תכנית 'הר הכסף' נמשכת!

בשורות לחוסכים לפנסיה: תנאי הצטרפות פשוטים וברורים לקרנות ותכנית 'הר הכסף' לפדיון חשבונות רדומים נמשכת כאשר לדרישת יו"ר ועדת הכספים גפני, סכום הניתן למשיכה עלה מ-7,000₪ ל-8,000₪ ללא מס

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

עוד התקדמות לטובת החוסכים לפנסיה – ועדת הכספים אישרה היום (ג') סעיפים מתוך הצעת חוק הנוגעת לניהול קופות הגמל, שפוצלו ממנה על-מנת שניתן יהיה לאשרם עוד השבוע בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת על-מנת שייכנסו לתוקף בהקדם.

בסעיפים שאושרו יש מספר בשורות לציבור החוסכים: מי שטרם משך כספים שנצברו לזכותו בחשבונות רדומים ללא תשלום מס, עד ה- 30.6.15, במסגרת מה שכונה 'הר הכסף', יוכל להמשיך ולעשות זאת מכאן ואילך. יתרה מכך, עד סוף יוני הוראת השעה בעניין דיברה על סכום של עד 7,000 ₪ ומהיום, בעקבות דרישת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הסכום הפטור ממס יעלה ל- 8,000 והדבר אף יהפוך להוראת קבע.

כמו-כן, אישרה הוועדה, כי מעתה יחויבו המבטחים לפרסם בפני לקוחותיהם תקנוני פנסיה ברורים ופשוטים, כך שכל אדם מן השורה יוכל להבינם ואף להשוותם לתקנוני הקרנות השונות, מה שיתרום גם להגברת התחרות בשוק הפנסיה.

גפני בירך על נכונות האוצר להפוך את תכנית 'הר הכסף' להוראת קבע ולהיענות המפקחת על הביטוח ושוק ההון לדרישתו להעלות את הסכום הניתן למשיכה מ- 7,000 ₪ ל- 8,000 ₪. עוד בירך גפני על הנכונות של אגף הפיקוח על שוק ההון להרחיב את התכנית גם על הקרנות הוותיקות, מה שיוביל להחלת התכנית על עוד ציבור רחב של חוסכים.

קרא עוד:
[postim]

המפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר, דורית סלינגר הסבירה את יתר הסעיפים, שכאמור אושרו היום בוועדה: "חיוב המבטחים בהגדרה פשוטה יותר של תקנונים של קרנות פנסיה, על-מנת להנגיש יותר לציבור, שיהיו פשוטים יותר. בנוסף, שיהיו ניסוחים דומים בתקנונים השונים, כך שניתן יהיה להשוות בין הקרנות. המטרה כאן היא צרכנית והיא עשויה להגביר את התחרות בין הקרנות. אנחנו בעד לתת יותר ולא להחסיר הטבות וזכויות, אך שההגדרות תהיינה ברורות ושהמבוטח ידע מה כוללת קרן הפנסייה שבה הוא חבר. המטרה שהצרכן ידע באילו סעיפים הוא צריך להתמקד, באיזה מסלול הוא הולך ובאלו תנאים ושלא יבזבז משאבים על סעיפים לא חשובים.

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, הביעה חשש, שמא האחדת נוסחי התקנונים לא יפגעו דווקא במבוטחים, שכן יימנעו מתן הטבות ייחודיות ע"י הקרנות השונות. "השאלה אם אנחנו סוגרים פה את התחרות? או שיהיה תקנון אחיד עם אפשרות לתוספות ובלבד שהן לתוספות לטובת הצרכן?" שאלה.

הראל שרעבי מאגף הפיקוח על הביטוח ושוק ההון, השיב כי אין מדובר בסתם פישוט והאחדת נוסחים אלא בהוצאת דברים מיותרים שמעמיסים על התקנונים והחוזים: "אין סיבה שהמבוטח בהיכנסו לקרן פנסיה מסוימת תוגדר אלמנה למקרה פטירה בצורה אחת ובקרן אחרת תוגדר בצורה אחרת. אלמנה היא אלמנה תמיד ואין צורך בהגדרות שונות וכך בשאר הנושאים. המטרה להקל על ציבור המבוטחים ושהם ייחשפו למה שאכן חשוב שיידעו. אם חברות ירצו לתת הטבות ייחודיות אין בכך כל בעיה, העיקר שהמבוטחים יבינו על אילו מסלולים הם הולכים ומה יש בהם".

בעניין הארכת תכנית 'הר הכסף' אמרה סלינגר: "הסכומים הממוצעים שנמשכו ע"י הלקוחות עומדים על 1,200 ש"ח, סכומים קטנים. 15% מהאנשים פדו סכומים גבוהים, כלומר הכסף היותר גדול יצא החוצה. ולולא הסכומים האלה הממוצע היה יותר נמוך. יש חשש שדמי ניהול יאכלו חלק נכבד מאותו סכום לכן הגענו לטיפול באותו סכום. הסכום של 7,000 ₪ נתן נקודת איזון מהעלויות שגובים מנהלי הקרנות לבין הסכום עצמו שהלקוח יכול למשוך. המטרה לטפל באותם סכומים קטנים לפני שייעלמו עקב דמי ניהול שנמשכים גם כשהחשבון רדום. החבר'ה של 7,000 ₪ כבר יצאו החוצה כי אלה סכומים גדולים. הוראת השעה הגבילה בזמן ועתה, אנחנו רוצים לאפשר את המשיכה כהוראת קבע,.

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, מאיר שביט: "אנחנו חוששים מכך שעל-מנת שהכל ייכנס למסגרת מחשבונים שיאפשרו השוואה בעוד מדובר פה על הסכם רב פרקים ומאוד מורכב, הדבר ייתר את הייעוץ הפנסיוני וזה יהיה כמו לרכוש מוצר פשוט במכולת. אנחנו חוששים שהמטרה להגיע לתקנון אחיד, כמו לחם אחיד שחור וכל מי שרוצה מעט יותר מזה יילך לחברות הביטוח ויקבל את זה מהן. אבדן כושר עבודה למשל, מזכה בכל החברות ב- 75% מהשכר למבוטח. אך אם נכנסת בגיל שלא מזכה אותך אבדן כושר עבודה יהיה יותר נמוך ורק התחרות והגיוון בין החברות שינו את זה. כן הדבר לגבי נשים בשמירת הריון- בזכות התחרות וגם בנושאים אחרים. שהשונות הזו לא תבוטל". אנשי האוצר ביקשו להפיג את חששותיו של שביט ויתר נציגי החברות בדיון והדגישו, שכל חברה תוכל להמשיך ולהציע מוצרים מגוונים וייחודיים. גיל ברגפרוינד מהמועצה הישראלית לצרכנות: "יש לוודא שכל התקנונים יקבלו את המכנה הרחב שלהם לטובת הצרכנים, כך שלא ייווצר מצב שיהיה סל בסיסי ביותר ועל כל דבר ייגבו עוד מהעמיתים".

הוראה נוספת שאושרה היום, הוצגה ע"י סלינגר: "הוראה שמעסיק לא יתנה את גובה ההפרשה לטובת העובד באיזו קרן העובד בוחר. כלומר, לאפשר חופש לעובדים במקומות העבודה השונים לבחור בעצמם את הקרנות הטובות ביותר עבורם , תוך הבטחת אותה רמת הפרשות מצד המעסיקים לכלל העובדים".

אילוסטרציה: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture