עידוד התחרות: מענק של 10 מלש"ח למחלבות רמת הגולן עבור פתיחת קווי ייצור נוספים

מגדילים את התחרות בשוק החלב: משרד הכלכלה יעניק 10 מיליון שקלים למחלבות רמת הגולן לייצור מוצרי חלב בסיסיים, הגדלה פי 3 של ייצור החלב עבור המותג הפרטי של שופרסל והתחלת ייצור יוגורט • שר הכלכלה, אריה דרעי, ברך את מחלבות רמת הגולן וציין כי מרכז השקעות הנו גוף משמעותי לעידוד תעסוקה והשקעות בפריפריה, אך גם להגדלת התחרות. בחודשים הקרובים נמפה את שוק המזון, ובשנת 2016 נצא במסלול נוסף שיאפשר ליצרנים המקומיים להתחרות ולפתוח בפני הצרכן היצע נוסף של מוצרים ומחירים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מרכז השקעות במשרד הכלכלה אישר אמש (ב'), מענק בהיקף של כ-10 מליוני שקלים, המהווים 20% מהיקף ההשקעה, למחלבות רמת הגולן, במסגרת מסלול קידום התחרות בענף מוצרי החלב. המהלך, אשר יצא לדרך לפני כחצי שנה, מתבצע במסגרת פעילות המשרד לצמצום הריכוזיות ועידוד התחרות בענפי המזון – בדגש על תחום החלב ובמטרה לקדם את כושר התחרות של המחלבות הקטנות והבינוניות בשוק שאופיין כשוק ריכוזי.

בהתאם לתנאי המענק שאושר היום, הגישה החברה תכנית עסקית איכותית שבמסגרתה התחייבה להרחיב משמעותית את פעילותה, לרבות הרחבת קווי ייצור לחלב ופיתחת קווי יצור חדשים ליוגורט . ייצור החלב, העומד כיום על כ-5 מיליון ליטרים בשנה, צפוי לגדול לכ-15 מיליון ליטרים בשנה, ובנוסף, תחל המחלבה לראשונה בייצור יוגורט, בהיקף של כ-4 מיליון ליטר בשנה.

שר הכלכלה אריה דרעי, ברך היום את מחלבות רמת הגולן וציין כי בכל מקום בו תידרש התערבותו כשר הכלכלה, להגדלת התחרות – יינתן הסיוע הנדרש ליצרנים הקטנים והבינוניים".

יצוין כי בהתאם להוראת המנכ"ל, עמית לנג, למסלול יכלו לגשת משקיעים שמחזור המכירות שלהם בתחום מוצרי החלב בישראל נמוך מ-400 מיליון ₪ ומעוניינים להקים או להרחיב מחלבות באזורי עדיפות לאומית, ויוכלו להגיש בקשה למענק להקמה או הרחבה של מחלבות קטנות ובינוניות, זאת על מנת למקסם את התחרות בענף החלב.

קרא עוד:
[postim]

התכנית החדשה מצטרפת לפעילות משרד הכלכלה בשנה האחרונה לעידוד התחרות, הורדת יוקר המחיה והסרת חסמים. שוק החלב מחייב פתיחה לתחרות הן מצד שחקנים מקומיים והן מצד יבוא מחו"ל. פעילות המשרד החלה בהסרת חסמי יבוא ופתיחת השוק לתחרות מצד שווקים זרים, וכעת מושלם המהלך עם הרחבת התחרות גם מצד התעשייה המקומית, שיאפשר מגוון רחב יותר לצרכנים, יצירת תחרות, הוזלת מחירים והגדלת התעסוקה בענף, בדגש על אזורי עדיפות לאומית.

לאור הצלחת המסלול, סיכם לאחרונה מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, על פרסום מקצים תחרותיים בהיקף של עשרות מיליוני ₪ בשווקי מזון נוספים שזוהו כלא תחרותיים במיוחד.

מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ': "חלב ומוצריו מצויים בסל הקניות של כולנו. מדובר במוצרי צריכה בסיסים ולעתים אף מוצרי יסוד של ממש. אנו מאמינים כי המסלול החדש, שבוצע, על אף מורכבותו, תוך חצי שנה בלבד, יעודד שחקנים חדשים וקיימים בשוק המזון להיכנס לענף החלב ולהגדיל את נתח השוק תוך צמצום הריכוזיות והגברת התחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי. מובן שלצד ההשפעה על הצרכנים, יש כאן גם בשורה תעסוקתית לפריפריה, שתיהנה מהרחבת היצע משרות בתעשיית החלב המתפתחת" .הצעת החברה תעודכן בכתב אישור שיסדיר את התחייבויות החברה וערבויותיה לענין קיום ההצעה.

אילוסטרציה: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture