הרכבת תשבות? ניסיונות אחרונים למנוע את השביתה

עיני מתגייס למען עובדי הרכבת ויו"ר הוועד המושעית אדרעי • האולטימטום: תחזירו את העובדים שפוטרו והושעו - או שנשבית את הרכבת ממחר • כעת: ניסיונות אחרונים למנוע את השביתה כשמנכ"ל הרכבת נפגש עם נציג ההסתדרות ועם שר התחבורה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

יו"ר ההסתדרות עופר עיני התגייס למען עובדי הרכבת ויו"ר הוועד המושעית גילה אדרעי: עיני הודיע כי אם לא יוקפאו הצעדים נגד העובדים שהושעו ופוטרו – תוכרז שביתה כללית ברכבת החל מיום ג'.

קרא עוד:

[postim]

"במידה ולא יוחזרו העובדים – נשבית את הרכבת"

בנוסף, יו"ר ההסתדרות מתכנן להכריז על סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה, כולל בנמלים, במידה ולא יימצא פתרון למשבר ברכבת באמצעות מו"מ.

"במידה ולא יוחזרו חברי הוועד והעובדים שהושעו ופוטרו תוכרז ביום ג' שביתה כללית ברכבת", נמסר בהודעה מטעם ההסתדרות וועד עובדי הרכבת.

עיני קרא לשר התחבורה "להיכנס למו"מ ולהקפיא את ההליכים נגד הוועד והעובדים כדי למנוע שביתה ולמנוע היתדרדרות ביחסי העבודה. במקביל, אם לא יהיה מו"מ יוכרז סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה".

איגוד עובדי התחבורה כולל מלבד נמלי הים והאוויר, גם את חברות התעופה הישראליות ובראשן אל על. בנוסף, גם חברות ההסעים אגד ודן, הרכבת הקלה בירושלים, חברת הספנות צים ועוד.

ההנהלה השעתה את יו"ר הועד ופיטרה שניים אחרים

כזכור, ביום ראשון השעתה הנהלת רכבת ישראל את יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, לשלושה חודשים. כמו כן ביצעה הנהלת הרכבת שימועים משמעתיים לעובדי הרכבת שתקפו את מנכ"ל החברה בועז צפריר בעת ביקורו במתחם לוד, שלא בנוכחות העובדים – וזאת לאחר שההסתדרות הנחתה אותם שלא להתייצב לשימועים, לאחר השימוע שנערך לאדרעי.

על פי החלטת ועדת המשמעת, 4 עובדים הושעו ל-6 חודשים וקיבלו אזהרה בכתב לפני פיטורין. 2 עובדים הושעו ל-4 חודשים וגם הם קיבלו אזהרה בכתב לפני פיטורין. 2 עובדים נוספים פוטרו – האחד על ריבוי עבירות משמעות והשני פוטר על ניסיון פגיעה במנכ"ל, תוך שהוא רוכב על אופנוע.

"חציית קווים אדומים"

עיני הוסיף בהקשר זה, כי "מה שאירע היום הינו בבחינת חציית קווים אדומים. יש פה צעד מסוכן מאוד שבו עובדים במהלך מאבק ארגוני לגיטימי נקראים לוועדות משמעת בתירוצים שונים ומשונים ובסופו של דבר אף מסולקים ממקום העבודה. בצורה הזאת עובדים לא יוכלו לנהל מאבקים. מבחינת כל ארגון עובדים, יהיה אשר יהיה, מדובר בחציית קווים אדומים ביחסי עבודה".

כזכור, כבר אתמול בבוקר השביתו עובדי הרכבת את כל ההדרכות והרענונים שתוכננו בחברה. בנוסף, הופסקה עבודת הפקחים כך שלא נבדקו כרטיסי נסיעה של נוסעים.

"תחזוקת הרכבת נמצאת במצב חמור מאוד"

היום בבוקר התראיין מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, לגל"צ שם אמר כי "לרכבת ישראל יש 40 חברי ועד, רובם ככולם טובים ומקצועיים, שידם אינה באלימות. רק ארבעה מתוכם הם מובילי אלימות, ולא מובילי מאבק מקצועי".

בהתייחסו למאבק על ההפרטה ברכבת אמר צפריר: "במשך כל זמן המאבק הארגוני הלגיטימי, שנמשך שנה וחצי, הוצעו לעובדים חלופות רבות באשר לסוגיית התחזוקה של רכבת ישראל. אנו לא רוצים בפיצוץ הזה, אלא רוצים לשפר את הרכבת שנמצאת במצב קטסטרופלי. תחזוקת הרכבת נמצאת במצב חמור מאד, והוועד מנסה בכל דרך אפשרית – לרבות באלימות – למנוע את השיפור הזה".

"אפס סובלנות לאלימות"

כשנשאל אם יש סכנה לנוסעים, השיב כי "אין סכנה לנוסעים, אבל יש סכנה להמשך קיומו של הציוד ברכבת. האיחורים והתקלות ברכבת נובעים, בין היתר, מהמצב הזה".

באשר להמשך תפקידה של אדרעי, ציין צפריר: "לא נבקש לפטר אותה, בתום 3 חודשים – אדרעי תחזור לתפקידה".

"אנחנו במצב שבו איננו מוכנים לאלימות בכלל", הסביר. "יש לנו אפס סובלנות לאלימות. ננקטו נגד האנשים הללו אמצעים משמעיים חמורים, שנבעו מאלימות קשה כלפי עובדים, מנהלים, וגם כלפי. לא מדובר בניסיון לדכא את המאבק", סיכם.

הרכבת תשבות?

מנכ"ל הרכבת בועז צפריר נפגש כעת עם אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, בבית ההסתדרות בתל אביב בניסיון להגיע לפתרון במשבר ולמנוע את השביתה מחר. כמו כן, נפגש המנכ"ל עם שר התחבורה, ישראל כץ, במטרה למצוא פתרונות תפעוליים לשביתה מחר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture