100 מוניות הנגישות לנכים הצטרפו לכבישי ישראל

100 מוניות ראשונות הנגישות לנכים החלו לפעול ברחבי הארץ, ובמסגרת תוכנית משרד התחבורה עד סוף השנה הבאה יעמוד מספרן על 1,000 • שר התחבורה כץ: "התעריף יהיה זהה לתעריף נסיעה רגילה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בשורה לציבור הנכים והמוגבלים בישראל. יותר מ-100 מוניות מיוחדות הנגישות לנכים המתניידים עם כיסא גלגלים, החלו לפעול בכל רחבי הארץ בשבועות האחרונים, זאת במסגרת תכנית משרד התחבורה להנגשת מוניות עבור בעלי מוגבלויות.

שר התחבורה ישראל כץ, ציין היום כי במהלך החודשים הקרובים, יחלו לפעול כ-300 מוניות נוספות נגישות ועד סוף השנה הבאה, ינועו בכבישי הארץ אלף מוניות מיוחדות, נגישות לנכים. לדבריו, המוניות הנגישות יפעלו בתעריף נסיעה אחיד, הזהה למחיר נסיעה של מונית רגילה.

קרא עוד:
[postim]

הפעלת המוניות המיוחדות התאפשרה לאחר שכץ חתם על תקנה חדשה, המאפשרת לרכוש מספר להפעלת מונית, במחירים מוזלים במיוחד לכל מי שיפעיל מונית המונגשת לנכים ומוגבלים.

על פי התקנה, תאגיד מוניות שיפעיל לפחות 50 מוניות מיוחדות, המותאמות לנכים על כיסא גלגלים, ישלם אגרה סמלית של עשרת אלפים שקלים, עבור כל זכות ציבורית להפעלת מונית, במקום כ-244 אלף שקלים כיום.

לנהגים יחידים שאינם פועלים במסגרת תאגיד התאפשר לרכוש את הזכות הציבורית בהנחה של 50% מגובה האגרה שנקבעה בתקנות, ובתוך שלושה חודשים בלבד, נרכשו כל אלף הזכויות להפעלת מונית במסגרת זו.

התקנות קובעות סטנדרטים גבוהים במיוחד להפעלת מונית לנכים. בין השאר נקבע כי גיל המונית לא יעלה על שלוש שנים ויותקנו בה מעקה הרמה לכיסא גלגלים או מעלון מיוחד המאפשר עלייה וירידה נוחה של נכים בכיסא גלגלים. בנוסף תאגיד המונית, יידרש לספק שירות ללקוח בתוך 30 דקות לכל היותר, ממועד הקריאה.

התאגידים יחויבו לתת שירות לנכים ולאנשים עם מוגבלות, בפריסה ארצית שתיתן מענה לכל ציבור הנכים בארץ. מפת השירות הארצית של המוניות המיוחדות תפורסם לציבור. בנוסף לכך, יפעילו התאגידים מוקד שירות טלפוני 24 שעות ביממה.

כץ: "חובה לדאוג למאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות"

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה יוזמת תכנית להכשרת רכזי נגישות בכל תאגיד מוניות, בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל. במקביל לכך, בכוונת משרד התחבורה ליזום יום עיון והדרכה לכל נהגי המוניות, המפעילים מוניות מיוחדות הנגישות לנכים.

השר כץ ציין כי מדובר במהפכה בשירות עבור ציבור הנכים והאנשים עם מוגבלויות, המשתמשים בשירותי המוניות לדבריו, זהו צעד נוסף של משרד התחבורה ביישום תקנות הנגישות בתחבורה הציבורית בישראל, המבוצע בשיתוף עם איגודי הנכים ונציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות.

"זכותם של הנכים לנהל אורח חיים סדיר ורגיל כשאר האוכלוסייה ובכלל זה גם בתחבורה הציבורית. למדינת ישראל שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לאזרחיה המוגבלים", הוסיף כץ.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין, כי מדובר בשירות חדש מסוגו בארץ שישתלב בענף המוניות בישראל. לדבריו, שירות מוניות נגישות יהיה במחיר שווה לכל נפש, בדומה לנסיעה במונית רגילה.

(צילום: פז בר)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture