשות המיסים והרשויות המקומיות, למבצע גבייה גדול שמטרתו לבא לקראת החייבים בגביית החובות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת חוקה, חוק ומשפט קיימה הבוקר דיון מעקב לבחינת יישום הרפורמות ברשות האכיפה והגבייה בהשתתפות ראש הרשות דוד מדיוני, שהודיע לאחרונה על פרישה מהתפקיד. בדיון הוצגה מצגת על פעילות הרשות וכן נתונים עדכניים לגבי הפעילות וביצוע הרפורמות שהוועדה ביקשה לעקוב אחר ביצוען.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר בדיו כי "בשנים האחרונות נבנתה מערכת שגם יודעת איך לגבות את הכספים שאנשים חייבים, דבר שאם מבחינת המדינה לא יודעים לעשות יש הפסד למדינה ומצד שני זו מערכת שנבנתה עם לב ופועלת בנחישות ורגישות. נראה שבשנים האחרונות הרשות עלתה על דרך המלך".

ראש הרשות דוד מדיוני טען כי "הגיע הזמן לחשוב להעביר את כל נושא הגבייה של המדינה מול האזרח לגוף אחד, רשות המסים, רשות מקומית והוצאה לפועל, כדי להקל על החזר החובות וגם על האזרח שמתמודד מול כמה גופים במקביל". מדיוני סיפר לוועדה כי בכל שנה נפתחים כ-400 אלף תיקים בהוצאה לפועל כשהרשות מצדה, מנסה להקל על האזרח עם מתן שירות באמצעות מוקד שירות אבל גם באמצעות האתר. "אנחנו הרבה פעמים מתערבים לטובת האזרח, מה שגורר אחריו תלונות עלינו מעו"ד למשרד מבקר המדינה על כך שאנחנו מפריעים להליך של גביית חובות. אנחנו ברשות חושבים שבגלל שלחייבים פרטיים אין ייצוג, צריך לנסות לסייע, ואני חושב שאולי הגיע הזמן לשנות ולהרחיב את הרף של הסיוע המשפטי של המדינה בתחום הזה".

קרא עוד:
[postim]

ראש הרשות התייחס גם לרפורמות החדשות והציג נתונים לגביהן:

לגבי תיקון מספר 29 לחוק המוסיף סמכויות למערכת ההוצאה לפועל בכל הנוגע לקבלת מידע על נכסי החייב, הטלת מגבלות שונות תיאר מדיוני כיצד הנגישות למאגרי המידע הממשלתיים (טאבו, בנק ישראל, כונס הנכסים וכו') והפרטיים (חברות האשראי, חברות הסלולרי וכו') מאפשרים לרשות לדעת מהן היכולות של החייב ומה הנכסים שהוא מחזיק, ומרגע זה ניתן "לתפוס" אותם ולהגביל את החייב. מדיוני הוסיף כי הוא מקווה שבשנת 2016 תצא הרשות למבצע גבייה גדול יחד עם רשות המיסים והרשויות המקומיות, שמטרתו לבא לקראת החייבים בגביית החובות, דבר שיסייע לציבור החייבים.

בנוגע לתיקון 34 לחוק, הנוגע להקמת "המסלול המקוצר" המאפשר גבייה מהירה ללא צורך בייצוג משפטי על ידי רשמי ההוצאה לפועל, הראה מדיוני כי כמחצית התיקים שנפתחו במסלול זה בשנה שעברה נסגרו, כשבסך הכל נגבו בתיקים אלה כ-193 אלף ₪. "אנחנו מגלים שהתהליך יעיל ומהיר ולכן אני חושב שעל הוועדה להעלות לדיות תיקון נוסף, שיהפוך את המסלול המקוצר למסלול חובה עד סכום מסויים, כי זהו הליך שחוסך הרבה כסף בשל ניהולו ללא ייצוג משפטי ושכר טרחה" אמר מדיוני.

בכל הנוגע למסלול גביית מזונות (תיקון 42 לחוק) שמטרתו להקל על הזוכים בתיקים אלה, בעיקר נשים, לקבל את התשלום מהחייבים, הראה מדיוני כי בשנת 2014 63% מסך כל תיקי המזונת שנפתחו, בחרו נשים לפנות למסלול שבאמצעותו מסייעת לשכת ההוצאה לפועל בגביית החובות.

לאחר הצגת הנתונים, ביקשו חברי הכנסת של הוועדה ויו"ר הוועדה להודות למדיוני על תפקידו ופעילותו ואיחלו כי הרשות תמשיך לפעול ברוח שבה פעלה עד עתה.

אילוסטרציה: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture