דרעי לעמיתו ההולנדי: "מדינת ישראל תאבק במדיניות סימון המוצרים"

שר הכלכלה, אריה דרעי, נפגש היום עם נציגי הולנד בראשות שר הכלכלה ההולנדי, ועם נציגי לשכת המסחר ישראל-ארה"ב לפגישות עבודה •נשיא לשכת המסחר ארה"ב-ישראל: " נושא הסייבר ומדעי-החיים עומדים בראש סדר העדיפויות של הלשכה, יש צורך לאפיין תקינה וקניין רוחני בתחומים אלו"

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר

שר הכלכלה, אריה דרעי, נפגש הבוקר עם סגן נשיא לשכת המסחר ארה"ב-ישראל, מר מיירון בריליאנט. בפגישה העבודה הראשונה, דנו השניים בליווי הצוותים המקצועיים מלשכת המסחר ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, ביחסי הסחר בין המדינות, הסכם הסחר החופשי בין ישראל לארה"ב, אשר חוגג השנה 30 שנים לחתימתו ותחומים כלכליים ספציפיים בהם יש פוטנציאל בר-מימוש.

השר דרעי ציין בפגישה את החשיבות האסטרטגית של היחסים בין המדינות והצורך במיסוד הקשרים ברמת התעשיות והעסקים בין שתי המדינות.

מר בריליאנט אמר בפגישה כי נושא הסייבר ומדעי-החיים עומדים בראש סדר העדיפויות של הלשכה בקשר עם ישראל. הלשכה רואה בישראל, וכדי לקדם את הקשרים בתחומים אלו יש צורך לאפיין תקינה וקניין רוחני אשר משמעותיים לתחומים אלו.

השר דרעי אמר בפגישה כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסי הסחר מול ארה"ב, ובהסכם הסחר החופשי אשר חיזק את הסחר, והוא הודה ללשכה על מעורבותה ביחסים ובחיזוק הזיקה בין עסקים בישראל לעסקים בארה"ב.

מורת רוח מתמיכת ההולנדים בסימון מוצרי התנחלויות

בתוך כך, ניפגש היום שר הכלכלה אריה דרעי, עם שר הכלכלה של הולנד, מר האנק קאמפ, המבקר בארץ, ודן עמו בשת"פ המסחרי, עסקי וטכנולוגי בין המדינות. ישראל והולנד הן שתי כלכלות מפותחות שיש ביניהן סינרגיה והשלמה רבה מאוד והשרים דנו בערוצי השת"פ הקיימים בין המדינות, ובאלו שיש להמשיך ולפתח ע"מ למצות את פוטנציאל הסחר בין המדינות.

על רקע העבודה המשותפת והקשרים הטובים, הביע השר דרעי את מורת רוחו על תמיכתם של ההולנדים בסימון מוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק. השר דרעי ציין כי מדינת ישראל תאבק במדיניות זו, שאין לה כל תועלת בקידום המשא ומתן בין לישראל לפלסטינים.

קרא עוד:
[postim]

השר ההולנדי ציין שעל אף שהולנד הינה כלכלה מפותחת ומתקדמת, שהינה בין 5 היצואניות הגדולות ביותר בעולם, עם תעשיית חקלאות מפותחת מאוד, תעשיית אנרגיה גלובלית ושירותי לוגיסטיקה מתקדמים – הוא רואה בישראל כלכלה מתקדמת ביותר, היות וכ 30% מהתל"ג של ישראל מקורו בתעשיית הידע והטכנולוגיה, מדינה מובילה בעולם בחדשנות ובמספר הסטארט-אפים הפועלים בה.

השרים דנו בשת"פ המתוכנן להתקיים במסגרת יום החדשנות השלישי שיתקיים השנה בהאג, ויתמקד בנושא של ערים חכמות. משרד הכלכלה ההולנדי ועיריית האג הן שותפות פעילות בארגון המפגש בין החברות והסמינר העסקי, שמתוכנן להתקיים במהלכו.

השר דרעי הודה לשר קאמפ על ביקורו בישראל, ואיחל לו שנה טובה והמשך הידידות הטובה והקרובה בין המדינות, וסיכם שהדרך הטובה ביותר להמשיך ולחזק את הידידות הינה חיזוק יחסי הסחר, והשת"פ הכלכלי בין המדינות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture