שר הכלכלה דרעי לכ–150 בכירי ממשל ומגזר עסקי מגרמניה: "בואו לעשות עסקים בישראל"

במסגרת "יום החדשנות ישראל גרמניה 2015" נועדו 25 דוברים ממשרדי הכלכלה של המדינות ודנו בדרכים לקידום שיתוף הפעולה המסחרי • דרעי הציע למאות אנשי העסקים לנצל את שתי הנספחויות המסחריות, בברלין ובמינכן, שהקים משרד הכלכלה על אדמת גרמניה

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר

שר הכלכלה הישראלי, אריה דרעי וסגנית שר הכלכלה והאנרגיה הפדראלי של גרמניה, בְּריגיט זִיפרִיס פתחו הבוקר את "יום החדשנות ישראל גרמניה 2015" – אירוע הדגל של משרדי הכלכלה של ישראל וגרמניה (BMWi) בשיתוף מכון היצוא הישראלי – המתקיים השנה בסימן ציון 50 שנה ליחסי ישראל גרמניה.

בפתח דבריו במליאת הפתיחה של יום החדשנות – המאורגן ע"י מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בשיתוף מכון הייצוא – בירך השר דרעי את באי הכנס וציין כי משרד הכלכלה הישראלי, באמצעות מינהל סחר חוץ, עומד לרשות יזמים, משקיעים ואנשי עסקים משתי המדינות ויעשה כל שיידרש על מנת לפתוח דלתות ולחזק את שיתופי הפעולה העסקיים בין המדינות.

שר הכלכלה, אריה דרעי: "היחסים הכלכליים בין ישראל וגרמניה משמעותיים ומושתתים על יסודות איתנים של שותפות ואחריות הדדית. עליי, כשר הכלכלה, מוטלת האחריות לשמר את היחסים הללו – לחזקם ולהרחיבם. ממשלות ישראל וגרמניה מפעילות מגוון רחב של תכניות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח, במטרה לעודד פיתוחים טכנולוגים ותעשייתיים בדרך של איחוד יכולות וידע בין חוקרים ויזמים בשתי המדינות, המאפשרות לחברות ישראליות וגרמניות לפתח במשותף ובתמיכת הממשלות, מוצרים ושירותים חדשניים. משרד הכלכלה בראשותי פועל רבות לקידום היחסים הכלכליים ועידוד יחסי הסחר עם גרמניה, באמצעות לשכת המדען הראשי, האגף להכשרה מקצועית, היחידה לשת"פ תעשייתי וביתר שאת באמצעות מינהל סחר חוץ ומערך הנספחים המסחריים המפעיל שתי נספחויות מסחריות – בברלין ובמינכן – בהן צוות עובדים מקצועי ומיומן המוכוון לשוק הגרמני. הנספחויות של משרד הכלכלה בגרמניה עומדות לרשותכם – אנשי עסקים יקרים – ונכונות לסייע לכם בכל שיידרש".

קרא עוד:
[postim]

סגנית שר הכלכלה והאנרגיה הגרמנית, בְּריגיט זִיפרִיס, ברכה את באי הטקס ואמרה: "יום החדשנות הישראלי – גרמני הוא הזדמנות יוצאת דופן להתמקד בתעשיות הצופות פני עתיד. עלינו לפעול יחד לטיפוח לחיזוק והעצמת החדשנות של העסקים בשתי המדינות שלנו ולמקסום היתרון המשותף שלנו"

"מספר מסוים של חברות גרמניות כגון SAP, מרק ודויטשה טלקום כבר החל לרתום את נקודות החוזק של ישראל בתחום ההייטק לטובתן. עם זאת, אני מאמינה באמונה שלמה שיש עוד הרבה יותר פוטנציאל לפיתוח סוגים רבים ושונים של שיתוף פעולה. זו הסיבה שאנחנו רוצים להשתמש ביום חדשנות ישראל-גרמניה של היום לעשות קפיצה אל העתיד. בכוונתנו להתמקד בשיתופי פעולה בתחום טכנולוגיות המידע והתקשורת, מדעי חיים, הבריאות ואבטחת סייבר" אמרה סגנית השר והוסיפה: "בתחום חברות הסטארט-אפ והיזמות, גרמניה וישראל יכולות להשלים אחת את השנייה ולבנות את שיתוף הפעולה בניהן על מדע מתקדם ויכולות טכנולוגיות מהשורה הראשונה. סטארט-אפים מתל אביב ומישראל ככלל מוזמנים לקחת חלק בתכנית EXIST התומכת בפרויקטים בשלב הפיתוח המוקדם ומציעה מענקים כבר משלב הרעיון הראשוני ועד להקמה. בראשית 2015 התכנית שודרגה ומציעה כיום תנאי מימון טובים וללא תחרות. לראשונה – התכנית הופכת בינלאומית ותאפשר ליזמים ישראליים גישה לאפשרויות המימון הקיימות בגרמניה".

גרמניה – שותפת הסחר השלישית בהיקף הסחר הכללי של ישראל

גרמניה היא הכלכלה הגדולה באירופה והתל"ג שלה מהווה 20% מזה של האיחוד האירופי. כמו כן, גרמניה הנה המדינה הרביעית בגודלה בעולם במונחי התל"ג והיצואנית השלישית בגודלה בעולם אחרי סין וארה"ב. כלכלת גרמניה מתבססת על ייצוא רחב היקף של סחורות ומערכת כלכלית סוציאלית. התעשיות המובילות בגרמניה הן תעשיות ההנדסה, (כלי רכב, מכונות, מתכות וסחורות כימיות), הטכנולוגיה והשירותים הרפואיים. נכון ל-2014, שיעור הצמיחה השנתי של גרמניה עומד על כ 0.1%, והתחזית לשנת 2015 עומדת ועל כ 1.8%. חמשת יעדי היצוא העיקריים של גרמניה הם צרפת, ארה"ב, סין, בריטניה והולנד. חמשת יעדי היבוא העיקריים של גרמניה הם הולנד, סין, צרפת, ארה"ב ואיטליה.

במהלך יום החדשנות ישראל גרמניה 2015 יציגו כ- 25 דוברים בכירים משתי המדינות אשר ישתתפו לאורך היום בארבעה פאנלים בנושאים: מדיה דיגיטלית, אבטחת סייבר, מדעי החיים, ותחבורה חכמה. באירוע לוקחים חלק מנכ"לים ובכירי חברות מובילות במשק הגרמני: Merck , דויטשה טלקום, דויטשה בנק, SAP, BOSCH, BMW ועוד, לצד בכירים מתעשיית החדשנות הישראלית כגון: המדען הראשי במשרד הכלכלה מר אבי חסון, יזם ההייטק יוסי ורדי ויזמת ההייטק והמדענית הראשית במשרד הכלכלה (התמ"ת) בעברה ארנה ברי. לאורך כל היום מתקיימים באירוע סדנאות, הרצאות דינמיות ומפגשי נטוורקינג בין חברות גרמניות וישראליות.

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי גרמניה הינה שותפת הסחר השלישית בהיקף הסחר הכללי של ישראל. בין ישראל והאיחוד האירופאי קיים הסכם סחר חופשי ובין גרמניה וישראל קיים הסכם למניעת כפילות מס. בסיכום נתוני הסחר של שנת 2014 ייבאה ישראל מגרמניה סחורות ושירותים בערך של 4.91 מיליארד דולר (עליה של 7% לעומת תקופה מקבילה אשתקד). סך היצוא הישראלי לגרמניה עמד ב-2014 על 1.71 מיליארד דולר (בדומה לתקופה מקבילה אשתקד).

בעשרות השנים האחרונות קיימים שיתופי פעולה רבים עם גרמניה בהובלת משרד הכלכלה הישראלי, ותכניות רבות למימון של פרויקטים לשיתוף פעולה תעשייתי בין גרמניה וישראל צוברות תאוצה בחמש השנים האחרונות, בעיקר בתחומי ביוטכנולוגיה, טכנולוגיות מים וסביבה, טכנולוגיות אבטחה ובטחון ועוד.

צילום: אסף שילה, ישראל סאן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture