פניתם לחברת מימוש זכויות? דעו את זכויותיכם

בקרוב ייכנס לתוקפו החוק שיגביל את שכר הטרחה שגובים מתווכים במימוש זכויות מול המוסד לביטוח לאומי • ח"כ רוזנטל: "חברות המימוש ועורכי הדין גבו עד היום שכר טרחה מופרז שהותיר את הנכים בחובות כבדים" • דמי פתיחת תיק יעמדו על 800 שקל, שכר טירחה בתביעה לקצבה נמוכה יוגבל ל-11.25%

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בתום שבוע דיונים, אישרה היום ועדת העבודה, הרווחה והבריאות פה אחד לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת מיקי רוזנטל, חיים כץ, קארין אלהרר ואילן גילאון, לפיה יוגבל שיעור שכר הטרחה שגובים עורכי דין וגופים מתווכים עבור טיפול בתביעה לגמלה מול המוסד לביטוח לאומי.

ח"כ רוזנטל: "החזרנו את קצבאות הנכות לציבור. חברות המימוש ועורכי הדין גבו עד היום שכר טרחה מופרז שהותיר את הנכים בחובות כבדים. העושק חסר הרחמים הזה הופסק היום. הלחץ שהפעילו בעלי אינטרס על מנת לסכל את החוק היה חסר פרופורציות בכל קנה מידה. מאות אלפי שקלים הושקעו בפרסומים נבזיים, לובי אגרסיבי וקניית בכירי ממשל לשעבר על מנת להשפיע באמצעות הון על השלטון. בזכות החוק חברות מימוש הזכויות ועורכי הדין יוסיפו להתפרנס יפה בתחום ולאלפי נכים יחסכו עשרות מיליוני שקלים בשנה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף: "זיהיתי צורך להגן על ציבור רחב של נפגעים ונכים שמצאו עצמם משלמים בלית ברירה סכומים ניכרים מתוך קצבאות ומענקים המגיעים להם כדין. לאורך הדיונים המפרכים לא שכחנו לרגע מי עומד בראש מעייננו: האזרח".

קרא עוד:
[postim]

נציגי החברות למימוש זכויות רפואיות ונציגי לשכת עורכי הדין שנכחו בדיונים טענו לתחשיבים ונתונים לא מדויקים עליהם הסתמכו חברי הכנסת בניסוח הצעת החוק. עוד נשמעו חששות מפני סגירת חברות, פיטורי עובדים ואי כדאיות בייצוג לקוחות במקרים שונים. עם זאת, רו"ח יהודה מלול, אשר התבקש על ידי הכנסת לנתח את העלויות הנדרשות לטיפול בתביעה לגמלה בפני המוסד לביטוח לאומי, ציין כי שיעורי שכר הטרחה שקובעת הצעת החוק מבטיחים רווח סביר והוגן לחברות ולעורכי הדין. לדברי מלול, כיום משקיעות החברות למימוש זכויות רפואיות בייצוג לקוח 8,000 ש"ח בממוצע, ורווחיהן עומדים על 20% עד 30% ללקוח.

על פי הצעת החוק, דמי פתיחת תיק יעמדו על 800 שקל. בנוסף, בתביעה לקצבה שסכומה נמוך מ-1,200 שקל בחודש, יוגבל שכר הטרחה ל-11.25% מהקצבה שיקבל הלקוח בתוספת דמי פתיחת תיק. לחילופין יוכל הלקוח לבחור לשלם שכר טרחה בשיעור 12.25% מהקצבה. בתביעה לקצבה שסכומה גבוה מ-1,200 שקל בחודש, יוגבל שכר הטרחה ל- 10.25% מהקצבה בתוספת 1,600 ₪ או 12.25% מהקצבה, לבחירת הלקוח. במקרים של טיפול בנפגעי עבודה, יהיו רשאים לגבות עד 14%, תלוי בגובה הגמלה.

עורכי דין אשר יטפלו בתביעה הכוללת ייצוג בוועדה רפואית או בוועדת עררים (ערר על המלצות הוועדה הרפואית), יוגבלו בתביעה לקצבה סכומה נמוך מ-1,200 שקל בחודש לשכר טרחה של 12.75% מהקצבה שיקבל הלקוח בתוספת 1,600 ₪, או 15% מהקצבה, לבחירת הלקוח. בתביעה לקצבה שסכומה גבוה יותר, יוגבל שכר הטרחה ל- 13.75% מהקצבה בתוספת 800 ₪ או 15% מהקצבה, לבחירת הלקוח. במקרים של טיפול בנפגעי עבודה, יהיו רשאים לגבות עד 17%, תלוי בגובה הגמלה.

טיפול של עורך דין הכולל גם ייצוג בוועדה רפואית או עררים וגם ייצוג בבית דין לעבודה בתביעה לקצבה של עד 1,200 ש"ח יוגבל לשכר טרחה של 25.5% מקצבת הלקוח (או 23% ועוד 1,600 ₪), ובתביעה לסכומים גבוהים יותר יוגבל ל- 24% אחוזים ועוד 800 ש"ח או 25.5%, לפי בחירת הלקוח. טיפול של עורך דין הכולל ייצוג בבית דין לעבודה בלבד יוגבל לשיעור של בין 11% בתוספת 1,600 ₪ עד 13.5%, תלוי בגובה הקצבה שיקבל הלקוח.

טיפול בתביעה שלא דורש זימון של תובע בשל חומרת מצבו הרפואי יוגבל ל-800 ₪. טיפול בערעור שיגיש המוסד לביטוח לאומי על החלטת ועדה רפואית יוגבל ל-1,600 ₪. בנוסף, הצדדים רשאים לסכם ביניהם כי במידה ויתקבל מהביטוח הלאומי סכום חד פעמי רטרואקטיבי עבור תקופה שקדמה לתביעה תוגבל הגבייה עבורו לשיעור של עד 60% מכלל הכספים שחייב הלקוח לשלם, והיתרה תוגבל לגבייה של עד 25% מהקצבה החודשית. במקרה ואין תשלומים רטרואקטיביים, יוכל הלקוח לבחור את פרישת התשלומים בהתאם לרצונו, וזאת רק לאחר קבלת הזכאות.

בכל מקרה, הן החברות למימוש זכויות רפואיות והן עורכי הדין לא יהיו רשאים לגבות שכר טרחה לתקופה שאורכת מעל 60 חודשים. הגבייה תופסק במקרים בהם נפטר הלקוח, אלא אם מדובר בנפגע תאונת עבודה שבן / בת הזוג שלו זכאים לחלק מקצבתו והתחייבו מראש לשאת בהמשך התשלומים. תחילת החוק: ארבעה חודשים ממועד פרסומו.

אילוסטרציה: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture