השר דרעי בביקור במרכז כיוון: "לשים קץ לאפליית עובדים חרדים בשירות הציבורי"

בביקור רשמי מיוחד שערך שר הכלכלה אריה דרעי במרכז "כיוון" לתעסוקה חרדית בירושלים, אמר: "יש לשים קץ לאפליית עובדים חרדים בשירות הציבורי – זה דורש שינוי בחקיקה ואני מתכוון לשנות את זה" • הביקור נערך בהשתתפות מנהלי קרן ק.מ.ח. ומנפאואר בראשית המפעילים את המרכז, שהוקם בידי משרד הכלכלה ועיריית ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל ח"כ הרב אריה מכלוף דרעי ערך סיור רשמי ומיוחד במרכז "כיוון" לתעסוקה חרדית בירושלים, כדי לעמוד מקרוב על צרכי המקום ולהדק שיתוף הפעולה בין משרד הכלכלה שהקים את המרכז ביחד עם עיריית ירושלים לבין הגופים המפעילים אותו: קרן ק.מ.ח. ומנפאואר בראשית.

בסיור השתתף הצוות המקצועי של משרד הכלכלה, בראשות מנכ"ל המשרד מר עמית לנג, סמנכ"לית המשרד מיכל צוק, הגב' שירה ברלינר אחראית תחום תעסוקת חרדים במשרד הכלכלה, אליהו וינד אחראי תעסוקת חרדים בעיריית ירושלים, גדעון זקן ממונה המחוז, מנכ"ל ק.מ.ח מוטי פלדשטיין, סמנכ"ל קרן ק.מ.ח. עו"ד אברהם יוסטמן, מנהל מרכז "כיוון" יחיאל אמויאל וגדעון קופרמן מנכ"ל מנפאואר בראשית.

השר דרעי בירך את מרכז "כיוון" ושיבח את הצוות המקצועי של קרן ק.מ.ח. שהיה מן החלוצים בקידום תעסוקה לציבור החרדי בצורה ראויה ומותאמת לאורח חייו. דרעי ציין עוד כי "על מעסיקים המחפשים עובדים איכותיים ומקצועיים להבין את הערך המוסף של ההון האנושי החרדי ובכך יוכל להסתייע במרכז כיוון".

השר דרעי סקר מקרוב את מחלקות המרכז, שוחח עם משתתפים ששהו אותה עת במרכז, ואמר כי זו זכות מיוחדת להיות שותף במרכז התעסוקה "כיוון" שמסייע למי שנדרש לעולם המעשה, לקבל השירות המתאים לו, לצרכיו ולאורח חייו.

בדבריו אמר השר דרעי, כי יש לעשות מאמץ ולהשקיע משאבים מאסיביים בפיתוח תעסוקת נשים החרדיות ולדאוג לכך שתהיה לא רק כמותית אלא גם ובעיקר איכותית, קרי: מפרנסת ומתגמלת. השר קבל על האפליה הקשה בשילוב חרדים בשירות הציבורי ואמר כי אין מנוס מלטפל בנושא בחקיקה מוסדרת וכי בכוונתו להגיש הצעת חוק להעדפה מתקנת בשירות הציבורי למען העובדים החרדיים.

מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח. דיווח כי למרכז "כיוון" פונים אלפים במשך תקופת פעילותו מאז הקמתו, כשרבים מהם כבר רכשו כלים בסיסיים בחיפוש עצמאי אחר מקום עבודה; ואלפים אף הושמו על ידי המרכז בתפקידים מגוונים וייחודיים, שמעניק להם מקום עבודה ראוי ומכובד.

סמנכ"ל קרן ק.מ.ח. עו"ד אברהם יוסטמן דיבר על הצורך לגרום למהלך נרחב ואסטרטגי להגברת התעניינותם של משקיעים מהארץ ומחו"ל באפשרויות העסקה מגוונות של הציבור החרדי תוך התאמת והגמשת נהלי משרד הכלכלה לתמיכה במעסיקים.

מרכז "כיוון" בירושלים הוקם בשיתוף פעולה של משרד הכלכלה ועיריית ירושלים, ומופעל על ידי קרן ק.מ.ח ו"מנפאואר בראשית" – שהן בעלות ניסיון ומקצועיות ארוכת שנים בתחום התעסוקה לציבור החרדי ותוצאות מוכחות בהשמה מקצועית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture