בעל רכב צמוד, יש לך רכב היברידי או חשמלי? תשלם פחות מס!

ועדת הכספים אישרה תקנות המפחיתות את זקיפת המס החודשית עבור רכבים היברידיים וחשמליים • הפחתת בזקיפת המס לרכב היברידי תעמוד על 500 ₪, לרכב היברידי מסוג 'פלאג-אין' וכן לרכב חשמלי, עד לסכום של 1,000 ₪

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת הכספים אישרה היום (ג') פה-אחד, תקנות שלפיהן בעלי רכבים צמודים (בליסינג) היברידים או חשמליים, ישלמו זקיפת מס נמוכה יותר וזאת על-מנת להשוות את זקיפת שווי ההטבה לזו של בעלי רכבים צמודים רגילים. בכך יש משום עידוד השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים שהם יקרים יותר ברכישה אך זולים יותר באחזקה וחסכוניים.

לפי התקנות, כלי רכב חשמליים ורכבי פלאג-אין יקבלו הפחתת שווי שימוש בגובה של 1,000 ₪ ואילו כלי רכב היברידיים מהפחתה בגובה של 500 ₪. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך על התקנות ואמר ש"על המדינה לעודד כמה שיותר שימוש ברכבים 'ירוקים' המזהמים פחות וחסכוניים".

רשות המסים הציעה להחיל את הוראה השעה למשך שנתיים וחצי וזאת, לאור שינויים שחלו בתחום כלי הרכב בעלי הנעה חשמלית או משולבת (היברידית), כך שרמת המיסוי עליהם תהיה שווה לאלו של כלי רכב בעלי מאפיינים דומים ובעלי מנוע בעירה פנימית. כך, כלי רכב המונעים במנוע חשמלי, שעד כה כלל לא זכו לקבלת ההפחתה, וכן רכבי "פלאג אין" הנטענים ממקור חשמל חיצוני לרכב (שקיבלו עד כה הפחתה של 500 ₪), יזכו מעתה להפחתה בשווי השימוש בסך 1,000 ₪ בחודש. כלי רכב בעלי מנוע היברידי שאינם מסוג "פלאג אין", יקבלו מעתה הפחתה בשווי שימוש בסך 500 ₪ בחודש במקום 560 ₪ כנהוג עד כה. גובה ההפחתות המחודש נקבע לאור התייקרות במחירי הרכבים החשמליים, לצד הוזלה במחירי הרכבים ההיברידיים.

ללא ההפחתות כאמור, שווי השימוש הנזקף לחובת העובד עבור רכב היברידי יהיה גבוה מזה של רכב משפחתי רגיל, שכן מחיר המחירון שלו גבוה יותר ושווי השימוש מחושב כאחוז מהמחירון. עם זאת, השימוש השוטף ברכב היברידי או ברכב חשמלי הינו חסכוני יותר הודות לחסכון בדלק; על כן, התעורר הצורך להתאים את נוסחת שווי השימוש באופן שישקף בצורה נכונה יותר את טובת ההנאה של העובד מקבל הרכב.

מנהלת תחום ברשות המיסים, נטליה מירנצוב, הסבירה ש"ככלל מדיניות המס היא ניטראלית לגבי סוגי רכבים, קרי רכבים בעלי הנעה רגילה לבין רכבים משולבי מנוע (היברידיים), כך שבפועל, רכב משולב היברידי שהוא יקר יותר וחסכוני יותר, מקבל הפחתה בזקיפת שווי ההטבה, בסכום שישווה את המיסוי בגין השימוש בו, לרכב בעל הנעה רגילה".

כאמור, חברי ועדת הכספים אישרו את התקנות פה-אחד, מתוך כוונה לעודד את השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים. תחולתו של הצו היא החל מה-1 ביולי 2015 ועד ל-31 בדצמבר 2017 והוא ייכנס לתוקפו עם פרסומו ברשומות. ברשות המסים ומשרד האוצר ימשיכו לעקוב אחר התפתחות המחירים ועלויות השימוש בכלים אלה על מנת לבחון האם ובאיזה היקף להמשיך את ההפחתה בשנים שלאחר סיום הוראת השעה.‏

אילוסטרציה: סרגיי אטל – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture