150 אלף עובדי התעשייה במשמרת שנייה, ימשיכו ליהנות מזיכוי במס

שר האוצר העביר לוועדת הכספים תקנות להארכת התקופה של מתן הטבות במס לעובדים במשמרת שנייה ושלישית במפעלים תעשייתיים • למרות התנגדויות שהעלו ברשות המסים ובאגף התקציבים לאור העלויות הגבוהות, התעקש ח"כ גפני שלא לפגוע בעובדים ולהמשיך בתקנות כפי שהיה עד כה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

כמאה וחמישים אלף עובדים בתעשייה בישראל לא ייפגעו בשכרם, בפי שהיה עלול לקרות בהיקף של כאלף שקלים לעובד בשכר החודש האחרון, וזאת לאור התערבותו ופעילותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אשר התערב בשבועות האחרונים ופעל מול שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי, על מנת לאשר בדחיפות את תקנות מס ההכנסה הנוגעות לעובדים בעבודה במשמרות, ולהאריך את תוקף התקנות, עד ל-31 לדצמבר 2016.

יצוין כי מדובר על תקנות אשר פג תוקפן ושר האוצר לא חתם על הארכתן, ובעקבות כך עובדי המשמרות בערב ובלילה אשר זכאים לזיכוי מס של עד 15% משכרם, עלולים היו להיפגע מכך. בהתאם לתקנות, יקבלו העובדים זיכוי ממס בשיעור של 15% מהמס החל על הכנסה מעבודה במשמרת שניה ושלישית של עובדים במפעלי תעשיה, אשר עיקר פעילותם היא פעילות ייצורית.

התקנות המתחדשות מעת לעת אמורות היו להתחדש בסוף חודש יולי, לאחר שבינואר האחרון פקעה תוקפן אך ועדת הכספים סייעה בפתרון הנושא ובהארכת התוקף עד חודש יולי. לאחר שהתאחדות התעשיינים הביעה בפני יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני את החשש כי התוקף של התקנות עומד לפוג ויתכן שלא יאריכו אותן, פנה ח"כ גפני לרשות המיסים על מנת להאריך אותן מיידית. למרות התנגדויות שהעלו ברשות המסים ובאגף התקציבים לאור העלויות של התקנות, ח"כ גפני לא ויתר ודרש בועדת הכספים שוב ושוב שלא לפגוע בעובדים ולהמשיך בתקנות אלו כפי שהיה עד כה.

בשלב מסוים הודיעו חשבים במשרדי רואי חשבון לח"כ גפני כי לא יוכלו להעניק את ההטבה לעובדים עבור חודש יולי, במידה והתקנות לא יאושרו עד ה-16 לחודש, וגפני ביקש מהם להמשיך ולהעניק את ההטבה, כאשר הוא מצידו התחייב לאשר את התקנות עד סוף מושב הכנסת בועדת הכספים. ואכן, היום, היום האחרון במושב הכנסת הנוכחי, המשיך להפעיל ח"כ גפני לחץ על שר האוצר כחלון לאשר את התקנות, לאחר מכן גם שר הכלכלה אריה דרעי אישר את התקנות, וח"כ גפני כינס את הועדה בשעות הצהרים ואישר את הארכתן, וכך למעלה מ-150 אלף העובדים בתעשיה, לא ייפגעו בשכרם.

בהתאם לתקנות, סכום הזיכוי לפי התקנות לא יעלה על 11,280 שקלים חדשים לשנה (בערכי שנת 2015). עוד יצוין, כי בשנת 1990 הוגבלה ההכנסה בגינה תינתן ההטבה, לסכום השווה ל- 128,400 ₪ בשנה, בערכי שנת המס 2015.

תוקף התקנות הוארך מאז חקיקתן בתום כל שנת מס, עד לשנת המס 2014. בשנת 2015, לאור הבחירות לכנסת, תוקף התקנות הוארך מכוח סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת, עד יום 30.6.2015. עתה, בהתאם לתקנות תוארך תקופת ההטבה עד תום שנת 2016.

אילוסטרציה: סרגיי אטל – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture