שר הרווחה ור"ע בני ברק: אגף הרווחה של העירייה יעבור למתחם פיג'ו

המבנים החדשים יכללו חדר פרטי לכל מטפל, וההשקעה בסך של כ-8 מליון ₪, תיעשה בסיוע משרד הרווחה • שר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, הזכיר את היותו תושב העיר במשך 27 שנים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מהפכה יסודית בתחומי השירות לציבור באגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית בני ברק אושרה באחרונה ועומדת לצאת אל הפועל בשנה הקרובה – כך הודיע הרב חנוך זייברט, ראש העיר בקבלת פנים למר חיים כץ, שר הרווחה והשירותים החברתיים לביקורו במוסדות ובמשרדי רווחה וקהילה בבני ברק.

ראש העיר הדגיש, כי, כיום, במשרדי אגף הרווחה הממוקמים, ברובם, במבנה הראשי של העירייה שברחוב ירושלים 58, בני ברק, מקבלים קהל כ-150 עובדים סוציאליים בתחומים רבים ומגוונים, אך המצב הוא שבכל חדרון קטן יושבים 3 עו"ס, כך שמלבד תנאי עבודתם הקשים של העובדים, יש גם עומס גדול בכל חדר, וכל פונה זקוק להמתין זמן ניכר עד לפגישתו עם העו"ס . בנוסף לכך, יש גם אי נעימות לפונה שצריך להשמיע את מצוקותיו ובעיותיו בחדר צפוף בו יושבים 3 עו"ס .

כדי להתמודד ולמצוא לה מענה ,יזם הרב חנוך זייברט שליט"א ראש העיר ,תכנית בינוי של כ-150 חדרים ,חדר לכל עובד ,במתחם חברת פיג'ו למכוניות שברחוב הרב כהנמן ,העומד לעבור לעיר אחרת,ובמקומו יבנו מבני מגורים .בד בבד ,ישנו במתחם שטח שהופקע לצרכי ציבור ובמסגרת זו יעמוד המבנה לפעילות שירותי הרווחה ,בתנאים נאותים ומשופרים הן לעובדים והן לציבור הפונים . לגיבוש התכנית קבע ראש העיר צוות פעולה בהרכב הרב מנחם מנדל אייזנברג ,סגן ראש העיר וראש אגף הרווחה ;גב' ארלט מויאל ,מנהלת האגף וגב' רינה ציכטינגר ,סגנית המנהלת .

הרב חנוך זייברט ראש העיר הוסיף ,כי מהיכרות עם מר חיים כץ ,שר הרווחה והמוניטין שלו כאיש פעיל ונמרץ ביותר לצרכי הכלל והפרט, הוא הזמין את השר לביקור ולעלות בפניו את המצב השורר במשרדים ואת הצעת העירייה להקמת המבנה ,בעלות כספית של כ-8 מליון ₪, בסיוע משרד הרווחה. בביקור במתחם פיג'ו נתקבל השר ע"י מר יצחק מנור, נשיא חב' פיג'ו-לובינסקי בארץ .

את יום הסיורים פתח השר ,בהשתתפות רה"ע בבית "עזרא למרפא" שם נשמעה סקירה נרחבת מפי העומד בראש האגודה ,הרב אלימלך פירר, על פעולות האגודה במגוון תחומים כייעוץ רפואי, השאלת כלים רפואיים ,שורה ארוכה של שירותים רפואיים ותכניות פיתוח ושדרוג של מבנים ושירותים לציבור הרחב. השר חיים כץ ציין ,כי בכל ביקור במיזם הנפלא שבראשות הרב פירר, הוא מתרגש ומתלהב מחדש ובכל ביקור ישנם חידושים מרשימים לרווחת כלל הציבור מכל רחבי הארץ.

שר הרווחה חיים כץ בביקור בבני ברק (3)

יום הסיורים הסתיים במרכז לנוער "הקשיבה" לנוער ,שברחוב רבנו אשר , שהוקם ביזמתו ובעידודו של רה"ע ומופעל בהנחייתו של הרב יוסף גרליץ , יועץ רה"ע לנוער ורווחה .בפני המשתתפים בסיור סקר עו"ס הרב אברהם פדר, מנהל המרכז כי מטרתו של המקום לסייע ולתמוך בצעירים בעלי קשיים רגשיים חברתיים ,לימודיים וחינוכיים, ולאחר זיהוי של הבעיה ניתנים מענים טיפוליים, סדנאות להורים ומחנכים והדרכה לצעירים וההורים על דרכי התמודדות עם הבעיות ,ובשנה האחרונה פנו למרכז 300 צעירים שקיבלו טיפול מעולה ואיכותי .

בביקור נטלו חלק גם הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; סגני ראש העיר, הרב אליהו דדון והרב מנחם מנדל אייזנברג והרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע.

ח"כ חיים כץ, שר הרווחה והשירותים החברתיים, שהזכיר את היותו תושב העיר במשך 27 שנים, שיבח את מגוון השירותים העירוניים והציבוריים בב"ב, ולדוגמא הזכיר את ביקורו בעבר כיו"ר ועדת הרווחה של הכנסת בעמותת אהל שרה בבני –ברק והדגיש את טיפולה המדהים בתנאי פנמייה של הנמצאים בחינוך מיוחד. בהקשר לכך הוסיף הרב חנוך זייברט רה"ע שבקרוב יפתח לעמותה בית ספר במבנה מרשים וגדול שהוקם ע"י העירייה. השר חיים כץ התייחס גם לתקציב של המשרד שבראשותו בהדגישו שהתקציב גדול אך אין בו די, והוא דומה לתאונת דרכים עם פצועים רבים ,שהפרמדיקים צריכים להחליט על סדרי קדימות המטופלים, וכן הוא בתקציב הרווחה הוא פועל לקביעת התקציבים בהתאם לסדרי העדיפות המבוססים על בסיס נתונים ובדיקה מקצועית של מומחים בתחומים אלו.

שר הרווחה חיים כץ בביקור בבני ברק (2)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture