ראשי ההסתדרות וארגוני המעסיקים סיכמו על שיפורים בפנסיות העובדים

בתיווך יו"ר ועדת הכספים הגיעו יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות ארגוני המעסיקים להסכם שייטיב עם החיסכון הפנסיוני של העובדים • עלות תפעול החיסכון לפנסיה תועבר למעסיק מה שיחסוך לעובדים אלפי שקלים עד הפנסיה • יו"ר ועדת הכספים גפני: "הסכם מצויין שייטיב עם החוסכים לפנסייה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בתיווך יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, חתמו הערב, יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות ארגוני המעסיקים, על הסכם שיוביל לחיסכון של אלפי שקלים עבור החוסכים לפנסיה.

עפ"י ההסכם שזכה לברכתה של המפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר, עלות תפעול החיסכון הפנסיוני תועבר מהעובד למעסיק, העובד יוכל לבחור את קרן הפנסיה שבה הוא מעוניין באופן עצמאי וגם במקומות בהם יש מוצר ברירת מחדל, בחירת המוצר הפנסיוני תעשה על בסיס תחרותי בהתאם להוראות אגף הביטוח ושוק ההון באוצר.

גפני: "ההסכם מצויים והוא תקדים מצויין. אנחנו נפעל לממש אותו בחקיקה במסגרת חוק ההסדרים. ועדת הכספים תקדם כל רפורמה שתבטיח שהחיסכון הפנסיוני של העובדים יגדל למען הבטחת עתידם של העובדים".

קרא עוד:
[postim]

יו"ר ארגוני המעסיקים, שרגא ברוש, חילק שבחים לכל השותפים להסכם, המפקחת על הביטוח באוצר ועל יו"ר ההסתדרות ואמר: "אנחנו שמחים על ההסכם. אנחנו לא האויבים של העובדים, אלא שותפים מלאים לדאגה לעתידם ולביטחונם הפיננסי. ההסכם טוב לעובדים. לא כל אחד יצא ותאוותו בידו אבל ההסכם טוב". ברוש הודה ליו"ר ועדת הכספים גפני על תיווכו ועל-כך שנתן זמן לניהול המו"מ בטרם קידום החקיקה בעניין.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן חילק אף הוא שבחים לשותפים להסכם והודה לגפני שהסכים להשהות את הדיונים על החקיקה בנושא, חרף לחצי הממשלה בעניין. "עשינו האיזונים הנכונים בין הרגולטור לעובדים והמעסיקים. ההסכם טוב מאוד" אמר.

המפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר, דורית סלינגר: "ההסכם יגובש לתוך החוק עצמו עוד במסגרת חוק ההסדרים. כל מה שקשור לחיסכון הפנסיוני לא ניתן יהיה לגבות עליו תשלום נוסף, ולא יינתן לבצע שיווק ותפעול יחדיו באמצעו המעסיק".

אחרי הסיכום: הצדדים יפעלו לעיגונו בחוק

על פי המתווה החדש שהושג בין העובדים, המעסיקים, הממשלה וגופי השיווק ותפעול הפנסיה בישראל, הוסכם כי המעסיק יישא בעלות התפעול של ההסדר הפנסיוני של עובדיו. העלות שיעביר המעסיק לבעל הרישיון , עבור התפעול ובכלל זה עבור תפעול ממשק מעסיקים שנכנס לתוקף ב–1.1.2016, יעמוד על שיעור של 0.6% + מע"מ מההפרשה החודשית לביטוח פנסיוני של העובד ובכל מקרה לא פחות מסך של 10.5 ₪ בתוספת מע"מ לעובד לחודש. העלות השקלית תעודכן אחת לשנה, בחודש ינואר, בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן.

עוד סוכם כי במקום עבודה שבו קיים ארגון עובדים יציג, וארגון העובדים היציג לא בחר מוצר ברירת מחדל או במקום בו אין ארגון עובדים יציג, יחויב המעסיק בבחירת מוצר ברירת מחדל לעובדים חדשים. בחירת מוצר ברירת המחדל על ידי ארגון העובדים היציג או על ידי המעסיק יבוצע במסגרת הליך תחרותי על בסיס עקרונות שיפיץ אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון. המעסיק יכול שההליך יערך ע"י בעל רישיון שעימו יש לו הסכם ובלבד שהוא נערך על בסיס העקרונות שקבע אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון. במקום שבעל הרישיון הינו צד קשור לגוף מוסדי, יערך ההליך על ידי המעסיק עצמו או על ידי גורם אחר שאינו צד קשור לגוף מוסדי.

כמו"כ הסכימו הצדדים כי יש לפעול להפחתת עלות התפעול, כאמור בסעיף 1 לעיל, מדמי הניהול המשולמים על ידי המבוטחים וכן כי סוכן הביטוח לא יגבה מהמבוטח עלויות תפעול ובכלל זה עלות עבור ממשק מעסיקים, לצורך כך, לשכת סוכני הביטוח ופורום מנהלי ההסדרים ינחו את החברים אצלם לפנות לכל המעסיקים, המקבלים שרות מהם, במטרה לעדכן את ההסכמים עמם ולהוריד את דמי הניהול בביטוח הפנסיוני לכל עובד בשיעור התשלום של המעסיק וכן לא לגבות עלויות תפעול נוספות מהמבוטחים.

בנוסף הובהר כי מעתה, לכל עובד יש זכות מלאה לבחור את בעל הרישיון, וזאת בנוסף לזכותו לבחור את הגוף המוסדי שבו תהיה התכנית, את התכנית הפנסיונית, את מסלול התכנית, את מסלול ההשקעות וכל נושא אחר הקשור לתכנית הפנסיונית האישית של העובד.

בההסתדרות הכללית ובנשיאות הארגונים העסקיים אמרו כי הם רואים חשיבות בנושא היעוץ הפנסיוני והזכות העומדת לכל עובד לקבלה. לאור האמור, בעת הצטרפות שיזם הלקוח לגוף מוסדי יחויב הגוף המוסדי להעניק לו יעוץ טרם ההצטרפות, באם הלקוח הוא בעל אחד או יותר מהמאפיינים הבאים: לקוח פעיל בקרן ותיקה, לקוח שקיימת לו החרגה רפואית מכל סוג, או לקוח שמבוטח בביטוח מנהלים.

כאמור, הצדדים פנו לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר על מנת שתעגן את האמור בהסכם עקרונות זה בתחולה החל מיום 1.1.2016.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture