בשורה: מספר ימי החופשה לעובדים הוגדל ביומיים

​הסכם קיבוצי חדש שנחתם היום בלשכת שר הכלכלה אריה דרעי, בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש, מעגן את הגדלת המכסה של ימי חופשה שנתית לעובדים • השר דרעי: "זהו תיקון עוול היסטורי" • יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "אנו ממשיכים בצמצום הפערים בחברה הישראלית תוך חיזוק מעמדו של האדם העובד" • יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ברוש: "נושא חשוב המיטיב בעיקר עם העובדים החלשים"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

שר הכלכלה, אריה דרעי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש חתמו היום (ה') בלשכתו של השר דרעי על הסכם קיבוצי חדש שקובע כי החל מיולי 2016 יועלה מינימום ימי החופשה במשק ל-11 ימים ומינואר 2017 מינימום ימי חופשה במשק יעלה ל-12 ימים.

בכך יושלם מהלך שהשר דרעי החל בו כבר במאי 2015, בשבוע הראשון שלו במשרד לשפר את מצבם של העובדים החלשים במשק, אולם לעשות צעד כזה בהידברות ובהסכמה עם ההסתדרות והמעסיקים. הנושא נידון בין הצדדים תקופה ארוכה והיום מגיע לסיומו. בימים הקרובים בכוונתו של שר הכלכלה דרעי להרחיב את ההסכם לכלל המשק.

כיום מינימום ימי החופשה לעובדים עומד על 10 ימים עבור שבוע עבודה של חמישה ימים ו-12 ימים עבור שבוע עבודה של 6 ימים. בהתאם להסכם החדש, עובדים בעלי ותק של עד שנתיים ייהנו מתוספת של 2 ימי חופשה נוספים בשנה על חשבון המעסיק ועובדים בעלי ותק של 4-3 שנים ייהנו מיום חופשה נוסף על חשבון המעסיק.

מדובר בבשורה לעובדים חלשים אשר לא רק סובלים ממעט ימי חופש, אלא גם כל פעם שנאלצים להחליף מקום עבודה ימי החופש מתאפסים חזרה למספר הנמוך.

קרא עוד:
[postim]

בנוסף, דווח כי בהמשך להסכם קודם בין ההסתדרות למעסיקים, ובכפוף להסכם הקואליציוני של ש"ס, מעלה השר דרעי ביום ראשון הקרוב לממשלה לאישור את תיקון שכר מינימום אשר יעלה את שכר המינימום ל-5,300 שקל בחודש החל משנת 2017.

שר הכלכלה אריה דרעי אמר היום: "מדובר בתיקון עוול היסטורי ומרגע כניסתי למשרד הכלכלה פעלתי מול יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש במטרה להגדיל את מספר ימי החופשה לעובדים. עובד צריך לקבל שכר הוגן ותנאי עבודה נאותים ובכלל זה הגדלת מספר ימי החופשה. אנחנו מכניסים הטבה נוספת לאדם העובד ואני מאמין כי הדרך הנכונה לדאוג לעובדים היא בהידברות. אני שמח על כי ניסנקורן וברוש נרתמו לקריאתי והסכימו להעלות את מספר ימי החופשה של העובדים הכי מוחלשים."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על המהלך ואמר: "בהמשך להצעת החוק שהעלתה ח"כ רחל עזריה, ובמסגרת הצעדים שמובילה ההסתדרות לשיפור רווחת העובדים, ראיתי לנכון לקדם את היוזמה ולפעול למען השגת הסכמה רחבה מול המעסיקים. מהלך משמעותי כמו הגדלת ימי חופשה לעובדים, לא יכול להישען על חקיקה חד-צדדית בלבד. אני מודה לנשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, על כך שנענה לשיתוף הפעולה והיה לשותף חשוב להגשמת המטרה. תודה משמעותית מגיעה גם לשר הכלכלה אריה דרעי על כך שמאז כניסתו לתפקיד, העניק רוח גבית להידברות בין ההסתדרות לבין המעסיקים, מתוך רצון אמיתי לחזק את האנשים השקופים. בעזרת צעדים כמו העלאת שכר המינימום, כמו גם הבשורה שאנו מביאים היום, אנו ממשיכים בצמצום הפערים בחברה הישראלית תוך חיזוק מעמדו של האדם העובד".

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש הצטרף לדברי שר הכלכלה ויו"ר ההסתדרות והוסיף: "הנני מברך על כך שהצלחנו ביחד עם ההסתדרות, לגבש מענה לנושא חשוב כמו ימי חופש, המיטיב בעיקר עם העובדים החלשים ביותר, שנקלטים לעבודה במשק. ההסכם מסמל את תפיסתנו הבסיסית, כי יחסי העבודה במשק הישראלי, צריכים להיות מונהגים בשיתוף פעולה על ידי ההסתדרות וארגוני המעסיקים, בהתחשב במגבלות הפריון והצמיחה שהמשק מצוי בהם בימים אלו".

(אילוסטרציה: חן לפידות – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture