עמדות שירות של 'ממשל זמין' יוצבו בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ

כך הודיע ראש רשות התקשוב הממשלתית מר יאיר פראנק בפגישה שנערכה השבוע עם נציגי הציבור החרדי, ובמענה לבקשת ח"כ מקלב • לבקשת הנציגים, בעמדות המעניקות שירותי ממשלה שונים ישולבו גם שירותים עירוניים שונים לרווחת הציבור • ח"כ הרב מקלב: "הצבנו לעצמנו יעד של צמצום ה'טופסולוגיה' והנגשת השירות לכלל הציבור"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מערך ממשל זמין יקים בחודשים הקרובים שורה של עמדות שירות דיגיטליות במרכזי הריכוזים החרדיים בכל רחבי הארץ. את הדברים מסרו ראש רשות התקשוב הממשלתית מר יאיר פראנק ומנהל פרויקט 'ממשל זמין' מר אופיר בן אבי לסגני ראשי ערים וחברי המועצות, במסגרת ישיבה שהתקיימה השבוע ביוזמת יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ח"כ הרב אורי מקלב.

עמדות השירות של מערך 'ממשל זמין' מאפשרות לציבור לבצע מגוון פעולות במשרדי הממשלה, כמו בירור זכאות להטבות, מילוי טפסים, ביצוע תשלומים וקבלת אישורים, ללא בירוקרטיה מיותרת ובלי לעמוד בתור. בעתיד יאפשרו העמדות שירותים נוספים דוגמת הנפקת תעודות באופן מקוון לחלוטין ועוד. בשנים הקרובות מתכננים במערך 'ממשל זמין' פריסה רחבה של עמדות שירות במשרדי ממשלה ובמקומות ציבוריים, שישפרו את השירות לאזרח ואת זמינות משרדי הממשלה. כי עמדות השירות מאפשרות מתן שירותים גם מעבר לשעות קבלת הקהל, וכן מתן שירותים של המשרד במקומות שאין בהם לשכות קבלת קהל.

רשות התקשוב הממשלתית ומערך 'ממשל זמין' פועלים בפיקוח ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. עם כניסתו של ח"כ הרב מקלב לתפקיד יו"ר הוועדה, הוא החל לפעול על מנת להנגיש את שירותי הממשלה המקוונים לכלל הציבור. לצורך כך נפגש עם ראש רשות התקשוב הממשלתית מר יאיר פראנק וח"כ מקלב הציג בפניו את הצורך הרב של הציבור אשר אינו זמין לפתרונות המקוונים. העמדות אינן דורשות חיבור לאינטרנט אלא חיבור לקו טלפון בלבד, כך שאין בהן חשש מבחינה זו. פראנק הביע נכונות להציב עמדות שירות של 'ממשל זמין' ובלשכתו של ח"כ מקלב פעלו לכנס ישיבת עבודה מקצועית עם נציגי הציבור.

בפתח הישיבה שהתקיימה השבוע ציין יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ הרב אורי מקלב, את חשיבות קידום הנגשת השירותים המקוונים לכלל הציבור. "ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לצמצם בבירוקרטיה וב'טופסולוגיה' הנדרשת ולמנוע מהציבור את הצורך להיטלטל לכל מסמך אל משרד ממשלתי אחר. ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת פועלת להוביל לצמצום הבירוקרטיה והנגשת השירותים הטכנולוגיים לכלל הציבור ובכל דרך".
ראש רשות התקשוב הממשלתית, מר יאיר פראנק, את העמדות והשירותים הניתנים בהם וציין כי "ייעוד המערכות הוא להנגיש את השירות, על מנת שכל אזרח יוכל לקבל כמה שיותר שירותי ממשלה באופן זמין, בלי בירוקרטיה מיותר, מבלי להיטלטל ולעמוד שעות ארוכות בתורים ארוכים במשרדי הממשלה".

ממשל זמיןנציגי הציבור בישיבת הוועדה, השבוע

סגני ראשי הערים וחברי המועצות אשר פועלים כל העת למען התושבים הציגו בישיבה את הנקודות המרכזיות המתאימות להצבת העמדות בערים וביישובים, כאשר מניסיונם הרב למען הציבור הציעו הנציגים להוסיף שירותים שונים למערכת הטכנולוגית של עמדות 'ממשל זמין' על מנת להקל על הציבור בתחומים נוספים. ברשות התקשוב הממשלתית הודיעו כי הם נענים לבקשות חברי הרשויות המקומיות וישלבו בעמדות השירות שירותי ממשלה שונים דוגמת מילוי טפסים במשרד הפנים וכדומה, לצד שורה של אפשרויות לביצוע פעולות בטפסים עירוניים וביצוע תשלומים.

בתקופה הקרובה יוצבו מספר עמדות שירות בערים שנבחרו כפיילוט ליישום התוכנית, בהן בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, רכסים ויישובים נוספים – כאשר בעתיד צפויים ברשות התקשוב הממשלתי להרחיב את הפריסה של העמדות לתועלת הציבור.

בתום הדיון הודה ח"כ הרב מקלב לראשי רשות התקשוב הממשלתית ומערך 'ממשל זמין' על הירתמותם ליישום פרויקט הנגשת השירותים והצבת העמדות לכלל הציבור, כמו גם לסגני ראשי הערים וחברי העיריות והמועצות המקומיות שהגיעו מכל רחבי הארץ. בחודשים הקרובים ייכנס ח"כ מקלב דיונים נוספים בהשתתפות על מנת לבחון את הצלחת הצבת העמדות ובחינת הרחבת השירותים והצבת עמדות נוספות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture