הוארך הפטור ממס על בנזין 100 אוקטן למטוסים עד סוף 2017‎

יו"ר ועדת הכספים גפני קרא לאוצר לעודד הסבת מטוסים לשימוש בדלקים מזהמים פחות אך הביא את הצו לאישור מכיוון שרוב המטוסים טרם הוסבו לדלקים ירוקים • רשות המיסים מתנגדת להנחה על דלקים 95 ו-98 אוקטן מכיוון והם משמשים גם לרכבים וקיים חשש מהסבה שאינה מוצדקת

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת הכספים אישרה היום (ג') צו המקנה פטור מבלו (מס על דלק) על דלק בנזין 100 אוקטן לתצרוכת בכלי טיס עד סוף דצמבר 2017. בכך האריכה הוועדה את הפטור שניתן מלכתחילה עד סוף דצמבר 2014 ושהאורך אוטומטית עקב תקופת הבחירות עד היום (30.6.15).

הסיבה להארכת הפטור עפ"י רשות המיסים – העובדה שהדלקים החלופיים עדיין אינם ברי שימוש ברוב המטוסים, שנדרשים לעשות הסבה מהותית לצורך כך. יו"ר ועדת הכספים גפני קרא לרשות המיסים ולאוצר לבחון מתן תמריץ להסבת מטוסים לדלקים ירוקים יותר כאוקטן 95 ו- 98.

שלמה סם אלימלך מאגודת התעופה הכללית בישראל קבל על כך שמדברים על מעבר לדלקים ירוקים יותר ולא מזהמים כבנזין 95 ו-98 אוקטן אבל אין כל תמריץ להשתמש בהם." אין עליהם פטור מבלו והם יקרים משמעותית מ- 100 אוקטן" אמר. מנהל מחלקת הנדסה ברשות התעופה האזרחית, תמיר ברעם הצטרף לממליצים בעד הארכת תקופת ההנחה: "מכיוון שעלות הדלק מרכיב עיקרי אנחנו בעד, מכיוון שככל שאתה טס יותר אתה טייס טוב יותר. 95 ו- 98 עדיין רק בשולי השימוש בתעופה האזרחית".

קובי בוזו מרשות המיסים השיב על אי מתן ההטבה לדלקים הירוקים יותר, לדבריו הבעיה היא שהדלקים 95 ו-98 מיועדים גם לתחבורת רכבים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאל את הממונה: "אתה לא יכול לבודד רק לתעופה? פטור מבלו על דלק מזהם כאוקטן 100 עומד בניגוד למדיניות לעידוד דלקים ירוקים". בוזו השיב: "ברגע שהדלק הוא דו-שימושי לא ניתן לפקח על-כך שההטבה לא תנוצל לטובת מטרות תחבורה ברכבים". מנהל מגידו תעופה בע"מ, איתן מלמד, אמר מצידו "שיהיה פיקוח. היום כל טיסה מתועדת ונרשמת וניתן לדעת בדיוק לאילו מטרות שימש הדלק". יו"ר הוועדה גפני קרא לרשות המיסים לבחון את הנושא. לא יתכן שבגלל חשש מעבריינות יימנעו תמריצים לשימוש בדלקים ירוקים יותר ואם מישהו גונב או מרמה ועושה שימוש בדלק לצורך תחבורה תוך ניצול ההטבה שלא כדין יש למצות עמו את הדין. זו לא סיבה למנוע את התמריץ. גם השרים להגנת הסביבה תומכים במתן התמריץ הזה.

קרא עוד:
[postim]

גפני קרא לחברי ועדת הכספים "לאשר לעת עתה את הצו מכיוון שאין כרגע חלופה אחרת. יחד עם זאת, אם מסבסדים, אכן יש לעודד שימושים בדלקים ירוקים ולא להסתפק בתירוצים של זליגת דלקים לשימוש בתחבורה. יש לפקח ולבצע רישום של השימוש בדלקים ואז לא תהיה בעיה".

גם ח"כ מנואל טרכטנברג מחה על מתן עידוד להמשך שימוש בדלק מזהם. "זה עומד בניגוד לכוונה לתמרץ יתר שימוש בדלקים ירוקים בכל התחומים בין בתעופה ובין בתחבורה וכאן אנחנו עושים בדיוק את ההיפך" אמר. כאמור, נוכח העובדה שלעת עתה אין חלופה אחרת, החליט גפני לאשר את הצו, שאכן אושר בסופו של דבר ע"י הוועדה, אך חזר על דרישתו מהאוצר ורשות המיסים לבחון את הנושא מחדש.

אילוסטרציה: צחי בן-עמי – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture