60 דקות מזמנכם יבוזבזו בכל שבוע, אם לא יופחת מספר הרכבים הפרטיים

"מחקרים ופיתוחים טכנולוגיים בתחבורה יביאו לשינוי משמעותי בחיי היום-יום" כך אמר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ח"כ אורי מקלב בפתח ישיבה שעסקה בהיבטים המדעיים והטכנולוגיים של מערך התחבורה בישראל

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ אורי מקלב קיימה הבוקר דיון בנושא היבטים מדעים וטכנולוגים של התחבורה בישראל, כאשר נציגי משרדי הממשלה השונים ויזמים טכנולוגיים, כמו גם נציגי חברות התחבורה הציבורית, המוניות, נתיבי ישראל, חברות התשתיות, רשות שדות התעופה והנמלים ועוד הציגו את הסיוע הרב של המערכות הטכנולוגיות לייעול מערך התחבורה בישראל.

את הישיבה פתח יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, שציין כי התחבורה היא הבסיס לכל מארג החיים היומיומי, החל מהסוגיה הבטיחותית ושמירה על חיי אדם וכלה בכלכלה ובתעשייה. "שיפור וייעול התחבורה, בייחוד התחבורה הציבורית, יכולים להביא לשינוי משמעותי בחיי התושבים,
בין אם מדובר בעומסי התנועה ובין אם מדובר בקירוב הפריפריה. מלבד זאת שיפור מערך התחבורה יתרום לאיכות הסביבה ויסייע בנגישות התחבורה, בקרת התנועה וחיזוק הבטיחות בדרכים. אי אפשר לתת מענה מקצועי בלי מחקר ופיתוח טכנולוגי. לא ניתן לתכנן כביש או נתיב תחבורה בלי שימוש במחקר ובטכנולוגיות מתקדמות ואי אפשר לנתח קו תחבורה ציבורית חדש בלי בחינה מעמיקה", אמר יו"ר הוועדה.

המדען הראשי במשרד התחבורה, ד"ר שי סופר, ציין כי בישראל כיום קרוב לשלושה מיליון כלי רכב – שהם כ-345 כלי רכב לכל אלף תושבים, כך שרמת המינוע נמוכה ביחס לאירופה. "אנו פועלים במגמה להקטין את רמת המינוע באמצעות קידום אלטרנטיבות אחרות דוגמת שיפור מערך התחבורה הציבורית", אמר וציין כי "כ-70 אחוז מהולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנה האחרונה נפגעו מכלי רכב במשקל של פחות מ-3.5 טון, שהם כלי הרכב שאנחנו מעוניינים להקטין את מספרם. אם לא תהיה התערבות ממשלתית המצב יחריף וכל ישראלי יבזבז עוד 60 דקות בשבוע בגלל הגודש בכבישים, וזה עוד מבלי שנחשב את הנזק הכלכלי והסביבתי".

שי ג'רבי, ראש אגף טכנולוגית ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הדגיש כי המשרד עמל על שיפור שלושת הנדבכים הטכנולוגיים בתחבורה הציבורית: מידע – דוגמת זמן הגעה ומסלולי הנסיעה, כרטוס – מערך 'רב קו' שנמצא כל העת בהליכי שיפור על רקע הקשיים בו ובקרה – לצורך מעקב אחר פעילות התחבורה הציבורית. בעניין זה הדגיש יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב כי בשבוע הבא תייחד ועדת המדע והטכנולוגיה דיון מקיף לסוגיית טכנולוגית ה'רב קו'.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון סיכמה בדבריה כי "השימוש בטכנולוגיות מתקדמות מאפשר לגורמי התכנון להוביל לירידה ברמת המינוע והנסועה בישראל ולעידוד התחבורה הציבורית. זהו נושא שיביא להקטנת הפערים בין הפריפריה למרכז ויסייע רבות בהקלה על גודש התנועה בכבישים וזיהום האוויר, כך שבסופו של דבר התחבורה כולה תתייעל ותסייע בשיפור חייהם של תושבי ישראל".

(אילוסטרציה: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture