ברקת הציג את תכנית 'ירושלים 2020': "בכל תולדות ישראל כשהייתה פריחה כלכלית הייתה גם פריחה תורנית"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הציג לממשלה את תכנית החומש לירושלים שתתמקד בפיתוח אקדמי והייטקיסטי "חשוב לנו לשלב בתהליך את המגזר החרדי" • יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב, ששימש בעבר כסגן ראש עריית ירושלים הזכיר: "יש אלפי עובדות חרדיות בעלות הכשרה של מתכנתות שעובדות כבודקות תוכנה. יש לשפר את מצבן"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ אורי מקלב התכנסה לדיון בנושא העצמת ירושלים כעיר מדע וטכנולוגיה, בהשתתפות ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

ברקת הציג למשתתפים את תכנית 2020 – תכנית החומש לתחרותיות וצמיחה כלכלית בירושלים ואמר: "בכל תולדות עם ישראל כשהייתה פריחה כלכלית הייתה גם פריחה תורנית. זה מה שקורה בירושלים בשנים האחרונות. אנחנו הגדרנו שני תתי תחומים שבהם ירושלים מתמקדת, שילוב של תיירות ותרבות, והשני רפואה ומדעי החיים.

"את מה שנרצה לעשות בחומש הבא הצגנו לממשלת ישראל ואנחנו עובדים עם המשרדים הרלבנטיים על מנת לאשרר את התכנית. אנחנו דוחפים חזק את נושא התיירות, האקדמיה, ההייטק ורפואה ומדעי החיים. יחד עם זאת, אנחנו מתמקדים במידיה והקולנוע ומגזר שלישי שקשור ליצירתיות. מה שמזין את שניהם תלוי באיך מתכננים את המרחב הפיזי בעיר וקהילה מול עסקים ומגזר שלישי. התהליך הקהילתי בירושלים הוא מאוד חזק ואנחנו מפתחים אותו. חשוב לנו לשלב בתהליך את המגזר החרדי והערבי.

"בתחום הבריאות ומדעי החיים אנחנו מתכוונים להרים מכון מחקר אח לזה שקיים בבוסטון. מתכננים הקמת מרכזי מצוינות ולהמשיך להשקיע בתשתיות של חברות קיימות ולעודד מעבר של חברות לירושלים.
בתכנית ירושלים 20/20, אנחנו רוצים לראות הכפלת הסטודנטים והתעשייה, היעד שלנו אנחנו רוצים שרבע מהסטרטאפים שמגיעים לישראל יבחרו להיות בירושלים. אנחנו מרמים ליד האוניברסיטה העברית מאות אלפי מטרים לתעשיית הייטק שתאפשר נוחות של קרבה לאוניברסיטה. אנחנו מעניקים תמריצים לחברות קטנות ובינוניות. אנחנו רוצים לא רק שישרדו אלא שיתפתחו יצמחו ויתקבעו בירושלים. שמנו למטרה לפחות חמש חברות עוגן בין לאומיות של למעלה מ-500 עובדים.

אם בחומש האחרון הדגש שלנו היה על התעשייה, הפעם אנחנו הולכים על שיתוף פעולה גם עם בתי החולים, שהם תשתית קריטית, כנ"ל לשיתוף עם האוניברסיטה. התובנה שלנו שאם חלילה יהיו קשיים להדסה, שערי צדק, או האוניברסיטה, המודל שלנו יכול קרוס.

אנחנו רוצים לנצל את העובדה שיותר צעירים בוחרים להישאר בירושלים ורוצים להאיץ אץ התהליכים החיובים. אני מאמין שבימים הקרובים ננעל תקציב עם האוצר ומשרד רוה"מ.

מקלב: לשפר את תחום ההיטק גם בקרב העובדות החרדיות

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב, ששימש בעבר כסגן ראש עריית ירושלים אמר: "לחיזוק הכלכלי יש חשיבות מאוד גדולה. זה חשוב גם לתושבים כמקום שאפשר לחיות ולהתפרנס בו. "סייענו לירושלים בלא מעט דברים, בייחוד במאבק בשנה שעברה לשמירה על בית החולים הדסה. המוסדות הרפואיים והתעשיות הטכנולוגיות בירושלים חשובים לעתידה של העיר, וניתן להשתמש בכוח הזה כדי לחזק את העיר ולמנוע גם הגירה שלילית.

"העובדות החרדיות בתעשיית ההי-טק בירושלים הן עובדות חרוצות ומסורות, מצטיינות עם מוסר עבודה גבוה. עם זאת, יש אלפי עובדות חרדיות בעלות השכלה מתאימה שלא עובדות בתחום שלהן – למשל בעלות הכשרה של מתכנתות שעובדות כבודקות תוכנה. יש אלפי עובדות בעלות השכלה מתאימה וצריך לחדד את השילוב שלהן" אמר מקלב.

אילוסטרציה: הדס פרוש – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture