ליצמן: "החלטנו לתקוף את כל הבעיות במערכת הבריאות הארצית"

שר הבריאות סקר את תקציב משרדו בפני ועדת הכספים והצהיר בגאווה: "היום אין תורים לבדיקות MRI ! כעת פועלים להוספת עשרות מכשירים במהלך 2016" • יעדים נוספים ל- 2016: קיצור תורים במיון והגברת הצוותים הרפואיים, תוקצבו בעוד 100 מיליון ₪

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

"ועדת הכספים תפעל להגדיל את ההשקעה של המדינה ברפואה הציבורית לטובת כלל האזרחים", כך אמר היום (ג'), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בישיבה עם שר הבריאות, שבה הציג השר את תקציב משרדו ותקציב מערכת הבריאות לשנים 2015-2016.

גפני הביע תרעומת בפני פקידי האוצר בדיון על הירידה הדרסטית בהוצאה הממשלתית על בריאות: "בעשור האחרון ההשקעה הלאומית בבריאות הולכת ופוחתת וישראל בתחתית הדירוג בהשקעה בבריאות בהשוואה למדינות המפותחות".

שר הבריאות הצהיר, כי "היעדים המרכזיים ל- 2016: הוספת עשרות מספר מכשירי MRI, כולל בפריפריה, קיצור ניכר של התורים בבתי החולים, תגבור הצוותים הרפואיים ושיפור השירות למטופלים".

חברי הכנסת בוועדה בירכו את השר: "מאמציך ניכרים וניכר שהם אינם רק ב'תפאורה' אלא בבעיות האמתיות". יחד עם זאת, קראו חברי הכנסת מכל הסיעות, "לחזק את הרפואה הציבורית ובמיוחד בפריפריה".

קרא עוד:
[postim]

גפני בירך את השר: "לקח על עצמו משרד לא-פופולרי והצליח לקדם דברים לטובת כלל האזרחים ולייעל את המערכת. על הממשלה להגדיל את ההשקעה הלאומית בבריאות. אנחנו בתחתית המדרג של ההוצאה הממשלתית על בריאות ביחס למדינות המפותחות".

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר בדיון: "החלטנו לתקוף את כל הבעיות במערכת הבריאות הארצית. השקענו בקיצור תורים ובמיוחד לבדיקות MRI, כולל בפריפריה. היום ממתינים פחות משבועיים לבדיקה. פרסמתי את הטלפון האישי שלי ואכן היו פניות וכולן טופלו. היום אין תורים לבדיקות MRI. כעת פועלים להוספת עשרות מכשירים. יעדים נוספים ל- 2016: קיצור תורים במיון והגברת הצוותים הרפואיים, תקצבנו זאת בעוד 100 מיליון ₪. אני ממשיך בביקורי פתע בבתי החולים לבחון בשטח האם השירות משתפר. בנוסף, חיזוק ענף הסיעוד, המשכת הרפורמה בבריאות הנפש והוספת שיפורים נוספים".

יעקב ליצמן ומשה גפני בועדת הכספיםליצמן וגפני, היום בועדה. (צילום: דוברות הכנסת)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימנטוב: "פועלים להבטיח שהמערכת תתפקד לאורך זמן ושהמערכת הציבורית היא שתיתן את הטון בבריאות בישראל. הוספנו עוד 60 מיליון לקיצור תורים ל-MRI 60 מיליון ש"ח. פועלים להוספת רופאים לפענוח, טכנאים להפעלת המכשירים ונדאג שהמכשירים יופעלו 24/6 ובעת הצורך 24/7". השר ליצמן הוסיף: "אם אראה שהמערכת לא עומדת בלחץ ואין מענה ועדיין יש תורים, אשקול להפנות גם לשוק הפרטי".

בר-סימנטוב: "פועלים להגביר את כוח האדם לטיפול בזיהומים, לתת תמריצים לפגיות כולל תוספת אחות מומחית ולייצר רצף טיפולי: קהילה, בנק, חלב אם. בנוסף, תוספת כוח אדם לחדרי מיון: תוספת רופאים, עוזרי רופא, אחיות טריאז', מנהל משמרת. שואפים להקים מוקדים בקהילה להקלת העומס מחדרי המיון ולהפנות גם לשירות אלטרנטיבי".

"יש חשיבות לשמור על האיתנות הפיננסית של בתי החולים. אין אפשרות שבית חולים יקרוס. לראשונה, מקצים 200 מיליון ₪ לבתי חולים ציבוריים שאינם ממשלתיים. נקצה כסף לרופאים שיעבדו רק בבתי החולים, ביטול מסלול החזר בניתוחים, מניעת הסטת מטופלים ע"י רופאים מהמערכת הציבורית לפרטית, תשלום למטפלים באמצעות המוסד הרפואי בלבד, העברת אחריות ביטוחית לקופות החולים בגין תאונות עבודה".

המנכ"ל סקר את עיקרי התקציב: "2014: מקורי: 24 מיליארד ₪, סה"כ שינויים בסוף שנה: 28 מיליארד ₪. 2015 מקורי: 27.84 מיליארד ₪ + שינויים: 1.991 מיליארד ₪ וב- 2016 מקורי: 29,83 מיליארד ₪".

(אילוסטרציה: הדס פרוש – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture