הפרויקט שינקה את השרון: דרך חדשה דו מסלולית, כולל רצועת רכבת, וביצוע השלמת כביש 20 עד להתחברות לדרך מס' 2, יהפכו את כביש 531 לאחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון

כביש 531 החדש הוא פרויקט תשתיות הכבישים הגדול ביותר הנבנה כיום בגוש דן ועתיד לשדרג את איכות החיים של כל תושבי השרון.

הכביש החדש יהיה אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון שיחליף את מסלולי הנסיעה בתוך הערים ויחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון.

הכביש יקשר בין כביש החוף (מספר 2), כביש 4, וכביש חוצה ישראל (כביש 6), במרכזו ייסלל קו רכבת חדש ולצדו יוקמו שלוש תחנות רכבת חדשות. בנוסף לשילוב הכבישים והמסילות, ייבנו בפרויקט 12 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות, שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. עם סיום הפרויקט, ייהנו תושבי השרון מפחות תנועה וזיהום בתוך הערים וקשר רציף ומהיר למטרופולין דן וכבישי האורך של מדינת ישראל.

הפרויקט מחולק למספר תתי-פרויקט:
כביש 531/444 – מחלף ג'לג'וליה: מחלף בעל שני מפלסים. הסתיים בפברואר 2013.
בין כביש 40 לכביש 402: סלילת כביש דו-מסלולי בין כפר סבא להוד השרון, משולב עם מסילת רכבת ושני מחלפים. הסתיים ב-2008.
מחלף רעננה דרום: הקמת מחלף תלת-מפלסי, כולל הנחת מסילת רכבת ובנית תחנת נוסעים. מועד סיום צפוי – אוקטובר 2017.
בין מחלף שמריהו למחלף רעננה דרום: סלילת הקטע המרכזי של כביש 531, באורך של כ-3.8 ק"מ, סלילת מסילות והקמת תחנת רכבת רעננה מרכז. מועד סיום צפוי – סוף שנת 2015, אך פתיחת הקטע תלויה בסיום מחלף רעננה דרום.
כביש 20 – ממחלף שבעת הכוכבים ועד כביש 531: סלילת כביש 20 עד החיבור לכביש 531. מועד סיום צפוי – אוגוסט 2016.
כביש 20 – מאזור שפיים ועד כביש 531: סלילת דרך 20 מכביש 2 באזור שפיים-יקום ועד חיבורו לכביש 531. מועד סיום צפוי – אוגוסט 2016.

יתרונות הכביש החדש הן: קיצור זמני הנסיעה מצפון לגוש דן בעזרת תשתיות תחבורה חדשות ומתקדמות, הפחתת התנועה בתוך ערי השרון והפחתת זיהום האוויר והרעש, פיתוח סביבתי ועירוני לאורכו של הכביש לרווחת התושבים, חיבור ותשתיות נוחות יותר לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית, חיבור מהיר בין הרשויות השונות בערי השרון.

כביש 531 (1)

כביש 531 (3)