החל מ-2016: תוגדל גמלת השלמת הכנסה לקשישים

ועדות הכספים ועבודה ורווחה אישרו: תוגדל גמלת השלמת הכנסה למקבלי קצבאות זקנה • יו"ר ועדת הכספים גפני: "צדק חברתי למען אחת הקבוצות החלשות בחברה" • יו"ר ועדת עבודה ורווחה אלאלוף: "אקים ועדת משנה לבחינת קצבאות הביטוח הלאומי"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הצהרה חברתית ראשונה במעלה מיד עם התקציב הראשון של הכנסת ה- 20: ועדות הכספים וועדת עבודה ורווחה אישרו היום (א') בישיבה משותפת את העלאת גמלת השלמת הכנסה למקבלי קצבת זקנה בשיעורים ניכרים. בכך החלו שתי הוועדות ליישם בפועל את דו"ח הוועדה למאבק בעוני שפעלה עוד בקדנציה הקודמת.

העלאת הקצבה היא במסגרת חוק ההסדרים ותיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2016. המהלך הינו חלק מיישום ההסכם הקואליציוני בין סיעות הקואליציה . עלות העלאת הגמלה– 550 מיליון ₪ בשנה החל משנת 2016.

יו"ר ועדת עבודה ורווחה, לשעבר יו"ר הוועדה למלחמה בעוני, ח"כ אלי אלאלוף: "העלאת גמלת הכנסה למקבלי קצבת הזקנה היא מהלך חשוב ביותר. זהו יישום כמעט מלא של המלצת דו"ח הוועדה למלחמה בעוני לגבי שיפור רווחתם של הקשישים הנזקקים. הקשישים הם האוכלוסייה היחידה שלא יודעת לצאת מהעוני בכוחות עצמה. עלינו לשאוף שלא יהיה אף קשיש עני במדינת ישראל". במהלך הדיון בישר ח"כ אלאלוף כי בכוונתו להקים ועדת משנה לבחינת כל קצבאות הביטוח הלאומי: "הקצבאות עולות מדי פעם ויורדות מדי פעם, כמעט ללא שיקול ענייני. ואנחנו, במודע, מורידים קשישים ואוכלוסיות חלשות נוספות אל מתחת לקו העוני. מה מצפים, שזקן יוכל להשלים בעצמו את הכנסותיו?". עוד אמר אלאלוף כי אין הצדקה להמשיך בקצבאות אוניברסליות: "אדם שמרוויח 28 אלף ₪ בחודש לא צריך לקבל קצבה מהביטוח הלאומי".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אכן צריך לקיים דיון מקצועי בנושא הקצבאות ולא דיון פוליטי. אני מברך על ההחלטה להקים את ועדת המשנה. בינתיים העלאת גמלת השלמת הכנסה היא מהלך חשוב שיסייע לקשישים רבים כבר בזמן הקרוב. כיו"ר ועדת הכספים אפעל על-מנת לקדם דיון רציני ומעמיק בנושא הקצבאות ואתמוך בהעלאתן לטובת אזרחים נזקקים. על המדינה לתמוך ולסייע לאזרחים הקשישים ובמיוחד לאלו שנמצאים מתחת לקו העוני". גפני ציין, ש"יישום דו"ח העוני היה גם חלק מההסכמים הקואליציוניים בין סיעת יהדות התורה לליכוד".

רפרנטית ביטוח לאומי במשרד האוצר, יעל אגמון: "מדובר בהעלאת גמלה בסכומים של בין 5% ל- 13%, תלוי בגיל ובמצב משפחתי. המהלך נובע מהחלטת ממשלה במסגרת יישום ההסכם הקואליציוני בין סיעת 'כולנו' ל'ליכוד' מיועד לקשישים שזקוקים להשלמת הכנסה, כ- 189 אלף קשישים. העיקרון; לשמור על מבנה הקצבה, ככל שהגיל עולה הקצבה עולה, יחיד מקבל יותר יחסית מזוג". מנהלת אגף מחקר בביטוח הלאומי, מרים שמלצר: "קצבאות הזקנה הן בערך 25 מיליארד ₪ והשלמת הכנסה כ- 2.8 מיליארד ₪".

שר הרווחה לשעבר, ח"כ מאיר כהן ממפלגת יש עתיד אמר כי הוא "מברך על התחלת יישום דו"ח העוני ולא משנה איזו ממשלה מבצעת את זה. מי שבא ממקומות בפריפריה שם יש הרבה קשישים נזקקים יודע עד כמה מצבם קשה. למשל עולים קשישים מבריה"מ לשעבר שבאו ללא פנסיה, שחיים בדיור ציבורי בתנאים קשים והעלאה זו מבחינתם היא בשורה של ממש. ניתן היה להיות קצת יותר נדיבים ולא להפחית 50 מיליון ₪ מההצעה הראשונית ובמקום 600 מיליון ₪ רק 550 מיליון ₪ אך עדיין, אני מברך ויש על מה. בנוסף, יש להעלות את מס הכנסה שלילי בסה"כ 90 מיליון ₪, היה בתקציב 2014 וכן קצבאות לחד-הוריות השקעה של 52 מיליון ₪".

(אילוסטרציה: סרגיי אטל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture